Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en tvååring i stallet som är i samma storlek som din, hennes föräldrar är runt 140, så hon bör väl hamna där ell ngt större.
Jag tänker mig att 140-142 är normalt och inte stort, men jag kanske har fel Mina är kring 140 båda två, den ena ngt större än den andra, så det kanske bara utifrån det jag tänker mig att det är normalt
Smaken är olika. Jag tycker mycket om att rida själv, men det beror kanske på att mina ridpass brukar gå ut på specifik träning.
Och det kan då handla om att jag vill växla gångart eller tempo eller behöver "dressyra" lite och det kan man ju inte göra hur som helst när man rider i sällskap.
Alla andra kan ju ha andra önskemål.
.
Fast att rida ut o "fräsa" innebär inte att man släpper kontrollen. Inte alls i min värld faktiskt. Med fräsa är just det att man har tempo på, man tränar på det man själv vill men man har sällskap och därmed får man både extra driv och glädjen! Vi har även regelrätt tränat i att t.ex. kunna skritta kontrollerat på lång tygel medan sällskapet på turen rider upp bakom o förbi i galopp. Våra hästar stressar inte varandra, de blir inte jobbigare att kontrollera utan de blir bara glada. Hade en fartfylld ridtur inneburit att jag tappar kontroll, får bli våldsam eller rädd/arg så hade jag inte ridit så(därav att jag aldrig rider ut med sällskap på snöggur faktiskt).
Du får det att låta som slarv-ridning, men vi har bara olika uppfattning helt enkelt.