Nya hingstkatalogen 2007

Sv: Nya hingstkatalogen 2007

Brukar det inte vara hemligt in i det sista? De kanske vill luras (det kanske inte ens är en hingst på bilden?:angel: )

Det är det jag undrar också. Vi brukar alltid få reda på det långt innan alla andra ( lite inside information). Tro mig, det är en tung börda att bära - att vet men inte få berätta :D

I år har det varit mer hysch hysch än vanligt ;) men undrar om Börjes skulle trycka något sådant och sedan ser den helt annorlunda ut. Jag är förvirrad..... mer än vanligt :D

Mvh / Fia

Katalogen borde ju inte vara tryckt än, kan det inte vara att de satt in en bild på en hingst för att det ska vara en bild på en hingst. Katalogen kan ju inte tryckas förrän bruks är färdigt.. Väl?
U

sånt brukar förproduceras. Och väljer man (som tidigare) en gammal hingst är det ju inget problem. En elithingst tas ju inte plötsligt ur avel.

Katalogen borde ju inte vara tryckt än, kan det inte vara att de satt in en bild på en hingst för att det ska vara en bild på en hingst. Katalogen kan ju inte tryckas förrän bruks är färdigt.. Väl?
U

Vad jag vet så är den inte tryckt ännu, men det är möjligt att framsidan är bestämd redan...

Mvh / Fia

Vad jag vet så är den inte tryckt ännu, men det är möjligt att framsidan är bestämd redan...

Mvh / Fia

De bladar säkert in de hingstar som godkänts i sista minuten. Det är lätt när mallarna är klara. jag noterar också att formuleringen är annorlunda på den misstänkta dummyn (som jag inte tror är någon dummy): "Godkända", i stället för "verksamma".

Tror också att de bara lägger in de sista hingstarna innan tryckning. De andra hingstarna skulle vara inne innan jul (eller absolut senast i början av januari).

Det är en rätt stor procedur kring kalendern så de har npg så mycket de kan färdigt. Vi kan nog bara luta oss tillbaka och njuta av den vackra skimmeln. Lite synd kanske att de inte valde en helbild för han är rätt snygg!

Man kan diskutera valet av hingst, men vacker är han!

Mvh / Fia

Min sen tidigare godkände skickade jag in allt på innan jul. Den siste nygodkände (på spermaimport) skickade jag in det sista på någon gång förra veckan.

De väntar med bruksprovshingstarna, men jag skulle gissa på att hingsthållarna har det mesta klart så de kan trycka förhoppningsvis veckan efter.

Allt skrivs ju in i samma mall, så finns bara information och en bild som duger är det ju bara att köra på!

*knapplån*

*knapplån*

De nygodkända för i år lär ju inte vara med...de brukar de väl aldrig vara då katalogen i princip alltid är klar till bruksprovsdagarna.

Finns nog inget land som är så sent som Sverige när det gäller uppdatering av hemsidor i allafall...dåligt stil.Kollar man utomlands var de flesta klara med station,prissättning etc redan vid nyår.

Det är nytt för i år. De väntar till efter bruksprovet för att få de nygodkända med.

Men det kan bero på att vår betäckningssäsong är så pass mycket senare än i Europa?

Vi hade 5 ston till betäckning mellan jul och nyår i Tyskland! :crazy: De börjar ju nästan ett halvår före oss...

Sen kan jag hålla med om att svenska hemsidor är dåliga på att uppdateras. Dåligt med bilder, tävlingsresultat och framförallt bilder på avkommor!

Jag tycker också att svenska hingstägare är dåliga på att uppdatera bilderna i hingstkatalogen. Feliciano har haft samma bild i över tio år nu, och han är säkert inte ensam!
Sen tycker jag att det är tråkigt med de hingstägare som inte lämnar in någon text om sin hingst, särskilt tråkigt är att det många gånger är samma hingstägare år efter år som inte gör det.

Men man kanske inte vill uppdatera bilderna om hingsten börjar bli gammal...

Så jag kan gott förstå att man hellre behåller en gammal bild. Det skulle nog vara svårt att få till ett finare foto på dagens Fille (som jag hoppas njuter sitt otium som glad hagpensionär!);)

Fast det finns ju snyggare bilder från Filles ungdom;)

Bl a en som jag tror var med i första katalogen, där är han 4 år och har inte hunnit få så mycket muskler ännu och ser rätt ädel ut:angel: :D

Fast det finns ju snyggare bilder från Filles ungdom;)

Bl a en som jag tror var med i första katalogen, där är han 4 år och har inte hunnit få så mycket muskler ännu och ser rätt ädel ut:angel: :D

Lanserad under det nya namnet Fille Förädlaren då? "Ett måste för alla lågpresterande, lågställda och på andra sätt undermåliga svenska ston";)

24 mars utkommer den enligt Ridsports bokservice i nyaste tidningen. Även bild på den med en gråskimmel på framsidan.

Det är väl för att de ska hinna få med färskingarna, men personligen tycker jag att de är tråkigt att de tre hingstar som godkändes som 3-åringar förra året och inte godkändes vidare i år inte är med. Jag vill ha bild, bruksprovsresultat och betäckningssiffror på ett ställe.
Eftersom något nytt band av stamboken aldrig kommer får man inga bilder på dom och för att få betäckningssiffror samlat måste man ha Blåa Boken:(

Dessutom vill jag att katalogen ska komma ut så tidigt på säsongen som möjligt så att jag kan planera mitt hingstval utifrån betäckningssätt och station.
Har försökt kolla upp de hingstar jag är intresserad av men inte hittat uppgifter om årets avelssäsong någonstans.

Det var sent! Man tycker ju att hingstägarna kunde informerats innan så det haft det mesta klart. Sen sett till att man fått in allt nu i veckan. Varför ska det då ta en månad att trycka??

Håller med dig.

Jag vill också precis som du ha gott om tid att bestämma. För hur det än är så händer det iallafall hos oss att vi väljer bort hingst beroende på betäckningssätt etc.
:bow: Numera behöver jag inte leta station, har hittat en super bra station och veterinär. Värt en timmes färd dit!

Gira :banana:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 576
Senast: mamman
·
Hästvård Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
Svar
6
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka