Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Men fy vilken elak människa! Och vilken hemsk människosyn hon förmedlar till sin dotter! :eek:

*knapp*
Idag har varit en dålig dag har syndat med både en liten bit rabarberpaj, en glass och ett glas vin :o Men ddet smakade iallafall väldigt bra! Och på Måndag är det diet med stora bokstäver som gäller igen!

Varför måndag? Jag har upptäckt att det för egen del är stor skillnad att börja redan på söndag, då blir det lättare att verkligen fortsätta på måndag.

*kl*

Jag hänger på den långa jakten på kilona :D. Har ca 20 kg som behöver bort tyvärr :angel:. Jag kommer att gå enligt vv då det fungerat tidigare och håller bra även efter. Anledningen till viktuppgången är helt enkelt lite för mycket av det goda och i princip ingen motion under längre tid. Nu har jag bara inridna hästar så med 1-3 hästar att rida per dag + ett par joggingturer i veckan ska väl kunna ge resultat ( hoppas jag).

Har lite operation tjockholmen i stallet då det är två stycken damer ( en som fått föl och en som blev opererad i höstas) som ska upp i lite kondis och slimmas så om jag nu ska göra det med dem så får jag föregå med gott exempel :p.

Blir nog bra med långa travsträckor under lättriding :bump:

Jaja. . . nu kör vi . . . tjohoo:banana::bump::banana:

Ush va hemska människor det finns =(
Dom tror att man inte vem om att man är lite tjock så de känenr att de måste pika en varje minut men i själva verket är det ju dom som behöver en pik ju. Dom mår ju så dåligt själva så dom måste pika andra för att själva må bra.

Jag har inte fått några pikar eller fula kommentarer, det vågar inte folk =P Men hade jag fått det så hade jag gett tillbaka med samma mynt...

Men jag känner ju själv hur det är och jag vet ju att jag gått upp sen i vintras och att jag inte mår bra av det som jag gått upp. Kläderna sitter illa, knappt inga kläder från förra sommaren passar och ibland kan jag känna att folk glor fastän jag inte är extremt överviktig utan bara överviktig.

Jag vill må bra, vill kunna bada utan att skämmas och må dåligt och vill kunna göra saker jag brukar utan att tänka på vikten och hur kläderna sitter.

Jag måste ta tag i detta nu det får vara slut på tröstätandet och börja äta normalt igen. Så jag ska börja med en kickstart med en pulverdiet sen till vv om jag hittar det häromkring förstås.

Heja på er alla!

*kl*

Blev en del fuskande nu eftersom vi var på minisemester. Så i torsdags kväll blev det en cider och i fredags blev det middag på McDonalds vilket var mindre bra. All friterad mat fick mig att må skitdåligt i går. Fick så fruktansvärt ont i magen och så jäkla gott var det inte så det var värt det helt ärligt.

I dag har det blivit si och så med maten eftersom jag varit iväg hela dagen. Men jag kämpar vidare.

Något jag upptäckte i dag som får mig att nästan må illa faktiskt. jag tog fram endel kläder som jag inte använt på några år för att jag varit för tjock. Nu väger jag mindre än jag gjorde när jag använde dem men fy sjutton vad illa de sitter. Och det beror inte på att de blivit förstora utan de är rent för små fortfarande. Undrar egentligen hur jag kunnat ha dessa kläder och känt mig fin när de spänt så magen putat ut som en höggravid kossa. Ja jösses man förvånar sig själv hela tiden.

Jag kommer hänga här inne, även om det verkar som om jag inte längre kan gå ner i vikt... (30 plus?)
Gick på pulverdiet i 17 veckor i våras utan att gå ner ett gram. Äter bra mat, rör mig och motionerar. Men fortsätter jäsa.... suuuck!!

Viktminskningen går enligt planerna och jag är idag nere på 75 kg! :banana:
"Bara" 10 kg kvar sen gäller det att lyckas hålla mig där! :D

Min mamma har påpekat min vikt i 10 år, tillslut stänger man av och man orkar inte höra längre :(

Jag kommer hänga här inne, även om det verkar som om jag inte längre kan gå ner i vikt... (30 plus?)
Gick på pulverdiet i 17 veckor i våras utan att gå ner ett gram. Äter bra mat, rör mig och motionerar. Men fortsätter jäsa.... suuuck!!

Jag är 31 och går upp o ner som balder på liseberg...
:(

De säger ju att det är svårt efter 30 men det går ju.
Så man kämpar vidare.

Din kropp kanske har satt sig på viloläge? Har hört ngt om det tidigare.

Det finns flertalet studier som påvisar tvärtom, dvs som signifikant visar att lågkolhydratkost överträffar lågkalorikost gällande viktminskning. :)

Länka gärna dom kontrollerade studier som påvisar signifikant fördel för lågkolhydrat vid minskning av kroppsfett.

KL*

Oj vad många nya ansikten det var här! :) Själv har jag inte besökt tråden på länge - vet inte vad jag ska skylla på egentligen.. Mestadels så är det bristande motivation då de inte händer någonting på vågen oavsett vad jag gör.

I dagsläget rider jag 1-4 hästar per dag, promenerar minst ett par kilometer bara till och från hagen + hundpromenader (även om dessa blivit färre med värmen.. :o). Grejar i trädgården, kånkar hö och vatten, har ett gående/stående jobb osv.
I matväg så äter jag normalt max 1300kcal om dagen och de dagar jag "frossar" landar jag på 1700kcal ungefär.
Lever med andra ord ett ganska aktivt liv - men vågen står ändå still eller åt fel håll. Funderar på om det är fel på ämnesomsättningen? Blörk.

KL

Jag har läst i denna tråd länge och tänkt att jag ska hänga på och nu är det dags. Jag har 9 kilo jag vill gå ner med ett första mål att gå ner 6kilo.

Jag har alltid haft lätt att gå ner (och upp) i vikt men nu verkar omöjligt. Jag undrade länge varför det var så och kom på det i o m en stegtävling på jobbet. En vanlig jobbdag gick jag 3-4000 steg:confused:

Jag har slutat snusa från och med 1 juni och är livrädd att jag ska svälla så nu måste jag ta tag i detta innan det blir för jobbigt.

Mina planer är helt enkelt att inte äta sötsaker och liknande. Träna kommer jag inte eftersom jag tycker det är jättetråkigt utan jag får i stället anpassa mitt intag.

Nu kör vi!

Tipset är att en promenad varje dag faktiskt gör en hel del. 30 minuter är så skyhögt mycket mer än ingenting. Och det gör på sig på viktminskningen, även om det inte blir Biggest Loser-siffror. Dessutom mår man så himla mycket bättre.

Jag håller med dig fullt ut. Det är ju därför jag tror att jag har haft så svårt att gå ner i vikt, jag rör på mig mycket mindre än vad jag trodde.

Att promenera och på andra "naturliga" sätt få in motion tycker jag är jättebra men träning i form av gym eller passa undviker jag. Jag har suttit och klurat på hur jag tar mig till stallet (5km) och får motion men det inte går så mycket tid. Skulle gärna springa vägen hem men frågan är ju då hur man tar sig till stallet =)

/Din_vante

*kl*

Tycker det börjar blir tungt nu. Har senaste veckorna inte alls haft så bra viktnedgång som tidigare utan går bara ner knappt 0,5 kg. Har i dag efter vägning 4 kg kvar till min absolut måste ner vikt och sedan hade jag hoppats på några kilo till. Just nu känns de där 4 kg såååå mycket och jobbigt.
Men det är väl bara att kämpa på kan jag tro. :crazy:

Här finns en till som det gått tungt för de sista veckorna. Försöker jobba med mig själv att faktiskt vara glad och stolt över de kilona jag har gått ner. Som när jag nådde - 10 kilo, jag var superglad i 2-3 dagar. Men sen besviken på mig själv då jag inte höll exakta kalorigränsen ngn dag. Jag försöker att tänka som så att det är jä**igt bra gjort att ha gått ner de här kilona. Så nu har jag lagt bort kaloriräknandet ett tag. Jag vet ju på ett ungefär vad jag kan äta för att hålla mig inom ramarna. Och dessutom är det inte hela världen om jag äter lite för mycket en dag då vikten borde vara ett långsiktigt mål. Som sagt jag jobbar fortfarande med mig själv och alla dessa krav man sätter upp, snacka om att det är lätt att vara självkritisk. Så till alla andra som har blivit av med kilon; VAR STOLTA ÖVER ER PRESTATION!! :banana:

Har iaf gått ner ca 12 kg nu, från 88,8 kg till 76,1. Ska ner till 73 (170 cm), gärna tills semestern är slut i augusti. Känns skönt att ha lagt ner hetsen (gick ner de första 10 kilona på 10 veckor), jag mår mycket bättre nu. Och nu är det bara ett kilo kvar så ligger jag på bmi norlamvikt istf övervikt:)!

Bra kämpat!

Jag gick ner 10,5 på 10 veckor och sedan har jag legat still, gått upp lite och gått ner lite.
Har tappat från 79 och ner till 68 men ska ner till minst 64. Är 164 cm långt så egentligen ska jag ner ännu mer.
Just nu är jag nöjd om jag håller mig under 70 kg i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka