Nya hingstkatalogen 2007

Sv: Nya hingstkatalogen 2007

-76 privat Caracas 406
-76 Flyinge Utrillo 432
-78 privat Optimist 443
-78 Flyinge Ciceron 456
-79 privat Cordon Bleu 461
-81 privat Ganesco 503
- 83 privat Favorit 476
-84 privat Curacao xx
-84 Flyinge Imperator 529

Jag skulle kanske inte vara så snabb att uttala mig tvärsäkert:D

Orkar inte plocka fram alla och kika, men om inte Pascal har varit omslagshingst ngn gång så tycker jag absolut att han borde vara en av kandidaterna i år:-)

Överlag verkar det vara hingstar som har lämnat spår i aveln, många elit hingstar.
Tror att de tar en som höjs till elit i år på bruksproven eller någon av de som gick bort förra året.

Kom att tänka på en sak...Eftersom vi årligen har diskussioner om hingstkatalogens färg och hingst som ska vara på framsidan så kanske man ( jag ) skulle föreslå en tävling till Ridsport ...Tävlingen skulle gå ut på att man fick skicka in gissningar på vilken hingst och färg som katalogen skulle komma att ha och först öppnade rätta svar fick katalogen gratis :angel: :D

Vad tror ni ? Skulle det vara en sådan tävling i tidningen ? :D :rofl: Då fick dom ju även lite uppmärksamhet och reklam inför utgivningen av hingstkalendern menar jag....

Helen

Om den ska komma ut senare kanske det går att få med en nugodkänd (man kan ju hoppas) importhingst också! Ska maila Ridsport och kolla.

*knapplån*
Hur är det med nordsvenskarnas? Skulle gärna ha en sån också att dregla i.

Om den ska komma ut senare kanske det går att få med en nugodkänd (man kan ju hoppas) importhingst också! Ska maila Ridsport och kolla.
:o Menar du att Herzendieb är klar för import i år ?

Helen

Knappen

En tror jag det var som gissade på Roderik förra året. Själv håller jag med Sara-Ida i gissningarna. QE med Rambo och Don Primero på platserna bakom.

Clownen, en sådan tävling via Ridsport skulle kunna vara kanon kul ju. Sedan kan dom ju ha det via nätet då, så fler kanske uppmärksammar tävlingen.

Clownen, en sådan tävling via Ridsport skulle kunna vara kanon kul ju. Sedan kan dom ju ha det via nätet då, så fler kanske uppmärksammar tävlingen
:o det var smart tänkt...det ska jag föreslå.

Vad tror ni andra ? Skulle det funka med en sådan tävling för oss avelsnördar :angel:

Helen

Kul ide`. Om inte annat kanske vi ger de som bestämmer bild en ny tankebana av val av hingst på omslaget.

Vilka kriterier vill du ha i valet av bild då ?

Helen

Svar önskas :D :bow:

Har förresten pratat med en på Ridsport och framfört önskemålet. Om det sedan blir av vet jag inte - det återstår att se. Annars så kanske det blir till nästa år.

Hur som helst så är det alltid roligt med tävlingar ;)

Tävlingsnörden Helen

Att få fram en tävling redan i år är kanske att ta i för mkt....men nu har du ju framfört önskemålet så då kanske dom tar tag i det till nästa år.

// Shady som också är tävlingsnörd och vill vara med.

*knapplån*

Såg i Börjeskatalogen att dom hade hingstkatalogen 2007 och på bilden var det en lila katalog med en skimmel på??? :confused: Har de bar gjort ett exempel för att kunna ha ngt med i katalogen eller är det så den ser ut i år, och i sånnafall vem är hingsten??

Var den lila och inte blå?

Förra årets katalog var blå med skimmeln Roderick på omslaget, springandes fritt.

Fick nu fram den på hemsidan och det är förra årtes katalog som visas

Senast ändrad:

Det var alltså inte den här?

8118.jpg

Borde varit den? Den nya lär inte vara ute...

Jag har iaf varit duktig och fått in info på båda mina MED vettiga uppställda bilder OCH kostnad! :)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 576
Senast: mamman
·
Hästvård Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
Svar
6
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka