Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

usch låter inge kul med förskylning! drick massor av te med färsk ingefära mynta salvia samt honung :) Brukar fungera för mig iallafall! :)

usch låter inge kul med förskylning! drick massor av te med färsk ingefära mynta salvia samt honung :) Brukar fungera för mig iallafall! :)

Tack för rådet!
Är dessvärre ingen tedrickare av mått,men jag ska testa nu!
Ligger nedpackad på soffan invirad i en tjock pläd.
Fick ringa jobbet och sjukskriva mig,går inte att jobba 10 timmar natt bland patienter och snora,hosta och ha feber.

Sådär,dagens vägning gick bra!
-ytterligare 2kg sista veckan,så -4kg på knappt 2 veckor är jag nöjd med!!

Får väl se hur helgen går...
Febrig,hostig och med röd vecka på g!

Hej hopp!

Får jag vara med? Höll på att läsa igenom denna tråd förra veckan, innan min dator stendog :cry:

Nu är den igång igen, dock inte jag...:crazy:
Idag väger jag 74kg.. Innan jag slutade röka vägde jag max 63 och det tyckte jag var tillräckligt! Allt blir ju tungt och jobbigt när man är stor, inte bara missprydande :mad:
Jag behöver lite motivation från andra medmänniskor ;)
Är ganska påläst och duktig angående nutrition, dock lever jag inte som jag lär :devil:
Hjälp!

Hej!
Jag vill också hoppa in här! Är så grymt taggat att börja T R Ä N A på riktigt nu och komma i form, så IDAG har jag och en kompis bestämt att gå till sportlife och införskaffa oss ett halvårs kort där och jag ska även fixa en PT! (Inga undanflykter här inte! ;) )

Just nu väger jag 66 kg, bodde utomlands och jobbade hårt i ½ år och gick ner till 59-60 och mådde verkligen kalas bra, pigg och glad och framförallt vältränad.. Sen flyttade jag hem för ca 3 månader sedan och bor numera hemma hos föräldrarna = inte den nyttigaste maten = gräddsåser osv. You name it.. Har gård hemma och ska rida ca 3-4 hästar om dagen och ta hand om resten, men jag har bara INGEN som helst ork! Dessutom är det inte direkt snyggt när fettet dallrar och magen hänger över ridbyxorna.. Är en snacksfantast av högsta sort och har ett sockerBEROENDE utan dess like.. Och en pappa som har diabetes som är ärftligt :crazy:

Så nu gott folk - Jag tar ett rejält grepp i kragen på mig själv. NU KÖR VI! (eller jag). Införskaffade redan igår ett par löparskor och ett par träningsbyxor :D

Åh nu är jag med igen!
Har börjat träna på gymmet och nu ska vi verkligen ta tag i det här. Är också en sockerfantast och lider med av sockerberoende x)
Jag har mest som mål att få bättre kondition och bli mer vältränad så ridningen går bättre :D

Nu är det gjort. Ingen återvändo!
Gymkortet är fixat och första träningen är avklarad!!!:D
Känner mig lite som en överkokt spaghetti i kroppen, men det blir nog bättre :) Dags att fixa hästarna också, bara 2-3 hästar att rida...

Hej hopp!

Får jag vara med? Höll på att läsa igenom denna tråd förra veckan, innan min dator stendog :cry:

Nu är den igång igen, dock inte jag...:crazy:
Idag väger jag 74kg.. Innan jag slutade röka vägde jag max 63 och det tyckte jag var tillräckligt! Allt blir ju tungt och jobbigt när man är stor, inte bara missprydande :mad:
Jag behöver lite motivation från andra medmänniskor ;)
Är ganska påläst och duktig angående nutrition, dock lever jag inte som jag lär :devil:
Hjälp!

Jättekul att vi blir fler som kämpar!
Välkomna även wella och Prinzess!
Ska bara bli kvitt förkylningen,så ska det tränas här också!
Fallit lite idag och ätit lite choklad,men nu är det andra bullar som gäller!
Let´s go!

Va kul med fler!!!! :)

vägde mig i fredags -1,8 kg :) me like! så nya tag! ska simma idag :) och gymma lite hemma :) hur ser eran vecko plan ut?

porfyr krya på dig!

Va kul med fler!!!! :)

vägde mig i fredags -1,8 kg :) me like! så nya tag! ska simma idag :) och gymma lite hemma :) hur ser eran vecko plan ut?

porfyr krya på dig!

Tack!
Bra jobbat!
Duktig du är med simning och gym!
Jag får fortsätta ta det lite lugnt,har ingen röst och hostar massor.
HAr i vart fall ridit bägge hästarna idag.Alltid något!

Tillbaka efter semestern ,helt underbar med mycket mat och dryck så nu är det dags att börja. Ska köpa en våg i morgon för invägening sen VVprogrammet .

Tillbaka efter semestern ,helt underbar med mycket mat och dryck så nu är det dags att börja. Ska köpa en våg i morgon för invägening sen VVprogrammet .

Härligt att semestern har varit bra!
Taggad att komma igång nu?

gymmat och promenerat idag. nu e jag på g! :)

Vad härligt!
Här går det fortfarande dåligt med motionen,förkylningen är seg!
Dock ridit bägge hästarna igår och idag,men helt slut efter.
Trots fusk i helgen och dåligt med motion är vågen snäll och visade ytterligare0,3kg i morse(sedan i fredags),så viktmässigt går det på rätt håll!

Tråkigt var däremot att svaret på magnetröntgen inte var så bra.
Buktande diskar på ganska många nivåer och mkt har blivit sämre sedan förra togs.Kanske inte så konstigt att jag har konstant ont?
Dessutom fann de en cysta på levern.Ja,aldrig får man vara riktigt nöjd.

Lycka till nu allihop med viktminskningen!

Men fy! Det lät verkligen inte kul! Hoppas man kan finna en bra lösning åt dig! :(

Min lille son e förskyld så snart bär det väl iväg för mig me... :/

Nu ska jag gymma lite här hemma :)

Härligt att semestern har varit bra!
Taggad att komma igång nu?

Ja !! I morgon börjar jag med pulverdiet +lätt midddag i 1 vecka sen VV programmet.Fick en chock när jag slkulle ta på mig jeansen i kväll ,de gick inte om:eek::eek::eek:Taggad som f-n. Jobbar natt i helgen och sen långledigt så det ska bli mycket träning också. Våg införskaffas i morgon ,har inte hunnit i veckan men nu dj-lar.:devil:

Ja !! I morgon börjar jag med pulverdiet +lätt midddag i 1 vecka sen VV programmet.Fick en chock när jag slkulle ta på mig jeansen i kväll ,de gick inte om:eek::eek::eek:Taggad som f-n. Jobbar natt i helgen och sen långledigt så det ska bli mycket träning också. Våg införskaffas i morgon ,har inte hunnit i veckan men nu dj-lar.:devil:

Attan vad de där extra kilona snabbt smyger sig på igen:devil:
Men,du fixar det fred!
Snart passar jeansen igen!

Åh hemska förkylningar. Kände förra veckan att jag inte orkade så mycket som jag brukade på gymmet och precis som jag trodde. Nu sitter jag här med igentäppt näsa och brännande hals. Roligt. Verkligen. Men rider fortfarande och går lite lätt. Vill inte träna mer nu när jag inte är bra. Men det rör sig nedåt iaf :D
Sakta men säkert :D

*kl*
Jag och förkylningen har varit ute med motorsågen ännu en dag.
Håller ju på och gallrar i "Al-skogen" nere vid bäcken som rinner förbi mig och mina föräldrar (vi bor grannar). Men idag ville min mor att syrénbersån skulle kortas ner rejält, så det var bara att hugga i.
Behöver jag säga nästan konstant träningsvärk i armarna.
Men nu har det ju blåst rejält några dagar och då vill jag inte fälla träd.
Bara att hoppas att det gör nån nytta på armarna och att musklerna kommer tillbaks.
Såg EN blommande vitsippa och flera knoppar, och jag kan bekräfta att brännässlorna har vaktat och de bits. Ouch !

Har fortfarande inte köpt nån ny våg än, men jeansen sitter bättre iaf. Alltid nåt.

Jag brukar mäta tjockaste delen på låret :)
Det sägs ju att vikten ska vara ungefär lika och på mig har det nog stämt ganska bra :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka