Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det var www.stallbacken.com. Men jag tycker att den vägen blir jättekort.
KL
Jag såg det tränas idag igen och såg inte svårigheten.
Nu ska jag ev träna in det själv så får jag se.
Men så himla svårt är det väl inte Inte blev det piruetter alls.
Svårigheten beror mkt på storleken på hästen och hur mkt gång den har + självklart hur lyhörd hästen är.
Som det är nu har jag en stor och långlinjerad häst på 170 med marktäckande gångarter, en D-ponny med stora gångarter och en med lagom gång. Både storhästen och D-ponnyn kräver mkt samling för att kunna gå vägen exakt - verkligen mitt i mellan bokstäverna och inte närmare E/B. För storhästen är det så pass liten yta så hon gärna går över till galoppiruett. Så mkt samling kräver inte den med lagom, men ändå måste den sitta bra på bakbenen för att få de rättså tajta svängarna från vänster till höger och tvärtom på ett bra och stabilt sätt.
Det är olika från ekipage till ekipage hur man klarar det.
Nu tror jag många missuppfattat vägen..det står "kom ut mellan F och B" resp "kom ut mellan K och E"...det står inte "kom ut mitt emellan F och B" etc..med andra ord, du kan komma ut precis före B/E och vägen räknas som korrekt. Precis som det i andra program står "ta tyglarna mellan H och C" tex..bara man gör det inom angivna bokstäver behöver det inte vara mitt emellan.
Usch, jag gillar inte såna luddiga formuleringar i dressyrprogram...
i ett av ft-programmen ska man trava till A, och sen står det "Galoppfattning före B" - vilket jag tolkar som efter A men före B, men en domare jag red för tolkade det som ca en meter före B och drog ner rejält på poängen när jag fattade precis i början på långsidan