ny inom galopp fråger!

L

lana81

hejsan

jag har just köpt en arabisk fullblod som blir ett år i juni .. har sneglat lite på arab galopp är det nån här som vet hur det fungerar? när rider jag in hästen? hur tränar jag? som amatör jokey hur mycket får man väga då? och hur tar man licens för sånt enormt tacksam för alla svar :banana:

Sv: ny inom galopp fråger!

glömmde fråga två andra saker

hur gör man med startbox träning?
kan man OM man får även träna på en trav bana? tänkte på underlaget om det är detsamma?

Hej, ja vet inte riktigt hur de e me araber men galoppörer brukar man ju börja rida in när dom e typ 18 månader, själva träningen kanske ja inte ska säga så mycket om men rid ute i naturen och försök träna upp konditionen succesivt. travbanor är nog ingen bra ide för det första tror ja att man inte får det för "travarna" plus att deras underlag är mycket hårdare. De finns ju inte så många arab löp för amatörer men för att få licens måste du åka till nån närliggande bana och rida upp, alltså du ska gå ett jobb från startboxarna och så e de några kontrollanter som kollar på, kolla upp det med närmaste bana. bottenvikten är 56 inkl viktlättnad sen efter ett antal vinster blir den 60 så då ska du ju räkna in sadel o kläder sen e de helt beroende på vilken hur bra häst du har vilken vikt du får.
Lycka till

Tag kontakt med Blommeröd arab stuteri. Dom har ju galopptävlingar m.m. Dom kan säkert hjälpa dig med dessa frågor.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 869
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 145
Senast: cassiopeja
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 253
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 508
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod