• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare TAphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 604
Sv: Ny valp!

Jättesöt! Vad ska har ni planerat att göra med den i framtiden? :)
Jag är jätte-valpsjuk just nu, väntar på att "min" boxervalp ska födas nu till helgen och sen ska jag våndas ytterliggare 8 veckor innan jag får hem den! Jag DÖR! :love:

Jättesöt!

Nyfiken fråga, vad är en "am.shepard"? :)

Tydligen någon tantaluna i USA som parade två små Aussies och fick en "Mini Australian Shepherd", detta döptes då till "North American Shepherd".

Så i princip samma ras, fast mindre. Så inte så särskilt lik border, inte i mina ögon i alla fall.

Eller också är det Australian shepherd som kanske av misstag tagits för att vara amerikan, för valpen såg inte så liten ut :)

Det tänkte jag också på, sen hann jag fundera på vad TS ska ha den till, och hoppas i mitt stilla sinne att h*n har ett knippe får.

Men söt är den i alla fall.

Ja det kommer nog inte bli en "ligga-på-soffan-hund" men man kan göra mycket annat än valla med dom, min verkar ha en väldig fallenhet för spår, men det kanske inte BC är så bra på? :)

Australian Shepard är en amerikansk ras och kanske någon har tryckt dit ett amerikanskt före när de läst om hur rasen kom till....!
Mini/Toy-Aussien kallas inte mer amerikansk än sina stora släktingar. Mini och Toy är inte godkända av SKK, men de registreras i rasklubben i USA (ASDR). Jättetrevliga hundar som dock behöver aktiveras och tänka! Passar verkligen bra för agility, lydnad och trickträning. Lättlärda!
ampelkvartett1.jpg

Ett gäng med toy aussies!

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 261
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 409
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på... 2
Svar
31
· Visningar
6 762
Senast: Shark
·
L
Övr. Hund Jag har en 8årig hanhund (okastrerad) som jag haft i 4år, dock känt honom sedan valpstadiet, han har alltid varit ranglåg och tuktad av...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: Lill Malin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10