Ny inom hoppning

P

Poplan

Jag har en islandshäst som jag brukar hoppa ibland. Han hoppar inte så högt 80 kanske men han är inte heller byggd som en hopphäst. Men nu undrar jag får jag vara med på hopptävlingar fastän han är en islandshäst eller är det bara ponnyer som får tävla. Och som jag fattar det så måste man mäta in hästarna som A-B-C-D ponnyer om man ska kunna tävla. Vart gör man det?

Sv: Ny inom hoppning

om du inte mäter hästen så får du hoppa den bland stora hästar. Är du under 18 och vill tävla ponny kan du mäta den och då tävla i den kategori den är inmätt i. Rasen har inte med om den är ponny eller inte, ponny är en storlek, men vissa raser förknippas mer med "ponny" än andra.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur