U

Uddatyp

nu har vi bestämt oss för en ny valp som vi va o tittade på idag, en liten springer spaniel valp :love:

undrar bara lite..kan man ha samma förväntningar på valpar som på äldre?
förstår ju att man inte kan ha lika stora men ja tänkte på vart dom får vara någonstans och vad dom får o inte får bita på osv?

ska ju givetvis fråga uppfödarn om allt sånt man måste veta..men hur mycke begär man av små valpar helt enkelt? ska man behandla dom som vuxna?

va längesen de fanns en valp hemma så de är lite nervöst..

Sv: ny valp

Jag gjorde så att jag funderade igenom riktigt noga innan valpen kom vad som är viktigt, t ex var ska hunden få vara osv. Allt sånt har jag hållt på från dag ett. Verkar dumt att valpen får göra saker ett tag och sen så är det helt plötsligt förbjudet:) Sånt som är viktigt för mig att hunden kan för att vardagen ska fungera började vi också att träna från början, t ex trivas och vara avkopplad i sin bur.

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 788
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 266
Senast: Hermelin
·
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 402
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 078
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka