Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Fin! Förutom med att bakbenet är placerat för långt fram, men jag antar att det var det du skulle fixa:)

Scandi: Gah!:eek: Lägg av! Så snygga!:love:

Jättehärliga bilder här i tråden!!

Jag har äntligen tagit upp målandet igen efter år av borttappad lust. Målar akvarell o akryl men just nu bara akryl. Jag har en tendens till att vilja överarbeta bilderna lite så jag försöker måla "slarvigare" nu (sitter faktiskt o målar just nu men avvaktar lite färg som ska torka)

Nåja - här har ni mina bidrag:

Arabvalack i AKVARELL från 2010
149635_1701560467660_1497407061_31708082_2311580_n.jpg

De nedan är målade de senaste veckorna =) Jag har fått tillbaka lusten!! :banana:

AKRYL på duk 30x30 - jag hade slut på svart färg och tänkte att jag skulle testa att måla den med blått istället. Det gick det med ;)
418473_3425417403006_1497407061_33171984_624092770_n.jpg

Ett försök att vara kreativ - AKRYL på duk 41x33
425515_3404470839355_1497407061_33163805_487981783_n.jpg

Fortsätter här...

Skiss i BLYERTS - pappret räckte inte till riktigt ;) Detta är en skiss som sedan blev en akryl (se nedan)
418447_3425418163025_1497407061_33171987_169544576_n.jpg

AKRYL på duk 41x33 Detta är då resultatet från skissen ovan
417464_3425416242977_1497407061_33171983_137880038_n.jpg

Och den här håller jag på med nu =)
Först skissen:
421903_3449117955505_1497407061_33182246_1746358832_n.jpg

Och så här ser den ut just nu:
64319_3449451563845_1497407061_33182368_241054803_n.jpg

Jag är sååå glad att jag har hittat tillbaka till målandet - verkligen mumma för själen att få måla

kl

Den här har jag ägnat mig åt ett tag nu och börjar närma mig färdiga hästar. Men bakgrunden, hur sjutton gör man?!
Just nu står dom i fuskgräs (photoshops gräspensel) och skogen ska vi inte ens tala om (photoshops lövpensel). Så vill jag ju inte ha det färdiga resultatet. Nån som sitter inne på bra tips? Hittar inget vettigt när jag googlar. Vill inte ha något jättedetaljerad skog eftersom hästarna ska vara i fokus, skogen ska bara fylla ut så det slipper vara enfärgat och ser lite mer realistiskt ut än nu... Gräset vet jag inte om jag orkar göra något åt i just denna bild, men jag slipper ju gärna att använda standardgräspenseln i framtiden.
merlhamilton6.jpg

kl

Satte mej ner och ritade en halvtimme i fredags, detta blev resultatet. Tyvärr har jag inga färgpennor här, har alla mina ritgrejer hemma så han är färglös tillsvidare.. Storlek A4, så den är ju rejält förminskad här.. Har inte ritat något på ca ett halvår, så det var kul att klottra lite igen, och se att det fortfarande gick! :)

CCI28032012_0003.jpg

Det bästa sättet att lära sig bakgrunder är att måla dem ;)
Ta ett foto som referens fr lite grundläggande former (du kan göra den suddig för att lättare ''blocka ur'' och se hur du ska måla), lägg en bakgrundsfärg (tex grå-brun eller liknande, grön kanske. Murriga, matta färger brukar bli bra) och välj en ljusare nyans som du ritar dit med stor suddig pensel. Det är än så länge bara för att få lite dynamik och liv. Sen är det bara att skissa upp tex träd osv. Jag brukar ha lågt flöde i PS och bara skissa, dutta dit lite löv osv. Det som är nära är mer detaljerat och mörkare än det som är långt bort.
Gräs är lättast att rita i större fält och sen lägga dit grässtrån för hand, på lite utvalda ställen. Lägg gärna något träd, större grässtrå eller dyl i förgrunden, men inte i fokus. :)

Delvis KL:
Tittade in för att visa vad jag gjort idag, även om det inte är en häst. Den har också en ytterst slarvig bakgrund :P

bild-45.png

Lite närbild:
bild-46.png

Och första steget i bakgrunden

Arabvalack i AKVARELL från 2010
149635_1701560467660_1497407061_31708082_2311580_n.jpg

Men åh så fin! Avundsjuk!

Har provat måla med oljefärg för flera år sen men det blev aldrig bra. Har provat lite akvarell nån gång, men det blir inte så bra. Så här duktig vill jag också vara Scorpan!

Stort tack för tipsen!! Ska nog sätta mig och träna lite på det senare idag.

Och det var en väldigt snygg bild du gjort! Kändes ganska mystisk (på ett bra sätt)

Känner igen det där ed tiden :P Filmade mig själv och insåg inte att jag stått i 3 timmar innan jag såg längden på videon xD
Det märket har jag nog inte hört talas om :) Känns de bra att jobba med?

KL

En ''kladd'' jag nyss gjort, behövde få den ur huvudet. Eventuellt blir det en oljemålning en vacker dag ;) Och ja..... en stor anledning till att den finns är att jag vill måla ett havslandskap, det är första gången jag målar havet.. typ.. eller kanske provat nån gång tidigare..
"Returning home" (namnet kom till mig, inte säker på varför)
x90cvWE.jpg

herregud! :eek::eek:
hur har du gjort denna? i dator?
helt otroligt snygg iaf!

Wow vad duktiga ni är! har gått igenom hela tråden o jag blir ju så inspererad! :D
Har inte målat mkt på flera år förutom lite på datorn då o då.. Har inte det där tålamodet att måla lite åt gången, börjar jag vill jag avsluta >.<

Bjuder hur som helt på två av dom jag gjort digitalt..
kotten_painting.jpg

Wilda_m%25C3%25A5lad.jpg

Wow vad duktiga ni är! har gått igenom hela tråden o jag blir ju så inspererad! :D
Har inte målat mkt på flera år förutom lite på datorn då o då.. Har inte det där tålamodet att måla lite åt gången, börjar jag vill jag avsluta >.<

Bjuder hur som helt på två av dom jag gjort digitalt..
kotten_painting.jpg

Jag fick titta tre gånger innan jag insåg att et inte var ett fotografi. :bow:

Wow! Jag måste bara säga att ni är fantastiskt duktiga allihop! Själv målar jag inte så mycket längre på papper/duk utan jag skulpterar och målar hästar och hundar i 3D. Allt ifrån bara några centimeter höga till flera decimeters storlek.

Dalmatinern som Kaluna lade ut är alldeles fantastisk! Jag fick titta mer än en gång innan jag såg att det inte var ett foto.

Jag blir allt lite sugen på att rita igen när jag ser allt ni har gjort... :)

Similitude; kan du inte ta bild på dina skulpturer! tkr sådant verkar så kul att grejja med :)
Försökte mig på att jobba i lera en gång (ett bedlingtonhuvud) men fy H***te vad svårt det var.. sen sjönk den ihop lite när den torkade :( sen så står den inte stabilt heller..

Hur gör du? vad använder du dig av?

(här är huvudet)
bedlington%2520statyett.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 211
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30