ny namntråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

Sitter å har tråkigt så nu vill jag veta...

Vad era barn heter.

Ni som är gravida eller som planerar att skaffa barn nån gång. vad har ni för namn på g?

Jag å sambon har nog bestämt oss helt och håller för bebis som beräknas i slutet på maj.

Blir det en flicka ska hon heta Nova Kelly Mattsson.

Blir det en pojke ska han heta Leon Tim Mattsson.

Nova och Leon bara för att dom är så himla fina=)

Kelly efter våran förra hund som dog bara 5 månader gammal. Tim efter min gamla häst, inte helt hundra på att det blir Tim. Kanske blir Alex/Alexander efter sambon åxå. Äh, långt tid kvar å tänka på. Konstigt nog är båda överens om namnen. Kompisarna hade inte alls samma förslag som sina respektive. fast mammorna vann i slutändan ändå=)

Mattsson heter sambon i efternamn och jag tänker åxå ta det namnet när vi gifter oss nån gång i framtiden=)

Har sagt att vi ska gifta oss när jag gått ner gravidkilona + 10 kg till. hehe de kanske aldig händer.
 
Sv: ny namntråd!

Finns det någon sida med massor av namnförslag?
Jag är helt tom i skallen på namn och det är nog dags att börja fundera.
Jag vet hur pinsam jag är på att döpa föl, hundar och liknande så jag får väl se till att det inte blir lika beslutsvånda av det nu. :o
Sambons förslag på ett pojknamn hoppas jag innerligt är ett skämt,
törs inte skriva det ens.
Nog för att jag gillar personliga namn men.... :rofl:
 
Sv: ny namntråd!

finns massa namsidor. sök på google på "namn" så kommer det säkert upp massor.

Jo säg vad han hade för förslag!:bump:
 
Sv: ny namntråd!

Nova och Leon är fina namn!

För oss blir det Casper för bebis som kommer i början av maj. (eftersom vi nu vet att det blir en pojke).

Fler namn och efternamn är inte helt klart än.. Men det blir något släktnamn före Casper sen ant mitt efternamn, vi får se.
 
Sv: ny namntråd!

Leon e verkligen ett fint namn...min man heter så;)

Vi ska ha barn i mitten på feb,saknar pojknamn fortfarande...??

Blir d en flicka blir det en Tyra elle Varja...
 
Sv: ny namntråd!

casper e fint!

åh, jag vill att de ska bli 6 februari nu! ska på ul igen och försöka kolla könet då. känns som om det blir mer en person där inne då och inte bara "bebisen".

Hatar överaskningar å e glad att sambon åxå ville veta könet=)

Lättare å roligare å shoppa då dessutom. så man inte behöver köpa allt i neutrala färger.
 
Sv: ny namntråd!

Tyra är jättefint. hade det som ett allternativ innan jag blev gravid. men så döpte en kompis till min sambo sin dotter till det. man vill ju inte att alla ska heta samma sak inom bekantskapskretsen=)

Leon eller León är ju ganska vanligt och typ alla mina kompisar har haft León som allternativ. men någon har alltid känt nån som heter så eller så vill inte pappan till barnet att den ska heta så. Tur det. för killnamn e verkligen svårt. å Leon har jag verkligen fastnat för. har en kompis som ska ha barn om 1,5 vecka drygt. men hon har inte leon som ett allternativ i alla fall=)
 
Sv: ny namntråd!

Min son heter Elis Karl Erik.

Jag väntar barn igen, och blir det en flicka kommer hon få heta Elina Maria Isabella.

Pojknamn har vi inga idéer på, Ture tycker jag dock är gulligt.
 
Sv: ny namntråd!

Min son heter Joakim Bengt Ola Pål
Joakim efter min mans kusin son körde ihjäl sig för snart 20 år sedan:cry: Hans föräldrar är nu gudföräldrar till vår Joakim( de hade inga fler barn)
Bengt heter han efter farfar, Ola efter morfar och Pål efter pappa...
Kärt barn har många namn...:angel:

Till bebisen i magen har vi 2 arbets namn:
Bo-Bo om det blir en pojk
Paulina om det blir en flicka

Vi har inte tänkt ta reda på vilket kön det blir, utan det får visa sig i september när det är dags!
Kanske passar inget av namnen för den som kommer, då får vi fundera ett varv till.
 
Sv: ny namntråd!

Min dotter heter Elma Maria.

Elma for att det ar fint och Maria efter mig. Hade vi fatt en kille hade han fatt heta Helge efter min killes morfar.

Leon tycker jag ar superfint. Det har alltid varit ett favorit namn. Tyvarr heter mina foraldrars katt det, sa det passade inte riktigt och sa blev det ju anda en tjej.. ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ny namntråd!

Vi har inte kommit på något namn än. Kommer väl på det när det blir akut.:angel: Däremot blir det bara ett namn, kan inte begripa vad man ska med fler till, dem används ju inte ändå och är bara jobbiga skriva. Skulle barnet mot förmodan vilja byta namn kan de själva välja. Min mamma och hennes syskon fick bara vars ett namn då min morfar hade tre förnamn och två efternamn och alla var långa, han blev tokig på alla sina namn. Jag har dock ett kriterie när det gäller namn och det är att det får inte vara med på 10-i-topplistan, definitivt inte då barnet får ett vanligt efternamn.
 
Sv: ny namntråd!

vår son heter Linus Krister Juhani
Hade funderat ut en massa namn under graviditeten men när han sen pluppa ut fick jag linus i huvudet.
Krister ligger i min släkt som mellan namn och juhani (finskt) ligger i min mans släkt som mellan namn. Tyckte att det var bra att fortsätta med det.
Stella tycker jag är fint.
Min mans kusins barn har döpt sitt barn till Mimmosa kallas för mimmi. Är helt förälskad i det...
Pojknamn har jag inte funderat på så mycket faktiskt, finns många fina kommer inte å någon just nu...
 
Sv: ny namntråd!

finns massa namsidor. sök på google på "namn" så kommer det säkert upp massor.

Jo säg vad han hade för förslag!:bump:

Tackar för förslagen längre ner!

Gillar era namn också, fina.

Varja gillar jag också som någon skrev, dels för namnet och så för en liten go tjej som var och hälsade på oss för några år sen.

:rofl: näe hans förslag säger jag inte, men det härstammar från något namn hans grupp hade i scoutern när han var liten. Sen tog han det namnet på den tiden han slogs i rustning på medletidsgrejs och så.
Fast han gillar att reta mig med det namnet och tja, det ger glada skratt iaf så lite nytta gör det ju. ;)
 
Sv: ny namntråd!

Håller med...

Vi båda ville också veta könet innan. Varför inte liksom? Det är ju inte så att det går att ändra på iaf, så man får ju bara veta det tidigare än efter 9 månader..

Vårat extra UL gjordes ju för att få veta mer, att det sedan gick att se könet var ju bara ett plus. Vi gjorde ett 3D-UL och det var såååå häftigt!!

Å visst blir det lättare att handla och inreda, ingen tvekan om den saken..

Håll ut Naggur, det är ju snart den 6 feb! :)
 
Sv: ny namntråd!

precis! jag får betala för ultraljudet men 300 spänn för att få se bebis igen och förhoppningsvis se om det är en Nova eller en Leon är det verkligen värt. Tur att man har kompisar som har koll på kliniker å priser. annars hade jag säkert bara ringt mamamia och betalat dubbelt så mycket.

Ja de e snart 6 februari, men de känns som de e så långt bort ändå!
 
Sv: ny namntråd!

LIllkillen i min magen ska heta Vincent Lucas Peter Stjernfeldt. Vincent är tilltalsnamnet. Peter är efte min styvfar som har ställt upp väldigt mycke under graviditeten och LUcas efter min häst.
 
Sv: ny namntråd!

bästa sajten tycker jag är www.scb.se

Där kan man bla utläsa att Nova är ett supertrendnamn som ökar hastigt och redan 2005 hade klättrat snabbt upp på topplistan till plats 44. Vilket sannolikt ger en toppplacering 2007.

Nova och Filippa är de "vanligaste" trendnamnen, dvs de är många från början och ökar med > 25% per år.

På pojksidan är Leon det absolut trendigaste namnet, ökar med 64% per år :eek: . Bara Milton ökar mer men det är inte så vanligt från början.

Ganska intressant läsning om man kan tolka tabellerna ;)

Visst kan man ge sina barn årets modenamn, men det är ju i så fall bra om man är MEDVETEN om att man gör det och inte gottar sig i hur originell man varit :crazy:
 
Sv: ny namntråd!

joda, jag vet att dom är trendnamn. men jag bara älskar dom namnen och kan inte tänka mig några andra=)
 
Sv: ny namntråd!

Mina töser heter LUNA & STELLA födda -01 & -03, underbara namn tycker vi, men nu har vi fått ett problem:angel: är gravid med barn nr 3, å vad ska DEN stackarn heta då??? Ska man fortsätta på det latinska astronomitemat eller??? Tänk om det blir en pojk (vilket ja tror det blir) ligger vi ju riktigt risigt till...

Vilka bekymmer man har här i världen:smirk: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp