Ny sele! *bilder*

F

fossig

Äntligen har vi en ny sele! :) :banana:
Så nu har jag packat ner den gamla "skitselen" i en låda och vill aldrig mer se den ;)

Är grön på det här med selar, körning osv..
Har försökt passa in den efter bästa förmåga ;)
15369891.jpg

En länk till hela albumet
http://www.pixbox.se/alb_show_id582548_page0.html

Några tillpassnings råd/tips?

:):)

Sv: Ny sele! *bilder*

Jättekul!!!:bump:

Är inte nån väldig hejjare på tillpassnig men tycker det ser fint ut! :)

E de en Imperial Basic kanske?

Senast ändrad av en moderator:

En fråga bara, varför valde du inte snabbkopplingar!!! Jag vet att det finns till den selen, trodde det var standard faktiskt, eller ser jag helt fel?

annars, inget att anmärka på, men be någon köra din häst medans du eller annan duktig tittar så ser man snabbt vad som bör sänkas eller höjas. Grattis till en fin sele!

Bröstan är för lång! Ska sluta ca 5cm framför däckeln.
Söt häst!
/M

Nä jag har inga tips eller råd... inte mitt område alls så det överlåter jag till de som kan. Däremot måste jag säga att jag sällan sett pussvänligare mule :love:

Förlåt att jag lägger mig i... men varför ska bröstan sluta framför däckeln? Och hur gör man om bröstan liksom fortsätter i draglinan på en gång - blir det helt galet då?

Bild på min sele så kanske du förstår hur jag menar med att den "fortsätter i draglinan på en gång"...

mersommar2007023.jpg

Det är alltså inget spänne mellan bröstan och draglinan! Är det helt förkastligt eller?

Det är en Ideal Maratonsele jag har by the way... och nej, den är inte tillpassad, bilden är från då vi provade för att se om den ö.h.t. kunde tänkas passa till hästen.

Sorry TS för lite trådkapning - jag hoppas att det är ok.

trådkapning är ok :)
Intressant att höra/läsa om resonemang kring inpassning
specieltl efter som jag är helt grön på det ;)

Vilken fin sele du har :)

Ännu bättre ju, både gigg och snabbkoppling! Imperialsele:love::love:

Snabbkopplingen sätter du bara fast i remmen uppe vid tömringarna och sen viker du upp den korta delen och sätter den i den fyrkantiga metallringen, och trycker igenom den korta läderstroppen genom den fyrkantiga ringen. Voilá! snabbkoppling som går att lossa i ett nafs om något händer.

angånde bröstan: hellre så lång än att den är precis så kort/lång att den fastnar i bukgjorden. det gjorde min imperial, hade gärna haft min som din eller kortare. Jag hade den lite dyrare maratonvarianten av imperial, och det är väl det enda negativa med den, att de gör bröstan lång.

oj jag tror att jag hängde med, nästan ;)
ska kolla lite på de andras selar när vi åker på träning imorron.. de har väl snabbkopplingar så jag kan tjuvtitta ;)

Aha - det Miamia skrev är alltså för att bröstan inte ska fastna i däckeln! Då förstår jag :idea:

hmm ja all design har väl en mening, så att bröstan är lång har väl en tanke nånstans :)

Vad finns Imperial att se någonstans?
Är på jakt efter en loksele men ingen jättedyr.Hur är Imperial?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 654
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: Lii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka