Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har allt hört ett och annat om de där diamantborrarna. Min bästa kompis är gift med en... De har fyra barn, tre i livet och en som tyvärr dog vid födseln. Min kompis är 28 som jag, så nog fasen vet diamantborrarna hur man sköter borrkärnor och provhål.@Mammas: Fast just nu hade jag hellre haft en hård borrare jaja, får ju träffa honom snart. Då jädrar blir det borrmeter!
Mm, där har du problemet. Ordbajseri går ut på att göra en text så lång och utrymmeskrävande som möjligt, inte korta ner den. Själv har jag skrivit på B- och C-uppsats i ordbajseri.
Fast ordbajseri är nog dessvärre inte så starkt kopplat till just journalistik, eftersom det sistnämnda kräver att man snarare kortar ner och fokuserar. Däremot, läser man museologi eller litteraturvetenskap så är ordbajseri ett krav. Det finns separata kurser men av vissa specifika orsaker får det inte kallas Ordbajseri, jag tror kurserna heter Kreativt skrivande...
Sök på Kreativt skrivande så ska du se att det blir bra. Här får du lite hjälp på vägen http://sv.wiktionary.org/wiki/ordbajsaMeh, jag som har ägnat hela dagen åt att söka efter just Ordbajserikurser på diverse universitet! Vilket slöseri med resurser, en hel dag som jag kunnat ägna åt extremt viktiga saker. Jag hade långa sessioner av navelluddsletning och dammråtteträning inplanerat, allt åsidosatt i mitt letande efter den heliga graalen: Ordbajseri Grundkurs och fortsättningskurs!
Nu får jag ju lov att avboka mina nattliga aktiviteter också för att kunna fortsätta leta, ack du grymma värld!
Sök på Kreativt skrivande så ska du se att det blir bra. Här får du lite hjälp på vägen http://sv.wiktionary.org/wiki/ordbajsa
http://ordbajs.se/
Jag är ok med att du tar över världen, men universum är mitt. Bara så vi har det klart för ossÅh, vart har ni vart hela mitt liv! Klart de bästa och mest läraktiga sidorna jag någonsin fått på länk
Jag har nu satt ett nytt delmål i livet, att bli lektor i ordbajseri! Detta är såklart blott ett steg på vägen till mitt slutliga mål: Total världsdominans samt härskarinna över universum!
Jag är ok med att du tar över världen, men universum är mitt. Bara så vi har det klart för oss
Säger bara detta: 1 st B-uppsats och 2 st C-uppsatser samt fyra års studier på humanistiska institutionen vid Umeå universitet. Ordbajseri is my bitch.Hmmm, jag är inte så bra på att dela med mig. Jag behövde aldrig lära mig det som liten, jag hade till och med fyra slavar (mina föräldrar kallade dem "syskon", löjligt värre!) så jag vet inte riktigt vad jag tycker om att inte få universum.
Jag måste ta mig en funderare på om jag ska utmana dig till en duell eller acceptera min förlust och värdigt lägga mig på marken och skrika, gråta och banka med armar och ben tills jag svimmar.
Säger bara detta: 1 st B-uppsats och 2 st C-uppsatser samt fyra års studier på humanistiska institutionen vid Umeå universitet. Ordbajseri is my bitch.
Ooh, how I love the smell of despairing defeat in the evening. Klagomål kan författas på tre-lagers edet eller Lambi och skickas till min högborg in Uranus. Jag kommer inte läsa dem men det är alltid bra med extra toapapper
Ooh, vi spelar med hårda bollar? Tre år på naturbruksgymnasium, fyra år på humanistiska universitetsutbildningar, flertalet vändor som TELEFÅN-försäljare och samt journalist och nu grafiker. Jag ÄGER ordbajseri- och skitsnacksområdet. Just ja, plus att även jag har flertalet år på Lunarstorm, dessutom höjer jag med medlemskap i Skunk, MySpace och Helgon. Jag stannar kvar in Uranus, jag gillar att bo trångt.Jag synar dina "uppsatser" och kontrar med tre hårda år på industriprogrammet på gymnasiet och 9år som tillverkare av bergborrar. Och ett förflutet som medlem i anrika Lunarstorm!
Utöver det vill jag vänligen men bestämt vräka dig och be om omedelbar utflyttning ur mitt anus, det är tillräckligt trångt där!
Ooh, vi spelar med hårda bollar? Tre år på naturbruksgymnasium, fyra år på humanistiska universitetsutbildningar, flertalet vändor som TELEFÅN-försäljare och samt journalist och nu grafiker. Jag ÄGER ordbajseri- och skitsnacksområdet. Just ja, plus att även jag har flertalet år på Lunarstorm, dessutom höjer jag med medlemskap i Skunk, MySpace och Helgon. Jag stannar kvar in Uranus, jag gillar att bo trångt.
Men journalistik är fortfarande närmare ordbajseri än industriteknik, so there! Plus att jag jobbar inte ens som det längre *bleeeh*AHA! Där sket du allt i det blå skåpet (ja jag har ett sånt i mitt anus, det är en av anledningarna till att det är så trångt)!
Enligt sida 5, sektion 148, paragraf 29 så ska journalister korta ner och fokusera och inte ordbajsa! Moahahahahaha, the universe is mine mine mine!
Men journalistik är fortfarande närmare ordbajseri än industriteknik, so there!
Blått är för övrigt väldigt fint. Allt ser så fräscht ut när det är blått.