Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

underbara teckningar! dina "monsterhästar" påminne rlite om min pålle :devil:.

en eloge till alla i tråden! fasen vad duktiga ni är!!!!
jag har alltid velat teckna, gjord eett försök som 10åring men gav upp och började fota istället. kan ju för att öka upp erat självförtroende visa min enda hästteckning.... (mig o min dåvarande häst till vänster o drömbilden till höger...)
(ni behöver inte komma med nån kritk inte ens konstruktiv sådan. jag lovar- jag har gett upp o skall icke ta i en penna igen)
I3286764W676H358V20120114T211817Z.jpeg

Finns ingen anledning att sluta rita för dig juh! Ser precis vad du menade att få fram på bilderna :P Fast vågar jag fråga om du önskade dig en viktoperation också, eller bara en större häst? :P Ryttaren ser ju ut att ha krympt lite :P
'
KL
Här är en bild jag lekte med. Försökte få fram formerna med bara linjer, utan kontur eller skugga. Var riktigt kul :)
bild-24.png

haha oja, eller att lyckas med bantningen (ja bantade vid den åldern, slutade dock åt helvete).

försökte sen på senare år lära mig photoshop, men tja.... jag sög där också, så fortsätter att enbart fotografera (här har jag dock inte fotat, utan bara redigerat.. samma önskan här också dock.. ) länkar för att inte förstöra tråden. http://joizmeds.mittspejs.se/P2231251

fasen vad läckert gjort med bara linjer :love: skitsnyggt!!!

Eeep, gummi människa! :P Hoppas inte du lyckas bli sååå smal ;)

Äsch, tycker du ska börja rita igen. Du var på god väg, men det kräver övning att bli bättre juh :P Jag har tex efter 24 år börjat med bakgrunder.. xD Hatar dem, för jag kan verkligen inte, men de senaste har faktiskt blivit rätt hyfsade :P

Tack, gillade själv stilen :) Funderar på att göra en stor linje-häst när jag är klar med målningen jag jobbar på nu, ser en del saker jag kanske gör annorlunda nästa gång.. :). (Kanske visar målningen när den är klar, men det är en som ska köpa den och ge bort den så jag vill inte råka förstöra nåt med att visa den för tidigt ;) )

Var du vara tio när du gjorde teckningen så tycker jag att du var jätteduktig! :) (och rolig :D)

Dra mig baklänges, vilken häftig bild!! :eek::love: (den konturlösa)

Senast ändrad:

vad fint ni tecknar!
denna bild har min dotter gjort, jag tycker naturligtvis hon e jätteduktig !:love:

Väldigt fint! Manga/anime inspirerat? :P

----
KL

Ännu en streckhäst :)
fjjfgjfjjhvjhbmkl.jpg

Streckhästarna är ju jättehäftiga! En annan har ju full sjå med att hålla koll på proportionerna när jag ritar "vanligt", jag hade aldrig lyckats få ihop en häst med bara streck. Imponerad! :bow:

Josefiine: Ditt senaste projekt ser väldigt lovande ut! Ska bli kul att se när du är klar.:)

Tack ^^ hehe, jag fuskar faktiskt lite och skissar först ;) Väl svårt annars. Men jag ska göra fler såna. I gymnasiet målade jag en sebra på väggen.. eller rättare - ränderna av en sebra :P Lånade en overhead för att få upp skissen.
(har tyvärr ingen bild på den färdig)
61691_1128527186.jpg

Gillar projektet, ser lovande ut! :P
Hur lång tid brukar en sån häst ta dig att rita och hur stor är den? Har du nåt spec. märke på pennorna?

Den är gjord på ett A4! Jag har lite svårt att uppskatta hur lång tid det brukar ta när jag inte ritar allt i ett sträck, men nog tar det några timmar totalt sett. 3h kanske..? :o Märket på pennorna är Bruynzeel:laugh:

Känner igen det där ed tiden :P Filmade mig själv och insåg inte att jag stått i 3 timmar innan jag såg längden på videon xD
Det märket har jag nog inte hört talas om :) Känns de bra att jobba med?

KL

En ''kladd'' jag nyss gjort, behövde få den ur huvudet. Eventuellt blir det en oljemålning en vacker dag ;) Och ja..... en stor anledning till att den finns är att jag vill måla ett havslandskap, det är första gången jag målar havet.. typ.. eller kanske provat nån gång tidigare..
"Returning home" (namnet kom till mig, inte säker på varför)
x90cvWE.jpg

KL

Här är en bild jag ritat till en stallkompis :)
Det ska föreställa min häst (skäcken) och hennes hagkompis Pelle (vars ägare jag målat bilden åt). Hon blev glad för den så då är jag nöjd! :D

sportkolg.png

stör mig lite på att hästen till höger inte har nån svans... Blir lite älgliknande:o
Annars så är den jättefin! Gillar blommorna i förgrunden!

*Delivis knapplån*

Pelle kanske är Svanslös? ;)

Här är alla så himla duktiga så jag vet inte om jag vågar lägga upp min senaste kladd. Det var länge sedan jag skapade någonting men härom veckan så fick min hand skaparfnatt när jag satt i telefonkö på jobbet och resultatet blev nedan. Tyvärr så kladdade jag även när jag pratade, vilket resulterade i de fula blommora etc som förstörde bilden >.<

pic-039_186618255.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 211
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar