Gnist

Trådstartare
Ja, den röde lånesambon har ju fått ny husse och jag har blivit med ny sambo och den här blir kvar :love:

DSC_0246500x415.jpg

En 5-årig parson russel terrierhane som är SE Uch, SE Vch

Sv: Ny sambo

Ja, såklart han är. Gillar snygga killar jag :D

Jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt och skönt att ha lite sällskap också :love:

Men grattis:D det gick undan! Så det bidde ingen vavva, jag som hoppades in i det sista:(

*jo, bytt namn:D*

Inget ont om vavvor, men nån sån kommer jag aldrig att ha och jag har noterat namnbytet redan :love:

Jaså en russell, gratulerar... :) Är inte möjligen så att fadern heter Athos? I så fall är min gamla Cassio din hunds farfar (Athos är en inmönstrad JRTC-terrier).

Stämmer bra det.

Än så länge är då allt bara lugnt och fridfullt. Han gör inte mycket väsen av sig direkt :D

Jo, det är en söt liten pryl den här killen :love:

Tr2.jpg

Det märks att han är van att vara den som ska ha koll, men det har han inte så mycket för här och träningen i att kunna koppla av och lita på att matte har koll för oss båda har påbörjats!

Han är också väldigt mån om att vara med och vara nära. Går jag från ett rum till ett annat så ska han med osv, men det ska vi nog jobba på också så att han kan ligga kvar och vara lugn och avslappnad även om jag går ut ur det rum han är i.

Favoritstället för tv-tittande är kloss bakom rumpan på matte :D

DSC_0279500x268.jpg

Hihi jag har också en terrier i hasorna. Det där med att ligga kvar sparar han till de gånger jag går till jobbet, uniformen känner han igen. Just nu ligger han på rygg i soffan på mitt duntäcke och sover.

Söt! :D

DSC_0015500x332.jpg

Hörde en hel del fnitter, så tog kameran och smög dit. Tror inte jag behöver oroa mig speciellt mycket för huruvida de kommer överens eller inte ;)

Sådärja, då har jag provat på att släppa sambon lös också och det gick ju hur bra som helst och vi lekte lite med en jeanstrasa som jag knutit ihop.

DSC_0189.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0164.jpg

DSC_0071.jpg

Jag gillar verkligen min nya sambo :love:

Hmm himla synd att jag inte vet var du bor för man kunde ju ha råkat av en slump gått förbi och hmm lånat din sambo på obestämd tid:D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 852
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 285
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V