Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Segertäcken är tillåtna på prisutdelning Däremot är jag osäker på om du får använda det på någon annan tävlingsplats vid ett annat tillfälle...
Finns det någon namninsamling? Kan det hjälpa?jag blev ärligt förbannad och anser att detta är löjligt och överförmynderi. Borde finnas viktigare saker att lägga krutet på. Användande av spö på tex framhoppningar och folk som är elaka på hästarna ist. Hur stor logga eller hur många har ju inget med prestationen och göra.
Så skärpning svrf!!!
Om det gör det vill jag veta var, för jag hittar det inte. Om det inte gör det kan inte jag tolka det som annat än att inpräglade namn som är större är otillåtet och inte heller att de många träns med loggan på båda sidor om pannbandet är tillåtna. Om det är så att sadlar med inpräglat namn är tillåtet år skrivningen vansinnigt dålig, i klass med skrivningen om "diskret dekor" på pannband som absolut ingen bryr sig om (finns den kvar förresten?)
Finns det nått mer än detta vad det gäller kläder och utrustning i TR?
" 2. Identifiering av ickesponsortillverkare
På tävlingsområdet och under prisutdelningar får namn eller logotyper som identifierar
tillverkaren av icke-sponsrade kläder, utrustning och/eller fordon endast förekomma
en gång per klädesplagg, utrustning och/eller fordon och endast på en area
som inte överstiger:
2.1 Kläder och utrustning
3 cm² (1 cm hög och 3 cm bred) för kläder och utrustning med undantag för selar under körning."
Nu kanske jag har misstolkat allting här, men om de menar lastbilar/transporter/bilar så får vi helt enkelt börja rida till tävlingarna.
Eller skall man behöva dra bort stripsen på sin Boj-transport samt plocka av märkerna på bilarna och samtidigt sänka andrahands värdet bara för att få parkera på tävlingsområdet?
Kan knappast vara så de tänker..
Nu kanske jag har misstolkat allting här, men om de menar lastbilar/transporter/bilar så får vi helt enkelt börja rida till tävlingarna.
Eller skall man behöva dra bort stripsen på sin Boj-transport samt plocka av märkerna på bilarna och samtidigt sänka andrahands värdet bara för att få parkera på tävlingsområdet?
Kan knappast vara så de tänker..
Segertäcken är tillåtna på prisutdelning Däremot är jag osäker på om du får använda det på någon annan tävlingsplats vid ett annat tillfälle...
Fast det är ju inte den som vinner segertäcket som är sponsrad utav det företaget normalt sett utan klubben som fått sponsring. Man ska ju tycka att Tr kan vara lite luddigt att tolka ibland, det tycker ivf jag.
Jag tror personligen inte att det kommer bli så att ÖD kommer springa runt och bötfälla folk eller vad det nu är för straff eller neka folk att ha sin utrustning. Men jag tycker att regeln är väldigt löjlig. Om folk nu vill betala och ha stora loggor på sin utrustning så vad spelar det för roll? Alla tycker olika och jag är inte ett jättefan av grejor med stora loggor men stör mig inte på de som vill ha det.
Det är ju bara som någon redan har tagit upp det angående de diskret dekorerade pannbanden som många inkl jag själv inte brytt oss om utan haft superblingade swarovskipannband på våra hästar på dressyrbanorna, har aldrig varit någon ÖD som påpekat att man inte får ha dessa. Själv ska ja nog skriva in nästa höst att jag vill att blingade nosgrimmor ska bli tillåtna i dressyr så jag kan börja använda mitt underbart superblingande träns även på dressyrbanorna
Rimligen brde ju kvalet gälla 24 mån från det att du kvalat klart? Har du bara en godkänd ritt är ju du inte kvalad än liksom?
Om jag gör en godkänd ritt i , säg oktober 2011, har jag då till oktober 2013 på mej att göra mitt andra kval för att komma upp en nivå?
"2.2 FordonTror att de fordon som menas med texten är vagnarna på tävlingar i körning men tycker som vanligt när det gäller TR-ändringar att de lämnat öppet för diskussion och feltolkningar.