Ny mailadress

Tack för svar!

Jag var inne och tittade på Gmail som kändes integritetskränkande på något vis, de ville ha mitt telefonnummer för annars gick det inte.

Outlook har jag i jobbet, jag är inte särskilt förtjust i det.

@Snubbelfot jag ska kolla detta med eget domännamn, känns väldigt intressant!
Telefonnumret är nog för att man ska kunna få engångskod ifall man glömmer lösenordet. Plus att de ska kunna bekräfta att det är du som loggar in.
Jag har angett tel nr både på outlook och Yahoo, för att minska risken att nån snor mina mailadresser.
 
Telefonnumret är nog för att man ska kunna få engångskod ifall man glömmer lösenordet. Plus att de ska kunna bekräfta att det är du som loggar in.
Jag har angett tel nr både på outlook och Yahoo, för att minska risken att nån snor mina mailadresser.
Jag förstod det, jag är bara inte helt bekväm med att lämna ifrån mig det i sånt här sammanhang. Har gjort det några gånger och efter det har jag fått sms-reklam från företag som jag aldrig varit i kontakt med, vilket jag verkligen inte uppskattar.
 
Jag förstod det, jag är bara inte helt bekväm med att lämna ifrån mig det i sånt här sammanhang. Har gjort det några gånger och efter det har jag fått sms-reklam från företag som jag aldrig varit i kontakt med, vilket jag verkligen inte uppskattar.
Om du vill slippa spårning och vidaresäljning av dina uppgifter kan jag rekommendera protonmail, som är gjort i huvudsak som krypterad mailtjänst där de som driver den inte heller har tillgång till dina mejl eller din information. Bra upplägg och enkelt att använda tycker jag men fattas en del funktioner ibland eftersom säkerhetsaspekten gör det svårare att genomföra, men det är ju beroende på vad en prioriterar.
 
Jag förstod det, jag är bara inte helt bekväm med att lämna ifrån mig det i sånt här sammanhang. Har gjort det några gånger och efter det har jag fått sms-reklam från företag som jag aldrig varit i kontakt med, vilket jag verkligen inte uppskattar.
Har aldrig fått sms från något företag som jag inte är kund hos så det behöver du inte oroa dig för.
 
Har aldrig fått sms från något företag som jag inte är kund hos så det behöver du inte oroa dig för.
Men jag får ju det, någonstans ifrån har de fått mina uppgifter och det har hänt flera gånger strax efter att jag använt numret i den sortens sammanhang.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 490
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 096
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp