Nya hingstkatalogen 2007

Sv: Nya hingstkatalogen 2007

Blir det semin vet jag vilken station jag ska välja, men jag är intresserad av en hingst som kanske står på naturlig betäckning. Står han hyffsat nära är han fortfarande med på intressant-listan!

Är irriterad på att det ännu inte finns några faktablad på ASVH:s sida:(

24 mars utkommer den enligt Ridsports bokservice i nyaste tidningen. Även bild på den med en gråskimmel på framsidan.

Är det Corlensky G på framsidan? Jag har inte fått tidningen i dag pga snöoväder, men är väldigt nyfiken på vem som är på framsidan.

Inte omöjligt, men jag kan inte avgöra om det verkligen är han utifrån den lilla bilden. Förövrigt ser framsidan ut att ha en lila färg.

Jag är så gott som säker på att det är Corlnsky G. Var helt säker ialf tills folk började fråga vem det var här på buke :D . Han var mest använda halvblodshingsten förra året så han har ialf en anledning till att få vara främst :p

Förstår inte riktigt valet av Corlensky på framsidan? Inget av honom kommer visa vad de går för på fyra år och dessutom är han uppenbarligen svår i munnen och svårreglerad, hoppar vissligen fantastiskt men jag är ytterst tveksamt till om hans avkommer kommer ta Sverige med storm efterom de verkar komma behöva en hel del jobb och hjälp (ärligt talat, hur många unghästutbildare finns det som klarar att vägleda en krånglig men ack så talangfill CG avkomma?!)Tycker att QE borde ha en given plats efter vad han visat som förvärvare.... *mutter* Som sagt, om sex år hade jag gärna sett Corlensky på framsidan, när hans avkommor visat något....*mutter*

(ärligt talat, hur många unghästutbildare finns det som klarar att vägleda en krånglig men ack så talangfill CG avkomma?!)T

Hur kan du veta att hans avkommor blir krångliga? Första kullen föds ju i år. Bara för att han själv dömdes med krånglig munn är det ju inget som säger att avkommorna blir det. Glöm inte heller bort att fölet även har en mamma.

:bow: :bow:
Dessutom var hans ridbarhet mycket bra förra året han visades, så detta kan bero på tex tandproblem, mkt överskottsenergi eller något annat.
Och menas det annars att bara lättridna hingstar skulle ha funnits på utsidan innan? (inga namn nämnda) Tillåt mig skratta!:D

Precis. Mkt händer ju bla i munnen på dom i denna ålder, och energin skall man inte prata om. Jag skrattar med dig nu.

Katalogen var ju inte tryckt innan bruksprovet. Det hade varit enkelt att byta utsida innan den gick till tryck.

Även om han inte godkänts är han ju fortfarande den 3-åriga hingst som fått i särklass flest ston någonsin, det måste vara därför han hamnat där.

Först håller jag med Pohh och Shady...
Som nån sa tidigare, problem i munnen sitter oftast i bakbenen och det väl oerhört logiskt i detta fall. Det framgår ju tom i Ridsport att han varit trött i bakknän och rygg efter allt hoppande på bocken, och därför inte kunnat förberedas på bästa sätt. Dessutom så tycker jag inte att hans mun var ett STORT problem. Jag fattar inte att folk orkar gå i taket för detta.

Senast ändrad:

Håller med cirkus, han har haft otroligt mkt ston förra året, hoppa på bocken måånga gånger och det påpekades att hans vinkel i bakbenen var annorlunda från förra året. En så ung häst vars bakben får sånna påfrestningar direkt - då är jag imponerad att han hoppade allt med den kraft han hade!

Som även skrevs i tidningen, han har inte kunnat tränas fördelsaktigt o stärka bakdelen. Hästar som har jobbigt med bakbenen - det brukar visa sig i munnen, så jag tror säkert att detta kommer att försvinna när han är stark o stabil bak igen :)

(ärligt talat, hur många unghästutbildare finns det som klarar att vägleda en krånglig men ack så talangfill CG avkomma?!)Tycker att QE borde ha en given plats efter vad han visat som förvärvare.... *mutter*

Om man pratar mun så har jag hört om lite om de QE-avkommor som en duktig unghästutbildare haft hos sig. Annars gillar jag det jag sett av QE-avkommor generellt. Take It Easy var likadan i munnen som CG men har inte haft de påfrestningarna som jag förstått? Vad var det som gjorde att T.I.E. inte godkändes? Var det munnen o nått mer?

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 575
Senast: mamman
·
Hästvård Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
Svar
6
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka