Ny regel inför OS

Melynda

Trådstartare
FEI har infört en ny regel ifrån 1:a augusti 2008. Ett fall av häst eller ryttare vid hinder i terräng eller banhoppningen innebär diskvalificering.

Sv: Ny regel inför OS

Fast det måste man väl säga är en bra regel ändå? Ett fall är ju ändå ett fall.

Jag tycker det här är en klok regel, ett "enkelt" sätt att skärpa säkerheten en bit till.

Jag tycker det här är en klok regel, ett "enkelt" sätt att skärpa säkerheten en bit till.

Absolut. :)
Och så har vi ju haft det ganska länge nationellt. Undrar hur danskarna ska göra.

Glömmer aldrig finnen som trillade av på vattnet i Gärds. Han kunde inte förstå att han var utesluten. Han tävlade ju "internationellt" eftersom han var i Sverige.

Fast fall av häst har ju även tidigare inneburit diskvalificering.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 587
Senast: Blyger
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 924
Senast: Badger
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
32 268
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka