Ny partner med starka åsikter

Ett vanligt samtal i går urartade i att han sa:

Jag har lust att slå något hårt i huvudet på dig.

Efter ca 45 när diskussionen pågått ett tag så sa han: Jag tror jag slår ihäl dig.

Idag har jag berättat detta för mitt ex (som jag litar på) o en vän. Om de händer mig något så vet dom hur dom ska tänka.

Tack för alla råd. Jag kanske inte är så aktiv framöver. Har lite att ta tag i.

Ps! Fick påbackning idag att jag hade glasögon isf linser för han tycker jag passar bättre i linser. Ds!
Ring dit någon du litar på och fly NU! Förstår du hur livsfarlig situation du befinner dig i?

Efter ca 45 när diskussionen pågått ett tag så sa han: Jag tror jag slår ihäl dig.

Idag har jag berättat detta för mitt ex (som jag litar på) o en vän. Om de händer mig något så vet dom hur dom ska tänka.

Ps! Fick påbackning idag att jag hade glasögon isf linser för han tycker jag passar bättre i linser. Ds!

Kontakta en kvinnojour på din ort eller i ditt län och för att få stöttning av dem. Såna här män kan vara riktigt farliga, speciellt när de håller på att förlora kontrollen.

@norrsol Inget av det du beskriver som han gör är sunt. Det du beskriver är ett skolboksexempel på en normaliseringsprocess som håller på att trappas upp.

Det börjar med småsaker som man rättar sig efter utan större eftertanke för att man är förälskad, som att han säger att han föredrar ett visst klädesplagg för att man är så fin i det. Sen går det kanske en stund, och han beter sig helt normalt, är gullig, snäll, varm och härlig, sedan kommer det något lite mer integritetskränkande som går mer på ens person (hur man går/pratar osv). Och man blir mer självmedveten. Det som gör att det fungerar är att han mellan gångerna beter sig helt som vanligt och är sympatisk. Du får känslan av att han har rätt och det går i så små steg.

När han känner att han kan styra "enkla" saker som klädval och hur du för dig, kommer han att börja inkräkta på privatlivet mer, (det har han kanske redan gjort) tex i form av att han vill se i din telefon, vill veta din pinkod, tycker att du pratar för mycket i telefon, har åsikter om vilka du träffar och när, vill att du skall komma hem raka vägen efter jobbet och så vidare.

Till sist bryts man ned och blir styrd av den andra personen, ofta urartar det till våld som trappas upp steg för steg.

Lämna så fort du kan, och ta med dig någon när du hämtar dina saker om du inte kan få med dig allt på en gång på ett tryggt sätt.

Den relation du beskriver kommer inte att bli bättre.

Jag ska försöka. 💓🙂
Hoppas du förstår att det här inte handlar om att börja leta lägenhet eller att börja sortera prylar inför en flytt - det handlar om ett snabbt agerande för att ta dig i säkerhet. Han ska inte involveras på något sätt; du bara ber någon hämta dig bums. Allt annat som boende, ekonomi, prylar är sekundärt; det löser du senare. Barn, husdjur och du själv; ut ur huset. Vi finns här.

Om du befinner dig i en akut situation utanför kontorstid kan du kontakta socialjouren som kan hjälpa dig med de kontakter du kan behöva som polisen eller skyddat boende. Mitt tips är att ta reda på deras nummer nu redan innan något hänt och lägg in det i din telefon.

Försök inte. Gör bara. Finns det öht NÅGON anledning till att du stannar, någon rent praktisk anledning alltså? Djur, barn eller annat som binder dig kvar vid honom? Om inte, packa dina saker och flytta imorgon. Bo i en väns soffa ett tag om det är det enda alternativet som finns. Bo på vandrarhem ett tag om alla vänner bor långt bort. Du måste lämna den där mannen, för din skull. Det kan sluta så jävla illa annars.
@norrsol gällande ev djur: voov.nu (eller buke)

:nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Jag hoppas att du förstår allvaret i det här. Stick genast, ge inte vika för minsta tvivel.

En partner ska älska dig, få dig att känna dig trygg i relationen och stötta dig. Inte kritisera, klanka ner och hota med våld. Du är stark, du har lämnat förr och du kan lämna igen. Bättre dagar väntar, jag lovar :heart

Försök inte. Gör bara. Finns det öht NÅGON anledning till att du stannar, någon rent praktisk anledning alltså? Djur, barn eller annat som binder dig kvar vid honom? Om inte, packa dina saker och flytta imorgon. Bo i en väns soffa ett tag om det är det enda alternativet som finns. Bo på vandrarhem ett tag om alla vänner bor långt bort. Du måste lämna den där mannen, för din skull. Det kan sluta så jävla illa annars.
Det är löst med det ekonomiska. Jag ska bara hitta en lgh. Men jag är rädd, vet inte ens hur jag ska ta mig härifrån. Flytta när han jobbar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd
  • Födda-24
Tillbaka