Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.
Nu ligger jag här i min säng (jag vet det är tidigt, men trött.) Min första natt i min lgh. Min alldelens egna lgh.
Han fick veta det i förrgår att jag skaffat lgh. I går drack han sig berusad. Efter 2(!) Timmar i mobil med honom så åkte jag dit till honom. För han var ledsen.
I morse började tjatet om pengar. Sedan har han ringt massor med gånger o varit svartsjuk idag.
Jag har en berg o dalbana med känslor. Lättnad, glädje, sorg, besvikelse, ilska, uppgiven, frustrerad.....
Tack än en gång allihop![]()
Heja dig vad grymt duktig du är!!Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.
Nu ligger jag här i min säng (jag vet det är tidigt, men trött.) Min första natt i min lgh. Min alldelens egna lgh.
Han fick veta det i förrgår att jag skaffat lgh. I går drack han sig berusad. Efter 2(!) Timmar i mobil med honom så åkte jag dit till honom. För han var ledsen.
I morse började tjatet om pengar. Sedan har han ringt massor med gånger o varit svartsjuk idag.
Jag har en berg o dalbana med känslor. Lättnad, glädje, sorg, besvikelse, ilska, uppgiven, frustrerad.....
Tack så mkt för ert stöd. Utan er hade jag inte orkat. Era positiva ord, peppningar, hejjarrop har ekat o gett kraft.
Så otroligt sorgligJag vill faktiskt ge dig ett exempel ur mitt eget liv. Min dåvarande bästa väninna var ihop med en helt ok man utåt sett, jag tyckte han var underlig men inget uppseendeväckande. Han slog henne inte fysiskt men kränkte henne, ganska likt det som ditt ex gjorde mot dig. Sedan lämnade hon honom och då började han ringa och ringa och ringa.( Hur han hade tid med allt messade o ringande under arbetstid kan man undra). Min vän orkade inte utan gick tillbaka. Han slog ihjäl henne (han hade aldrig slagit henne innan utan bara hotat). Därför måste du lyssna på oss som varit med om detta, ta stöd och hjälp. Och bagatellisera aldrig hans handlingar.
Tänk på att det nu kan vara som farligast för dig. Det är när man lämnat som mannen ofta kan bli ännu farligare. Snälla var rädd om dig, ring kvinnojour om råd och kvinnofridslinjen. Tveka inte, vid minsta misstanke om fara så måste du reagera. Det handlar om ditt liv här. Prata med ditt sociala nätverk också om detta så de är uppmärksamma. Var rädd om dig. Och du ska vara stolt över dig själv för att du vågade.
Jag vill faktiskt ge dig ett exempel ur mitt eget liv. Min dåvarande bästa väninna var ihop med en helt ok man utåt sett, jag tyckte han var underlig men inget uppseendeväckande. Han slog henne inte fysiskt men kränkte henne, ganska likt det som ditt ex gjorde mot dig. Sedan lämnade hon honom och då började han ringa och ringa och ringa.( Hur han hade tid med allt messade o ringande under arbetstid kan man undra). Min vän orkade inte utan gick tillbaka. Han slog ihjäl henne (han hade aldrig slagit henne innan utan bara hotat). Därför måste du lyssna på oss som varit med om detta, ta stöd och hjälp. Och bagatellisera aldrig hans handlingar.
Det man gör är att ta en dag i taget och lever livet precis som man vill. Så gjorde jag när jag blev singel, det var tufft i början då jag saknade tvåsamheten, men efter ett tag gjorde jag inte längre det och nu känner jag mig fri att göra vad jag vill. Allt har sin tid.För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.
Så underbart att du lämnat honom! Se nu till att fortsätta hålla dig ifrån honom också, oavsett vad han gör. Bli inte förvånad om han tar kontakt igen, när han tror att allt "lugnat sig". Vad han än säger, kom ihåg vad han gjort och hur du mått av hans agerande. Det är jättebra att ha allt uppskrivet (skriv gärna för dig själv på något tryggt ställe, något ställe där ingen annan än du kan läsa och där du kan skriva av dig om precis allt). Om du någon gång tvekar på om det var rätt att lämna, gå då och läs allt som du har nedskrivet och påminn dig om att inget från din sida varit överreaktioner, att det inte är så det ska vara i en relation osv. Det är aldrig en bra idé att vara med män som honom. Aldrig.Natt 2.
Han skrev frenetiskt idag fm o em. Sedan mot kvällen dör det av.
Det känns konstigt, helt plötsligt kan jag gå på affärer, köpa de jag vill. Planera o fantisera hur jag vill bo. Ta egna beslut.
Märklig känsla.
Fortsättningen får bli en annan tråd. För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.
La ut en ny bild av mig själv på fb o insta. Kommer på mig själv med att fundera på orden han brukade säga. "Varför har du lagt ut en bild på dig. Du vinklar kameran bara för att du ska se ännu smalare ut."
Men inga sådana ord kommer egentligen. Bara något som fortfarande ekar inom mig.
Blocka han på din tele med.Natt 2.
Han skrev frenetiskt idag fm o em. Sedan mot kvällen dör det av.
Det känns konstigt, helt plötsligt kan jag gå på affärer, köpa de jag vill. Planera o fantisera hur jag vill bo. Ta egna beslut.
Märklig känsla.
Fortsättningen får bli en annan tråd. För hur går man vidare som singel när man i stort sett aldrig varit det.
La ut en ny bild av mig själv på fb o insta. Kommer på mig själv med att fundera på orden han brukade säga. "Varför har du lagt ut en bild på dig. Du vinklar kameran bara för att du ska se ännu smalare ut."
Men inga sådana ord kommer egentligen. Bara något som fortfarande ekar inom mig.