Ny ovana :(

E

EvensPila

Mitt islandssto på 7 år har fått en ny liten ovana. Precis den dagen jag anmälde mig till vår första tävling, så skulle vi rida ut tillsammans med en kompis, och hon blev jätteaggressiv när hästen kom nära henne, eller försökte komma förbi henne. Hon har aldrig varit sån eller ens haft tendenser till det, under den tiden jag haft henne.
Häromdagen skulle vi rida ut med en annan kompis och det var samma visa. Vet inte varför hon gör så.

Men grejen är den att vi ska ställa upp i en Firmakeppni, och då är man ju många ekipage på banan. Vill ju inte skada någon annan, men är det någon som vet om man kan ha en sån där röd rosett i svansen på hästen? Är det tillåtet på islandshäst tävlingar?

Sv: Ny ovana :(

Röd rosett i svansen ÄR ok, oavsett vad en del domare säger!
kan det vara så att ditt sto brunstar? Då kan de bli "lite så".

/Malin

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 258
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka