Nya dressyr TR 2012

Sv: Nya dressyr TR 2012

Jag vet inte om positiv är vad jag skulle kalla dig, det känns inte heller som att du är oengagerad i frågan eftersom du aktivt deltar i tre trådar jag läst om ämnet. Vid det här laget har det väl gått få förbi att din dröm är att utjämna sporten totalt men det kommer aldrig hända.
Det här har blivit uppdelat i massor av olika läger nu, de som inte behöver byta något (tror de om man tolkar TR bokstavligen som man gör med alla andra paragrafer), de som sparat ihop till det de verkligen velat ha på tävling och helt krasst kanske inte har råd med helt nya set (och blir dessutom påhoppade och anklagade för att bara vilja skryta med dyra saker) och de som har de blaffiga loggorna som syns från jag vet inte vart. Vad jag undrar är vad som säger att bara du har rätt i tolkning och tycke?

Klä av dig martyrdräkten redan nu - den klär ingen.

Ja engagerad är jag, men jag är inte upprörd:). På vilket sätt menar du att jag vill utjämna sporten? (Nej, jag är inte ironisk eller snorkig, jag förstår bara inte riktigt vad du menar)? Är det att du tror att jag vill att alla ska se likadana ut?

Och ärligt talat jag är väl ingen martyr? En martyr är någon som offrar sitt allt, sitt liv för det hon tror på. I frågan offrar jag, ja just ingenting. Vilket för dig verkar vara ett problem?

Jag menar absolut inte heller att det bara är jag som har rätt. Däremot är jag ganska ensam på "min sida" att gilla reglerna. Har förstått det tidigare på andra att det jag skriver tydligen uppfattas att det är en uppmaning till alla att jag vill/kräver att de ska tycka samma sak som jag. Det är inte min mening. Jag skriver vad jag tycker och min synvinkel, sen får ni andra tycka att det är bra/dåligt/whatever. Men jag är inte helt på det klara med varför det blir personliga påhopp?

Som jag tolkar det så får du inte inne på TÄVLINGSBANAN (alltså inte utanför, på området) ha synliga loggor som är större än 3 cm2 på kläder eller utrustning. Med utrustning menas vojlock/schabrak, insektsluva och för körning vagnar samt seldon.

Det är (som jag tolkar det) inte ok att ha jätteloggor på schabrak eller kläder men helt ok att ha det på ett täcke som används utanför tävlingsbanan. :)

Som jag tolkar det så får du inte inne på TÄVLINGSBANAN (alltså inte utanför, på området) ha synliga loggor som är större än 3 cm2 på kläder eller utrustning. Med utrustning menas vojlock/schabrak, insektsluva och för körning vagnar samt seldon.

Det är (som jag tolkar det) inte ok att ha jätteloggor på schabrak eller kläder men helt ok att ha det på ett täcke som används utanför tävlingsbanan. :)

Så tolkar jag det också:). För att förenkla att regeln ska vara möjlig att hålla har de alltså uteslutet träns, sadel och benskydd ut epitetet "utrustning".

Man kan ju tycka att de borde varit tydligare med detta från början. Men jag tror att de blev lite tagna på sängen att TR faktiskt lästes noggrant:D.

Och att de tydligen inte kan engelska så bra :p enligt dem själva hade de ju översatt fel. Känns så klantigt!

Ryttarens klädsel inne på banan ingår väll också i cm regeln. Allt utom stövlar/handskar verkar det som.

Hästens och ryttarens namn och klubbemblem ska enligt TR vara ok att ha på schabraket.

Undras om det är ok att ha avelsförbundets, stuteriets/uppfödarens/hästägarens eller egna verksamhetens logga på schabraket (200 kvadratcm alltså)? Borde kunna jämställas med hästens eller ryttarens namn eller ett klubbemblem? Tinne har ju tex Lövstas logga på schabraket, men hon är ju anställd där och i högsta grad sponsrad.

Jag som tänkte shoppa en mips-hjälm, men den har väl en B on T-logga som är större än 3 kvcm...

Senast ändrad:

Knapp

Som jag förstår det måste jag alltså köpa en ny hjälm, eftersom att min GPA speed air har märke både fram och bak? Jag som precis köpte den...
Skjut mig.

*kl*
Personligen tycker jag att hjälm precis som säkerhetsväst ska undantas från 1X3 cm regeln.

TR kräver hjälm, då ska jag få välja en hjälm som passar mitt huvud och jag känner mig säker med oavsett hur stora eller hur många loggor det finns på den.

KL

Jag (och några till) tolkar det som att ÖD inte kommer kunna bevisa att man inte är sponsrad, i Sverige upp till nat. nivå får man ha sponsorer utan förbundets godkännande. Därför är det bara att säga att man är sponsrad om någon påpekar att loggan är större än 3x1 cm.

Alltså jag har aldrig fattat hysterin och fattar fortfarande inte.

Det är ju ingenting som ändrats??? Det är inget nytt att logotyper bara får ha en viss storlek!

Det som var nytt var att det tidigare stod kläder men nu stod utrustning vilket ju i alla fall jag ser som en betydlig skillnad. Nu visade det ju sig att de inte räknade in sadel, träns, benskydd mm i utrustning men det år inget man kan läsa sig till i TR. Förhoppningsvis kommer det ett förtydligande även i TR.

Alltså jag har aldrig fattat hysterin och fattar fortfarande inte.

Det är ju ingenting som ändrats??? Det är inget nytt att logotyper bara får ha en viss storlek!

Fast hur kan då folk ha kunnat rida runt med schabrak med jätteloggor tidigare? (Tror iofs att det är med hoppfolk som drabbas)

Jamen det är ju precis det som är det uppenbara. Regeln har funnits men ingen har tagit fasta på den, vare sig ryttare eller Ö.D. Därav kom förtydligandet i och med det, men folk har ju uppenbarligen inte läst TR 2011 så de hoppar igång som om det vore en världs katastrof eller världsnyhet med dessa regler.

Jag tycker iofs också att "upproret" fått lite väl stora proportioner, det finns ju värre saker att hetsa upp sig över ;).

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka