NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Den äldre är dock mycket mindre miljötränad än den yngre så det är kanske hon som får den mesta miljöträningen:p.

Kl

Kolla vad smal o fin Andi har blivit! Saknar givetvis ryggmuskler, men det kommer nog.
wpid-dsc_2456.jpg

Att jämföras med förra året, om än i konstig ställning ;)
wpid-dsc_3178.jpg

Känns skönt att börja sommaren med rätt hull iaf, det blir lite lättare att hålla efter det då!

O Kveikja fick jag dra av en sko på igår, så nu har hon tre dagars semester tills hovslagaren kommer. Trist för hon gick ruskigt bra igår!

136838485121337400_resized.jpg

136838485432344600_resized.jpg

Sen en vecka tillbaka så har jag börjat vänja L vid gräs!!

Mums tycker L ;)

Roligt! :) Hoppas på att hinna se din fina Brenna den här gången, sist red jag ju fram då...
Förhoppningsvis är jag lite mindre nervös den här gången och kan vara lite socialare ;) Får väl se om vi behöver din insats som "vild Köttbulle-hållare" vid uppsittning igen... :D

KL.
Två vettiga islandshästridpass igår, båda i paddocken.
Barmi fick träna i skritt och tölt (nähä?) med att flytta kroppsdelar på olika sätt. Mest volt men lite rakt spår och lite skänkelvikning längs kvartslinjen (eller vad det nu heter).
Öppna, sluta, förvänd öppna, förvänd sluta, försök till skänkelvikning på volt i olika konstellationer. Byta riktning, byta ställning, flytta bogar. Bakdelsvändingar, ungefär framdelsvändningar fast med frambensdiameter på en eller två meter. Allt för att lossa benen från varandra.
Jag har flyttat omkring bommarna lite så de lämpade sig inte riktigt för travträning på Barmi, men ska flytta en gång till och tror att jag denna gång ska lägga fyra bommar efter varandra med avstånd 1m - 2m - 1m. Får se vad det kan locka fram: trav eller galopp.

Karl var lite okoncentrerad i sitt arbete och ville hellre kolla vad de andra grabbarna hade för sig än att fundera på vad jag ville. Så mycket av hans pass gick ut på "skärp dig Karl och lyssna på vad jag säger och håll huvudet där jag vill ha det" så länge vi skrittade. I traven gick han omedelbart ner i form, lite för djup egentligen men helt OK med tanke på den långa vilan. I traven kunde vi jobba lite med öppna på volt och lite skänkelvikning också,.
Red ett par varv galopp åt båda håll, Karl i remontform igen men lite för lång.
Avslutade med lite tölt längs vägen. Iddes inte jobba tölten inne i paddocken igår.
Isa fick vila för jag blev lat och det blev kväll.

*KL*

Jag är inte vidare aktiv här längre, men smygläser i princip varje dag :p

Kommer ni ihåg mig? Caroline med mina fina killar Gáski och Örn.

29233819_510141bcddf2b351adcfad91.jpg

11870170_51792aa4e087c3772644ec11.jpg

Min vackra Örn lämnade mig lördagen den 4 maj, min once on a life time häst, min bästa vän. Att se sin bästa vän ramla ihop mitt framför ögona går inte att beskriva. Men är glad att jag var stark nog att vara med honom in till det sista. Jag saknar honom precis hela tiden, men vet någonstans att det jag gjorde var rätt. Men det känns i hjärtat och gör så ont!

Här kan ni läsa http://raggsockornas.blogg.se/2013/may/45-13.html

Nu är jag på jakt efter en ny stjärna, någon som kan täcka upp tomrummet han lämnat efter sig, dock kan ingen ersätta honom.

orn2_5186255f9606ee096477c9fd.jpg

Senast ändrad:

*kl*
Nån mer Buke-norrlänning som ska till Vindur 25-26? :) Hoppas på att få träffa nya och tidigare bekantskaper!
Själv är jag nu hemkommen efter 1 veckas välförtjänt semester, i morgon börjar finslipningen inför tävlingen med min lille Köttbulle :nailbiting:

Min plan var att komma och tävla, dock har jag ingen häst att tävla nu !

Nu gråter jag... Det påminner mig mycket starkt om när jag åkte iväg med min allra bästa vän, Fengur, för ett sista farväl, jobbigaste dagen i mitt liv.

Beklagar verkligen!

Nej vad sorgligt. Beklagar verkligen, men som du säger, man vet själv när det är rätt beslut att ta.

Nej men herregud, stackars dig. Jag beklagar!!
Tårarna rann när jag läste ditt fina inlägg. :cry::cry:

Skickar massor med styrkekramar!

*kl*

Varit ute på en så härlig skogstur med Odinn idag.
Han skötte sig riktigt fint idag. I lördags var det träning och många "aha" upplevelser.
så nu är de träna, träna, träna (matte främst ;) ) till nästa gång hon kommer. =O)

Min lilla gosegris :love:

Min underbara hingst Fjalar f: 2010 - e: Veigar Frá Vakurstödum
Världens coolaste kille.. Så himla snäll och lugn <3
554759_10151311171741901_744549850_n.jpg

Mina 2 underbaringar hingsten Fjalar och stoet Aleiga
601829_10151330629641901_1155842341_n.jpg

Min svarta underbaring Aleiga f:2010. e: Ymir från Allemannsängen
Skäcken är mammas islands sto Stassa frá vatni
45801_10151214816991901_209762604_n.jpg

Har även denna sötnos på prov för köp å vad jag känner nu så trivs jag super med henne.. Kanske inte den vackraste hästen på jorden men helt klart en bland de snällaste. Tyra frá gerdum
303084_10151330626316901_433076384_n.jpg

Både Stassa och Aleiga ska betäckas med Fjalar i år..ska bli kul och se hans föl nästa år =)

Vad säger ni om mina finingar?

*KL*

Nästa vecka kommer våran equiterapeut och kollar genom Laukur :) Blir skönt att se om det finns låsningar etc eller om vi bara får fortsätta jobba på!

*kl*
Nån mer Buke-norrlänning som ska till Vindur 25-26? :) Hoppas på att få träffa nya och tidigare bekantskaper!
Själv är jag nu hemkommen efter 1 veckas välförtjänt semester, i morgon börjar finslipningen inför tävlingen med min lille Köttbulle :nailbiting:

Jag ska dit med mitt lilla sto! :nailbiting:

photo.php

KL

Bjuder på en bild från idag med fina Plurre :)

182901_10151384344095588_1409829666_n.jpg

Vad tycker ni om hennes hull? Jag tycker hon är lite rund efter gräset poppat fram och jag inte hunnit rida så mycket på senaste...

Knapplån

Anmäld och klar till Vindurs tävling. Träningen av Brenna är det lite si och så med eftersom hon fick en spark för en vecka sen, hon är inte halt men har ett sår på skinkan så jag tar det lite lungt med henne.

Vi kastrerade 3 hästar igår också, 2 åringar och en 4-åring. Jag har varit med om en himla massa kastreringar men kan inte minnas att det blött så mycket som det gjorde igår, man blir ju lite fundersam....Hästarna verkar må bra i alla fall.

Ser ut som en häst som lagrar fettet väldigt jämnt över kroppen, men absolut ingen katastrof :)

Tog ni 4-åringen stående? Jag har en 3-åring som klipps nästa vecka och veterinären ville hellre ta honom till kliniken och söva honom. Aldrig gjort det förut med 3 eller 4-åringar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 502
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama