Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!
De har nog inte samma syn på vad som är bra och dåligt som du har
Antagligen inte. Lerbad är populärt.
Eller så är de så lyckliga över att se mig att de håller sig närmst gårdsplanen för att de hoppas på en snabb blick på mig.
Aldar var ute på äventyr igår.
Det var väl strängt taget inte hans fel.
Ett brunstigt sto hade smitit (hon hade vandrat 7km, visade det sig) och gjorde allt för att komma in i min hage. Enligt vittnen, mina grannar som ser beteshagen från sin stuga, var hon på staketet i sina försök att ta sig in till de andra hästarna (och undertråden var utsträckt så jag fick spänna om den, och ena grindhandtaget var förstört).
Till slut blev väl lockelsen för stor, och Aldar seglade över staketet (enligt grannarna som sett händelsen) till märren. Tydligen kom han till, också, vilket ju är lite synd om det blir resultat. Ännu en helkoko korsning i världen... jag fick via polisen tag i stoets ägare, och rekommenderade dräktighetskontroll och eventuell abort men hoppas förstås att det inte blir något resultat.
Aldar står nu här hemma i vinterhagen, men ska tillbaka till beteshagen om en stund, när jag ändå ska hämta Barmi för ridkurs.
Jag är medveten om SIF:s regler när man har hingstlicens, men detta kan väl knappast vara något de skulle bli upprörda av?