Nya Hästmagazinet; leksak eller sporthäst?

Sv: Nya Hästmagazinet; leksak eller sporthäst?

*kl*
Puttar lite.
Ämnena i den här tråden tåls att diskutera vidare, parallellt med tråden om stimulans av målmedveten avel och uppfödning

*kl*
Puttar lite.
Ämnena i den här tråden tåls att diskutera vidare, parallellt med tråden om stimulans av målmedveten avel och uppfödning

Fast trådens rubrik är väldigt stötande! Skulle sport vara mer allvar i än att umgås med sin häst som en ridkamrat, träningskompis och vän?! För mig är sport verkligen lek och det är ju det man brukar säga att sport skall vara och inte på blodigt allvar... :devil: Jag dissar inte eller säljer inte någon av mina vänner för att de inte klarar gå SM, VM eller avla avkommor som skulle klara de kraven. :cool: :angel:

Fast trådens rubrik är väldigt stötande! Skulle sport vara mer allvar i än att umgås med sin häst som en ridkamrat, träningskompis och vän?! För mig är sport verkligen lek och det är ju det man brukar säga att sport skall vara och inte på blodigt allvar... :devil: Jag dissar inte eller säljer inte någon av mina vänner för att de inte klarar gå SM, VM eller avla avkommor som skulle klara de kraven. :cool: :angel:

Det går ju att bortse från trådens rubrik ;) och istället diskutera ämnena som uppkommit i tråden.

Jag tycker det kan bli väldigt mycket "flum" i frågor om hästhantering och konstiga och invecklade lösningar på problem uppstår.

Samtidigt finns det ytterligheter på andra hållet, vilket inte är bra, en hästs välmåga kräver mycket omsorg och planering.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka