Nya dressyr TR 2012

Sv: Nya dressyr TR 2012

Men det där med handskar, stövlar och strumpor spelar ju ingen roll. Det handlar om antal märken PER plagg och inte per PAR plagg. En stövel är ett plagg likaså så är en handske ett plagg även om de används parvis.

Är det specat? Annars skulle jag nog inte våga tolka det så faktiskt utan förtydligande. :( Men givetvis hoppas jag att du har rätt, även om jag personligen tycker att skillnaden mellan logos som inte syns (tänk Kyra-byxor där knapparna är brandade och där många modeller har två knappar med bred linning och därmed diskvalificeras) eller en logo per arm är ganska liten jämfört med en logo per handske eller stövel.

Nej usch, det är surt, men det kommer bli väldigt dyrt att få tävlingsgarderoben i skick inför nästa år om jag inte vill se ut som en tejpad dåre - eller helt enkelt hålla mig till att rida på träns. Kandaret har ju faktiskt en logga på käkremmen och en på pannbandet och det vägrar jag börja tejpa på och därmed riskera att få klister på dyrbara swarowskistenar exempelvis. :D

Hade denna ändring kommit den 1 april hade jag inte varit förvånad. ;)

Vad skönt att du inte behöver byta något - vi har förstått det! Det är härligt att du dessutom inte förstår att det innebär problem för en del. Hur vet du vad som faktiskt gäller och inte? Har du läst något mer som inte vi andra tagit del av? Eller lever du i tron om att det inte är exakt SÅ korkat?
Är inget fan av stora loggor men TR lämnar ju mycket att tolka fritt.
Ska vi ta reglerna bokstavligen så ryker OS-träns/kandar, likaså Stübben m.fl. m.fl., Sprengers sporrar (loggor på båda sidor), ett stort antal schabrak, kavajer (jag väljer nu att tolka det bokstavligen - knappar är nästan alltid försedda med loggor), Roeckls handskar - blir fyra loggor på ett par, mm mm mm mm. Petries ankystövlar har två loggor per stövel.
Jag förstår att man vill ha bort fula, stora loggor men det här ÄR larvigt. Det finns sadistiska jävla ÖD som kommer älska det här, likaså kommer protesterna hagla i sekretariaten.
Så jävla begåvat av SvRF. Så jävla smart.

Senast ändrad:

Ja här försöker SvRF göra det enkelt för sig helt klart, de kanske trodde att folk slutat hata dom sen licenshelvetet? Rekommendationer hit och dit, tramseriförbund.
Men härligt, då behöver ingen köpa något nytt och vi kan återigen sucka åt hur extremt dåligt utbildade folk som arbetar med det här är i svensk skrift.

Fast det där inlägget handlar ju bara om sponsrade grejer. Inte om icke-sponsrade grejer (som ju de flesta av oss använder... )

Jag tycker det känns lite galet. Hade kunnat tycka det var ok om det gällde Elit och Nat tävling men lokal och regional känns ganska oviktig ur sponsoraspekten. Eller om det åtminstone hade gällt bara tävlingsbanan och inte framridningen- där man har betydligt mer benskydd, täcken, jackor etc.

Tacka fn för att jag inte fick uvex-hjälmen jag önskade mig i julklapp. :cry:

Nej det har dom inte, dom har inte klargjort ett skit :D

Hahah, bra sagt! De skrev verkligen allt och inget samt tog tillbaka det som de tidigare skrivit.Men nu verkar det som att regeln ang. logotyper återgår till vad det varit tidigare år. :) :banana:

kl
ang att några tycker det är skönt att slippe de stora "fula" loggorna
det är ju faktiskt så här att troligen lika många som tycker de är fula, lika många tycker de är snygga. och jag anser att detta ska vara upp till var och en att välja hur de vill ha det.

Finns nog få sporter som styrs till den milda grad som ridsporten, flera beslut och regeländringar gör det svårare för bredden att tävla, men de har missat att utan bredd kommer ingen ny elit!

Hahah, bra sagt! De skrev verkligen allt och inget samt tog tillbaka det som de tidigare skrivit.Men nu verkar det som att regeln ang. logotyper återgår till vad det varit tidigare år. :) :banana:

Nej tyvärr. Förtydligandet b_a_l hänvisar till handlar om sponsorexponering. inte om exponering av icke-sponsrade logotyper.

Fast nu har dom tagit tillbaka allt och skrivit att det var ett misstag så imorgon skall dom ta bort skrivelsen ur TR skriver TS ordförande.

Vad skönt att du inte behöver byta något - vi har förstått det! Det är härligt att du dessutom inte förstår att det innebär problem för en del. Hur vet du vad som faktiskt gäller och inte? Har du läst något mer som inte vi andra tagit del av? Eller lever du i tron om att det inte är exakt SÅ korkat?
Är inget fan av stora loggor men TR lämnar ju mycket att tolka fritt.
Ska vi ta reglerna bokstavligen så ryker OS-träns/kandar, likaså Stübben m.fl. m.fl., Sprengers sporrar (loggor på båda sidor), ett stort antal schabrak, kavajer (jag väljer nu att tolka det bokstavligen - knappar är nästan alltid försedda med loggor), Roeckls handskar - blir fyra loggor på ett par, mm mm mm mm. Petries ankystövlar har två loggor per stövel.
Jag förstår att man vill ha bort fula, stora loggor men det här ÄR larvigt. Det finns sadistiska jävla ÖD som kommer älska det här, likaså kommer protesterna hagla i sekretariaten.
Så jävla begåvat av SvRF. Så jävla smart.

Jag har skrivit i nån annan tråd att jag inte behöver byta mer än ett schabrak. Och? Jag hänger inte upp mig på denna regeln då jag tycker att den är bra-får jag inte lov att göra det bara för att andra måste byta en massa? Har jag nån form av skyldighet att tycka att SvRF är dumma, idioter korkade och allt det heter för att jag gillar regeln?

Finns inte en chans i världen att jag tänker dra upp himmel och jord för att lite utrustning måste bytas. Orkar inte med att vara så negativ och upprörd alla är. Med risk för att låta som Mia Törnbloms yngre syster väljer jag att fokusera på det postiva:p.

(Jadå Rider och gänget, nu är det fritt fram att hoppa på mitt ego. Igen.)

Jag har skrivit i nån annan tråd att jag inte behöver byta mer än ett schabrak. Och? Jag hänger inte upp mig på denna regeln då jag tycker att den är bra-får jag inte lov att göra det bara för att andra måste byta en massa? Har jag nån form av skyldighet att tycka att SvRF är dumma, idioter korkade och allt det heter för att jag gillar regeln?

Finns inte en chans i världen att jag tänker dra upp himmel och jord för att lite utrustning måste bytas. Orkar inte med att vara så negativ och upprörd alla är. Med risk för att låta som Mia Törnbloms yngre syster väljer jag att fokusera på det postiva:p.

(Jadå Rider och gänget, nu är det fritt fram att hoppa på mitt ego. Igen.)

Det behövs inte för förbundet har tagit bort regeln nu, så du lär få se alla nästa år som exponerar sig framför ögonen på dig i sina stora märkesloggor och säkert ännu värre nu än tidigare år :p

Det behövs inte för förbundet har tagit bort regeln nu, så du lär få se alla nästa år som exponerar sig framför ögonen på dig i sina stora märkesloggor och säkert ännu värre nu än tidigare år :p

Haha:D Ja, stackars mig:D! Måste säga att jag faktiskt tycker att det är bra att förbundet visar att de faktiskt kan ändra på sig när folk blir upprörda. Synd bara att det inte funkade med licenserna-det om något var värt att bli upprörd över!

...och nu kan jag använda mitt Schöckemöhleschabrak, yey:p!

Härligt...all min utrustning är märkesgrejer med loggor.:) Skönt att slippa byta ut den..eller..tejpa över:confused: som en del rekommenderat.

Jag vet inte om positiv är vad jag skulle kalla dig, det känns inte heller som att du är oengagerad i frågan eftersom du aktivt deltar i tre trådar jag läst om ämnet. Vid det här laget har det väl gått få förbi att din dröm är att utjämna sporten totalt men det kommer aldrig hända.
Det här har blivit uppdelat i massor av olika läger nu, de som inte behöver byta något (tror de om man tolkar TR bokstavligen som man gör med alla andra paragrafer), de som sparat ihop till det de verkligen velat ha på tävling och helt krasst kanske inte har råd med helt nya set (och blir dessutom påhoppade och anklagade för att bara vilja skryta med dyra saker) och de som har de blaffiga loggorna som syns från jag vet inte vart. Vad jag undrar är vad som säger att bara du har rätt i tolkning och tycke?

Klä av dig martyrdräkten redan nu - den klär ingen.

Jag skulle inte ropa hej än...
http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=49575
Jag tror det här kommer bli en segdragen historia. Det är ju bara lögn och båg att det blivit missförstånd. Jag tror de kommer få igenom det de vill få bort = reklam på ekipagen på banan, de måste bara komma på hur de ska formulera sig eftersom de saknar all känsla för att uttrycka sig i skrift.
Klicka runt på deras relaterade nyheter etc... De har ju rätt, det här kan inte ändras med tiden och det går igenom på söndag. Ofta SvRF kan arbeta så fort :smirk:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka