Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Ja, jag skrev faktiskt fel, det ska vara 52 kg, inte 50.
och jag hann ju få stopp på anorexian innan den blev för allvarlig. Jag såg mig i spegeln på morgonen i bara trosor och tyckte jag såg fet ut (då stod vågen på 47 kg) och tänkte gå ner till 45 kg, men sen på kvällen såg jag mig själv på film och häpnade över hur smal jag var. Så då fick jag ta hjälp och gick upp till 52 kg vilket ser bra ut för min längd och kroppstyp.
Så jag ska ner till 52 kg. :D

KL

Jag har inte nåt jättestort/svårt mål. Är 169cm lång och vägde ca 64,5kg för ett tag sen (har ingen egen våg utan väger mig när jag hälsar på hos föräldrarna) och vill ner till 57. Jag har börjat gå på gym för att hjälpa lite på traven, särskilt nu när jag inte rider och i helgen vägde jag 62,5 på kvällen och 61,8 på morgonen. Så det är inte så långt kvar men jag tar det väldigt sakta.

Hej! Hittade denna tråden i dag och måste säga att den är väldigt inspirerande!!
Jojo- bantare som jag är och har varit sen jag blev medveten om min kropp har jag äntligen hittat den perfetkta dieten för mig :D. Jag måste verkligen slå ett slag för LCHF, den har än så länge hjälpt mig att gå ner närmre 6 kilo på fyra veckor och det är jag så glad för.
Det bästa med denna metoden enligt mig är att nästan allt sötsug försvinner och man håller sig mätt länge efter de måltiderna man ätit. Min startvikt var 80.1 kg och nu är jag nere på 74,5. Jag har dock en bit kvar då min målvikt är mellan 60- 65 kg.

Ser fram emot att gå in här och få fortsatt inspiration av alla duktiga människor. :bump:

*kl*

Har nu tappat 7,2 kg på 7 veckor. Skitstolt var jag över det men i måndags när det var dags för vägning visade vågen + 0,1 kg. Inte mycket men deppigt. Kom i slutet av förra veckan in en period när jag inte har lust att äta och det är inget vidare bra men jag hoppas att jag snart går neråt igen och får tillbaks lite matglädje.

*kl*

Har nu tappat 7,2 kg på 7 veckor. Skitstolt var jag över det men i måndags när det var dags för vägning visade vågen + 0,1 kg. Inte mycket men deppigt. Kom i slutet av förra veckan in en period när jag inte har lust att äta och det är inget vidare bra men jag hoppas att jag snart går neråt igen och får tillbaks lite matglädje.

Bra jobbat!
Här går det trögt,mest beroende på att jag är så gräsligt dålig i min rygg i kombo med mkt jobb.Inte så bra kombination...
Försöker hålla igång bägge hästarna någorlunda,men crosstrainern har fått vila.
Dessvärre är det så lätt för mig att trösta mig med choklad i dessa lägen.
Men,men bara att kämpa på!

Bra jobbat!
Här går det trögt,mest beroende på att jag är så gräsligt dålig i min rygg i kombo med mkt jobb.Inte så bra kombination...
Försöker hålla igång bägge hästarna någorlunda,men crosstrainern har fått vila.
Dessvärre är det så lätt för mig att trösta mig med choklad i dessa lägen.
Men,men bara att kämpa på!

Förstår dig precis var sådan själv innan också att jag gärna tröståt choklad men när jag tog bort de snabba kolhydraterna i form av pasta, ris, potatis och ljust bröd så försvann sötsuget också efter någon dag vilket jag tycker känns kanon.

Hej, jag har inte läst igenom tråden men har dock förstått att målet är att gå ned i vikt... Jag tänkte haka på, men mer för att få mig själv aktiv i mitt motionerande, tränade tidigare fotboll och tränade då 3 dagar i veckan plus löp-pass... sedan jag slutade med den har jag haft häl problem och är nu sjuk... SÅ jag tänkte att om jag är med här så kanske jag blir lite mer motiverad att ta mig ut o löp-träna... ^^ Jag är alltså inte fokuserad på vikten... men planen är väl att jag ska gå ner de tre kilona som jag lagt på mig sedan jag lade av i december... Men tanken är mest att jag ska komma igång med motionen ordentligt. jag är 169 och väger 61, jag är absolut inte överviktig, men jag mår sjukt mycket bättre o är betydligt piggare så att jag orkar med allt plugg om jag är vältränad ^^

Kämpa på allihopa o finn glädjen i andra saker än mat, visst jag älskar mat, men allting blir roligare om man är pigg och glad pga. att man orkar röra på sig! Själv har jag godis förbud, för sist jag hade godisförbud i ett halvår så försvann mitt söt-sug, dock åt jag mindre mängder mörk choklad och osaltade nötter... för ngt måste man faktiskt unna sig, för man skall ju unna hålla sin diet, annars behåller man ju inte vikten, o då är väl mkt av jobbet förgäves. :)

*kl*

Tänkte uppdatera tråden med att jag i dag har tappat 10,3 kg sammanlagt på 10 veckor. Jag har 5 kg kvar av läkarens måste gå ner kg och jag väger i dag mindre än jag gjort på 20 år vilket känns helt underbart. :D

*kl*
Jag tänkte ansluta mig hit också. Har en hel del vikt att gå ner och det känns som om man börjar om och börjar om regelbundet.
Har inga problem med träningen, då det är ett stort intresse. För mig är det absolut maten som är boven i dramat.
Har som första mål att gå ner ca 17 kg till dess att jag ska springa halvmaran i höst. Det känns som en redig utmaning..
Driven en tränings/viktblogg sen ett tag tillbaka också.
[

Senast ändrad av en moderator:

Bra jobbat allihopa!

Själv så har jag nu gått ner 3,5kg! Men jag har 10kg kvar till jag når mitt mål =) Jag har sett mig själv på nya bilder som jag inte visste att folk ens tog av mig och jag tycker inte om vad jag såg alls... Så nu tar jag nya tag och jag ger mig inte förrens jag kommer ner i mina favobyxor igen! Jag ska ner till 80kg innan året är slut därmed basta!
Jag har tagit bort godis,läsk,chips,kakor och sådant som jag vet är ett stort problem och så man då fastnar i sötsugsfällan. Detta har jag inte ätit på 3mån men det är först nu i maj som kg börjar rasa=) Sakta men säkert är jag mitt glada och normalvitkiga jag igen.

Jag hejar på er alla och stöttar er alla i er kamp mot kg, neråt eller uppåt i vikt.
Så HEJA HEJA HEJA!!!

Kram på er alla!

Var ett bra tag sen jag skrev här sist, är iaf nere från ca 80-83 kg till 73 just nu. Tkr dock inte det syns ens :/
Men bara att kämpa vidare, hade velat ner till 65 iaf.

Var ett bra tag sen jag skrev här sist, är iaf nere från ca 80-83 kg till 73 just nu. Tkr dock inte det syns ens :/
Men bara att kämpa vidare, hade velat ner till 65 iaf.

Jag har gått ner från 79,9 till 69,6 kg nu på 10 veckor. Alltså ungefär lika mycket som du gått ner. Jag tycker inte heller det syns så mycket och jag tycker ärligt inte det märks så jättemycket på kläderna heller. Men när jag träffar folk jag inte sett på länge så ser åtminstone de att jag gått ner och det är positivt.

Så kämpa på så får du en styrkekram här så du orkar ett tag till.

Tack visst är det deprimerande :)
Men jag kör väldigt långsiktigt, ikväll blir det chips osv. Jag har inte energi till att ligga på det kaloriantalet hela tiden just nu. Men får snart sparka mig själv där bak så man får väck de sista med.

Hur ser en vanlig matdag ut för dig?

Tack visst är det deprimerande :)
Men jag kör väldigt långsiktigt, ikväll blir det chips osv. Jag har inte energi till att ligga på det kaloriantalet hela tiden just nu. Men får snart sparka mig själv där bak så man får väck de sista med.

Hur ser en vanlig matdag ut för dig?

Frukost vid 06.30: Yoghurt (1 dl), 2 grova bröd med kalkon på, kaffe med mjölk.

Mellis 10.00 (ungefär) frukt (eftersom jag är i stallet)

Lunch 12.00: Något kött (oftast rester från kvällen innan) + grönsaker. Ev. lite lite pasta eller ris (typ max ½ dl)

Mellis 14: En frukt och/eller några nötter

Middag 17.00: Kött, korv eller liknande, lite lite ris, pasta eller pommes (vid pommes kanske typ 5 stycken och ris kanske max ½ dl.) Och massor av grönsaker.

Fika 21.00: Youghurt med musli (max 2 dl sammanlagt)

Anledningen till att frukosten egentligen är lite liten är för att jag för bara 10 veckor sedan aldrig åt frukost alls så jag har fått börja vänja min kropp vid frukost.
Brukar försöka alternera mina grönsaksintag också mellan varma och kalla grönsaker osv. Har helt tagit bort ost som pålägg eftersom jag inte gillar den magra osten så nu botaniserar jag bland kalkon och kyckling osv som pålägg.

5 stycken pommes :p haha. Det är karaktär det ;)
Men jag förstår hur du tänker, jag tror jag med måste dra ner på kolhydraterna för att pusha igång min kropp igen. Om inte annat så innehåller de ju en hel del kcal

5 stycken pommes :p haha. Det är karaktär det ;)
Men jag förstår hur du tänker, jag tror jag med måste dra ner på kolhydraterna för att pusha igång min kropp igen. Om inte annat så innehåller de ju en hel del kcal

Ja jag har faktiskt mer karatär än jag trodde. :laugh: Pommesna tar jag mest för att få smaken ihop med typ 1 msk b-sås
De snabba kolhydraterna som pasta, ris och potatis omvandlas ganska snabbt till fett om vi inte gör av med det. Dessutom hoppar då blodsockret upp och ner som en jojo vilket gör att sötsuget blir ganska stort. Jag som alltid varit gottegris och ätit massa godis och kakor tycker sådant är jättesött nu.

Men jag måste ha karaktär eftersom jag annars riskerar att dö och det har jag ingen lust med. Känner mig inte färdig med livet ännu.

Kick-startar på pulverdiet idag!
Startvikt: 79 kg målvikt: 59-62 kg längd: 162
Hoppas kunna förlora lite kilon snabbt för jag har sjukt ont i knäna just nu :cry:
Och vill kunna känna mig bekväm med mig själv på badstranden med dottern!

Tycker ni som motionerar bort kilona är fantastiska! Jag har på tok för dålig självdisciplin för att klara det! Jag är duktig ena dagen och går som sjutton sen nästa dag trillar jag dit och blir sittandes i soffan igen.

Jag är inte så himla duktig med motionen, men jag promenerar varje dag. Och det gör faktiskt på sig. Det är inte som när jag tränade på gym 5 dagar i veckan, men resultatet har inte låtit vänta på sig. En promenad om dagen är inte omänskligt högt att sikta, och det ger långt fler fördelar än vad det först tycks.

Heja, du kan. Börja med 20-30 minuter/dag. De dagar det känns OK kan du alltid gå lite längre, huvudsaken är att du faktiskt kommer ut.

Kick-startar på pulverdiet idag!
Startvikt: 79 kg målvikt: 59-62 kg längd: 162
Hoppas kunna förlora lite kilon snabbt för jag har sjukt ont i knäna just nu :cry:
Och vill kunna känna mig bekväm med mig själv på badstranden med dottern!

Tycker ni som motionerar bort kilona är fantastiska! Jag har på tok för dålig självdisciplin för att klara det! Jag är duktig ena dagen och går som sjutton sen nästa dag trillar jag dit och blir sittandes i soffan igen.

Jag vet hur dina knän mår, mina är inte heller glada:(
Vilken pulverdiet ska du använda? Och hur länge?
Ska du byta alla mål mat eller bara ett?

Jag provade alevo för några år sedan, ta inte den! Man går upp i vikt av den, jag byte alla mål i 4v och gick upp 4kg!!!:eek:

Nu tänkte jag prova modifast helt på alla mål samt frukt och vatten till, det står att man ska dricka mkt. En tjej jag vet gick på denna gick ner 20kg! på denna pulverdiet.

Lycka till=)

Jag är inte så himla duktig med motionen, men jag promenerar varje dag. Och det gör faktiskt på sig. Det är inte som när jag tränade på gym 5 dagar i veckan, men resultatet har inte låtit vänta på sig. En promenad om dagen är inte omänskligt högt att sikta, och det ger långt fler fördelar än vad det först tycks.

Heja, du kan. Börja med 20-30 minuter/dag. De dagar det känns OK kan du alltid gå lite längre, huvudsaken är att du faktiskt kommer ut.

Ja promenader är bra :bump: Jag har ju två hundar som vill ut varje dag och flera ggr om dagen. Det blir väl ca 1h-2h om man räknar ihop det. Sen nu har jag börjat gå 30min varje kväll också med en annan hund som behöver extra rundor för hon är så ivrig och virrig när hon går med flera hundar samtidigt.

Men jag har börjat gå neråt ilf=) :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka