Polly_Mulle
Trådstartare
Sv: NY Tipstråd!
Smart, betydligt smartare än balsnören!
Smart, betydligt smartare än balsnören!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
springsten skrev:gammalt knep men om hästarna vill vicka vattenhinkarna i hagen. ställ ner i ett gammal däck, då står de stadigt.
Zandrah skrev:Kan du tala om det för min Pålle?
Han har inte fattat det, och tycker han så smart vaje morgon när han sparkar (krafsar) ur hinken ur däcket
Jag har hans morgonmat så, men men, det gick bra i början men han mååååste promt äta maten från backen
Immer skrev:Om man har fukt i sadelkammaren kan man ställa ut små skålar med torr betfor, det suger åt sig fukten.
Immer
Coffeaclub skrev:Har testat allt möjligt mot mugg och tycker att inget funkade riktigt bra. Då testade jag att tvätta med såpa och sen massera in läderbalsam (det där gula balsamet i brun burk), därefter pillade jag försiktigt bort alla skorpor. Det tog inte alls lång tid innan det försvann helt...
Jag gör oxå mitt egna fast "myggmedel" 7 droppar Citronella och 4 droppar lavendel och ett par matskedar olja i ca 2 dl vatten, förvaras i glasburk....funkar bra ett par timmar....springsten skrev:jag gör flugmedel på detta vis.
blandar och smälter ihop detta i en kastrull.
4ess häst salva, pressadvitlök, olja, timjan, pressad citron, vinäger & pepparmynts olja
häst salvan använder jag bara för att ha en bra bas och för att få en krämigare konsistens.( den är ganska bra som myggmedel även ensam..) citron- mygg & allmänna insekter, vitlök- fästigar, bromsar, knott och mygg, pepparmynta- allmänna insekter, flugor och mygg, timjan- mygg, äppelcider vinäger- mygghonor
det är vad hur och varför jag gör mitt myggmedel. funkar bra! =)
Tjära är inte heller gott, väldigt effektivt...snigelfarmor skrev:för att slippa avgnagda stolpar, trä på avskurna ölburkar ovanpå, hästar gillar inte metall mot tänderna. Bra för krubbitare med.