Nya kvalregler?

Sv: Nya kvalregler?

Det är väl egentligen inte ett nerslag just, utan 4 fel? Vilket ju i så fall lika väl kan vara ett stopp, om man då inte drar på sig tidsfel också.

Precis min tanke, men kommer tidsfelen räknas är ju en annan fråga iof ?
Jag menar om man river ett hinder och har säg 2 tidsfel.

Senast ändrad:

Det är väl egentligen inte ett nerslag just, utan 4 fel? Vilket ju i så fall lika väl kan vara ett stopp, om man då inte drar på sig tidsfel också.

Jaha vi fick besked tvärtom, ett stopp var inte ok men tidsfel räknades inte. :crazy:

Tillagt:

Citat förbundets hemsida
"För kval upp till närmast högre nivå skall häst och ryttare härutöver tillsammans ha genomfört ett hoppkval på hopptävling med max 4 fel enligt följande"...

Då får man ju ha ett stopp och där nämns inte tidsfel. Har ett mail där det står nerslag, inte 4 fel. Jaja.

Senast ändrad av en moderator:

Precis, på förbundets sida står det ju 4 fel, medan på falttavlan.com står det ett nedslag. Jag litar nog mer på det som står på förbundets sida.

Precis, på förbundets sida står det ju 4 fel, medan på falttavlan.com står det ett nedslag. Jag litar nog mer på det som står på förbundets sida.

Hm, det går att få 5 tidsfel också om banan är snålt mätt :D (speciellt i msv/1.30)

Oftast brukar det ju handla om hinderfel men i det här fallet kan man väl inte vara säker. :smirk:

Japp. Ansvarig där sa också att det gällde nerslag, inga vägringar var ok. Därmed inte sagt att det är så... :D

Han menade att 0+8 eller 4+4 var 2 nerslag på 2 starter. Inga stopp. Tidsfel däremot var ok. Samma som jag fick från förbundet.

Nu VET jag att det funkar med stopp också, även om man får tidsfel för tidsfel kommer inte räknas. Finns fler felaktigheter på falttavlan.com, det är t ex hoppkval i 1,20 som gäller till ** precis som det står på förbundets sida, inte i 1,30.

Puh, nu ska här skrivas. Det svåra blir att få plats med allt på en sida.. :angel:

Förstår det ;) Alla tänkbara kvalscenarion och kvalificeringar som finns :angel:

Där har jag förslag till en ny tjänst på förbundet. Det är alltså en snubbe, eller snubba, som man kan ringa eller mejla till med sina scenarion och få svar på vad man är kvalad till och hur man gör för att kvalas till en högre klass. Då gärna med datumförslag på tävlingar :angel:

Äh, jag skulle kunna tänka mig ett nytt jobb. Jobbar ju bara 55% nu plus hästarna så skulle kunna tänka mig en 200%-tjänst som lite extra :p

Japp. Ansvarig där sa också att det gällde nerslag, inga vägringar var ok. Därmed inte sagt att det är så... :D

Han menade att 0+8 eller 4+4 var 2 nerslag på 2 starter. Inga stopp. Tidsfel däremot var ok. Samma som jag fick från förbundet.

Hur skulle dom kolla det egentligen om det står 4 fel i resultatet, det står ju inte ett stopp eller ett ner i resultatlistan direkt. Domaren skriver väl i antal fel i sin lista inte om det var en rivning eller ett stopp för det tror jag inte dom kommer ihåg om det är 120 starter i en 120.

Nu VET jag att det funkar med stopp också, även om man får tidsfel för tidsfel kommer inte räknas. Finns fler felaktigheter på falttavlan.com, det är t ex hoppkval i 1,20 som gäller till ** precis som det står på förbundets sida, inte i 1,30.

Puh, nu ska här skrivas. Det svåra blir att få plats med allt på en sida.. :angel:

Skynda! Skynda! Skynda! :bump::bump::bump:

Vi vill veta allt :p Ja, det där med 1.30 till ** lät ju väl häftigt och motsades dessutom på annat ställe på falttavlan.com så det var väl "Ordbehandlar Olle"

Jag blir nog inte den som upplyser om ALLT (även om jag gärna hade gjort det, nu är jag fan expert ;) ), det får liksom inte plats. Det blir till att plugga TR, vi skriver ju lite mer allmänt om tanken bakom ändringarna & lite så.

Jag blir nog inte den som upplyser om ALLT (även om jag gärna hade gjort det, nu är jag fan expert ;) ), det får liksom inte plats. Det blir till att plugga TR, vi skriver ju lite mer allmänt om tanken bakom ändringarna & lite så.
:banana: kom igen nu, skriv... :banana: // från hon me "PD" på jackan...

Hur skulle dom kolla det egentligen om det står 4 fel i resultatet, det står ju inte ett stopp eller ett ner i resultatlistan direkt. Domaren skriver väl i antal fel i sin lista inte om det var en rivning eller ett stopp för det tror jag inte dom kommer ihåg om det är 120 starter i en 120.

Jag sa inte att det skulle vara enkelt :devil:
Det var de besked jag fick.... inte förvånande om man säger så

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick en ny i februari, tror jag, men nu fick jag veta att en annan vill komma på hembesök inför nytt beslut om boendestöd. Det är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenskar står redo för att rida om nya poäng i helgens världscupomgång. Vid klockan 17.00 startar klassen – och här är allt du...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 027
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka