ny på tävlingsbanan

V

vickis-pajala

hej alla glada

nu har jag ju en ny häst.
:love:
ett sju årigt hannoveranar sto och jag har som sagt funderat lite på att åka ut och tävla i sommar/ höst.

men nu vill jag ju veta allt man bör och kan veta om tävlingar ????????

hur vet man vart tävlningarna går ?? får man en inbjudan eller kan jag gå ut på intrenet och snoka??

vart får jag tag på en tävlingslicens ???
ett grönt kort ??
ja behöver jag något speciellt mer till kusen??

jo jag hadde ju som sagt tänkt tävla i Lb dressyren i och med att det är länge sedan jag tävlat.
och sedan får man ju mersmak om man vinner i en lätt klass :rofl:
för det hadde jag ju tänkt *S*

hur gör ni med tävlningsprogrammet pluggarn ni i programmet
och vart får jag tag på ett sådant programm ja eller alla övriga programm??

klädsel ??

sedan då när jag nu har en 7 åring blir 8 i maj är den någon speciell unghästklass ??

och hur fasen gör ni för att inte vara så nervösa ute på tävlingsbanan

ja ni fattar säg till om jag är ute och cyklar ;)

Sv: ny på tävlingsbanan

Jag föreslår att du tar grönt kort till att börja med.
När du gör det får du information om allt man ska ha med sig på tävling och vad man ska tänka på, kort sagt svar på dina frågor! ;)

Grönt kort tar du på en ridkubb. Ring runt eller gå in på hemsidorna till olika klubbar som ligger nära dig och fråga om de ska ha någon gönt kortkurs. Vissa klubbar vill att du ska vara medlem. Om du ändå inte är medlem någon annanstans nu kan du ju lika bra gå med direkt eftersom du måste vara medlem någonstans när du ska tävla. Ska du tävla klubbtävlingar nu till en början så kan det ju vara smart att ta den klubb som är störst och har mycket tävlingar.

Lycka till! :banana:

Hejsan! Jag har också ett sto, hon är 8. Hon har hannover i sig! Vad har din för stam?

Gå in på ridsportförbumdets hemsida och klicka in på ditt distrikt, där finns hela tävlingsterminen (dock bara från lokal o uppåt, för klubbtävlingar gå in på klubbens hemsida)

Tryck på sport/tävling och sen tävlingstermin/propositioner så hittar du resten sj!

Elisha skrev:
Hejsan! Jag har också ett sto, hon är 8. Hon har hannover i sig! Vad har din för stam?

erbstaein ?? vet inte om det är så det stavas
har tyvärr inte passet i närheten men ska ta reda på det bättre

Börja med att köpa dig TR. Ta sedan grönt kort.
Efter det skaffar du licens till dig själv.

Hästen ska vara vaccinerad mot hästinfluensa och ev. ha licens för att få tävla regional och uppåt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 343
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 986
Senast: inverterad
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar