Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Hej, har jobbat dubbelt hela veckan så blivit sådär med maten och träning.. gått upp 8 h, vet inte om det beror på mens strul eller om det är fett.. men blir lite bättre i nästa vecka så ska försöka få bukt på det hela då..

Trist,men bara att bita ihop och komma igen!
Ska väga mig imorgon,lite bävan för jag har inte kunnat träna som jag vill pga min rygg.
Dock lycklig igår när jag kom i min Esprit kjol och den satt löst!
För en månad sedan hakade den upp sig och drogs upp av alla bilringarna,men nu satt den löst!
Visserligen har jag väl en 16-17kg till att gå ner,men nöjd ändå!

På mig funkar det inte. Jag måste röra på mig för att vågen ska visa neråt.

Nej, det "måste" du inte, om du promenerar och gör av med 300 kal så blir det samma resultat om du istället äter 300 kal mindre , du måste alltså inte motionera för att tappa vikt.

Nej, det "måste" du inte, om du promenerar och gör av med 300 kal så blir det samma resultat om du istället äter 300 kal mindre , du måste alltså inte motionera för att tappa vikt.

Måste och måste,men det blir väldigt lite att äta om man inte rör sig!
Men,självklart äter man tillräckligt lite kalorier så går man ner!

Enligt den senaste forskning jag hörde om för ett tag sedan är det kosten till70% och motion 30% som påverkar viktnedgången.Såklart kan man gå ner utan att motionera, de flesta överskattar nog hur hur mycket(lite) kalorier normal motion förbränner.Självklart går det lättare att gå ner med motion och kostomläggning .
Nu är det verkligen dags för mig att ta tag i vikten igen ,vägde mig i morse för första gången sen innan jul och det var dystra siffror+ 5kg så nu är det minst 9 kg som ska bort. Jag kör viktväktarna men ska köra några dagar med pulver /kolydratfattig mat för att komma ifrån alla dåliga vanor.

*kl*

Vägdag i dag då och vågen stanna på -1,1 kg vilket jag är supernöjd med. Har ju knappt tränat/rört på mig alls pga för mycket smärta och skadad häst så ridning har det inte blivit alls.

Bara hoppas att min dietist är lika nöjd när jag ska till henne på torsdag.

Det du påstår, att dra ner endast på kalorier men inte motionera har jag redan provat. Det funkar inte. Har även pratat med en dietist om detta. Hon sa att man skulle undvika höga kaloriintag och endast äta 1560kalorier om dagen plus lägga in motion så som ridning, simning, promenader mm.

Att inte lägga in motion och tror att man går ner i vikt om man äter mindre kalorier fungerar inte.

Man går ner i vikt på grund av kaloriunderskott. Om detta kaloriunderskott kommer av minskat kaloriintag eller ökad motion spelar ingen roll för viktminskningen.

Det du påstår, att dra ner endast på kalorier men inte motionera har jag redan provat. Det funkar inte. Har även pratat med en dietist om detta. Hon sa att man skulle undvika höga kaloriintag och endast äta 1560kalorier om dagen plus lägga in motion så som ridning, simning, promenader mm.

Att inte lägga in motion och tror att man går ner i vikt om man äter mindre kalorier fungerar inte.

Det var en väldigt konstig dietist. Exakt 1560 kalorier.:cool:

Och jo, din dietist har helt fel vad gäller motion och viktnedgång, det räcker att strypa antalet kalorier, även om vi båda har kommit överens om att motion är bra..
Ex: Om du nu äter exakt 1560 kal per dag och motionerar för 300 kalorier så blir det samma som att äta 1260 kal per dag och utan motion.:idea:

Enligt den senaste forskning jag hörde om för ett tag sedan är det kosten till70% och motion 30% som påverkar viktnedgången.Såklart kan man gå ner utan att motionera, de flesta överskattar nog hur hur mycket(lite) kalorier normal motion förbränner.Självklart går det lättare att gå ner med motion och kostomläggning .
Nu är det verkligen dags för mig att ta tag i vikten igen ,vägde mig i morse för första gången sen innan jul och det var dystra siffror+ 5kg så nu är det minst 9 kg som ska bort. Jag kör viktväktarna men ska köra några dagar med pulver /kolydratfattig mat för att komma ifrån alla dåliga vanor.

Men,det var ju inte så farligt med tanke på semester och att det ändå är 4 månader sedan förra vägningen.
Du vet ju hur du ska göra,så det kommer att gå jättebra!
Jag har väl ca 17kg ner till målet....

Ja det är bara för oss att köra på. Maten är inga problem direkt men har sakta glidit in i gamla vanor med ost ,vin och godis lite för ofta och framförallt godis när jag jobbar natt.
Mitt mål är väldigt realistiskt ,jag ska kunna hålla vikten också .Gå ner är enkelt ,att behålla vikten desto svårare.

Hoppar in här jag med.
Är för närvarande överviktig pga graviditet och sjukdom som höll mig stillasittande i över 1,5 år.
Väger nu 70,9 kg till mina 160 cm.
Ska ner till 50 kg innan jag är nöjd.
Äter enligt LCHF-metoden och trivs med det.
Går på gym fyra dagar i veckan och kör då minst 1 timme och 15 minuter (måste jobba upp min ork). Kör löpbandet, ct, muskelövningar och rodd. Ska utöka till 2 timmars gym om en månad. Trivs bra med att gymma. Tar också promenader med yngsta dottern nu när vädret tillåter.

Jag började för två och en halv vecka sen och låg då på 74,8 kg så det är en nedgång på -3,9 kg på 2,5 vecka. Rätt så hyfsat, även om det nu stannat upp lite.

Jag vill också vara lite försiktig med ätandet då jag förra gången jag skulle ner i vikt överdrev och åkte på anorexia och gick ner till 47 kg. Så nu har maken stenkoll på mig. Men nu har jag ju 20 kg kvar.
Hm om jag går ner 1,5 kg/vecka så tar det mig alltså lite dryg 3 månader att komma ner dit jag vill.

Så nu kör jag hårt.
Hoppas det går bra för er andra. :bump:

Jo det fungerar finfint att äta mindre och ligga på sofflocket och gå ned i vikt. Däremot är det ju ingen höjdare ur ett hälsoperspektiv men att säga att det inte fungerar är ren lögn.

Någon som har tips till mig. Har inte läst hela tråden så kanske redan finns. Men iallafall.
Jag är 160 hög och väger ca 70 vill ner till 60 iallafall.

Men mitt största problem är lår och rumpa. Jag är liten i midjan och det ser ordentligt dumt ut.

Ska även tillläggas att jag är diabetiker och kan INTE leva på pulver. :p

Vad för motion gör så man får mindre rumpa och lår??

Kul med utmaning ! :) Kan erkänna att jag dock inte läst igenom tråden. När är slutdatumet och får jag vara med ? :)

Någon som har tips till mig. Har inte läst hela tråden så kanske redan finns. Men iallafall.
Jag är 160 hög och väger ca 70 vill ner till 60 iallafall.

Men mitt största problem är lår och rumpa. Jag är liten i midjan och det ser ordentligt dumt ut.

Ska även tillläggas att jag är diabetiker och kan INTE leva på pulver. :p

Vad för motion gör så man får mindre rumpa och lår??

har nog tyvärr inga spec tips :(

Kul med utmaning ! :) Kan erkänna att jag dock inte läst igenom tråden. När är slutdatumet och får jag vara med ? :)

finns inget spec slut datum utann alla har nog olika. mitt nästa stora steg är 13 juni, har dock 10 kg kvar tills dess så vet inte riktigt själv hur det ska gå till :) Men skam den som ger sig ;)

Hoppar in här jag med.
Är för närvarande överviktig pga graviditet och sjukdom som höll mig stillasittande i över 1,5 år.
Väger nu 70,9 kg till mina 160 cm.
Ska ner till 50 kg innan jag är nöjd.
Äter enligt LCHF-metoden och trivs med det.
Går på gym fyra dagar i veckan och kör då minst 1 timme och 15 minuter (måste jobba upp min ork). Kör löpbandet, ct, muskelövningar och rodd. Ska utöka till 2 timmars gym om en månad. Trivs bra med att gymma. Tar också promenader med yngsta dottern nu när vädret tillåter.

Jag började för två och en halv vecka sen och låg då på 74,8 kg så det är en nedgång på -3,9 kg på 2,5 vecka. Rätt så hyfsat, även om det nu stannat upp lite.

Jag vill också vara lite försiktig med ätandet då jag förra gången jag skulle ner i vikt överdrev och åkte på anorexia och gick ner till 47 kg. Så nu har maken stenkoll på mig. Men nu har jag ju 20 kg kvar.
Hm om jag går ner 1,5 kg/vecka så tar det mig alltså lite dryg 3 månader att komma ner dit jag vill.

Så nu kör jag hårt.
Hoppas det går bra för er andra. :bump:

oj va tråkigt med anorexia! va försiktig nu och bra att maken har koll på dig.. gymmar jag med och är 165 lång. har satt 70 kg som mål, har så mycket muskler och lite kurvor dör jag inte av :) Så har en bit kvar.. väger nu 84,2 :/ Men började på 94,7 så har kommit en bit på väg :)

Är nu nere på 68,8 kg. Har dock åkt på halsfluss och kan varken äta, dricka eller träna....
Men det är -2,1 kg i alla fall.
Och -6 cm i midjan.....
:D
= 16,8 kg kvar.

Får jag lite försynt fråga hur du tänkt med en målvikt på 50kg när du varit anorektisk vid 47kg? Det är ju bara tre kg som skiljer, är de tre kilona så magiska att de inte gör dig anorektisk?

Först trodde jag att du skrivit fel i ditt första inlägg och menade 60 istället för 50kg, men nu förstår jag ju att så inte var fallet..

Jag ber om ursäkt i förväg för om jag blev för närgången och negativ nu med mitt inlägg, men jag kunde inte låta bli att fråga :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka