Ny Hoppsadel igen.. Tips?!

Sv: Ny Hoppsadel igen.. Tips?!

Efter att ha ägt flertalet sadel modeller som inte passade mig och haft unghästar som växt ur sina sadlar på bara 2 månader tröttnade jag. Jag köpte en Bates Caprilli sadel (läder sadel med koppjärn man själv bytar). Den funkar väldigt bra för mig för jag hamnar i superbra balans och jag tycker den är bra att hoppa i och även när jag kör markarbete. Sen kan man ju lätt ändra koppjärn när hästen breddar sig, eller om man bytar häst.

Oj Bates sadlarna passar inte mig för fem öre, varken hopp eller dressyr. Mer obekväm sadel får man leta efter. Vet fler som sitter super dåligt i just bates sadlarna, och de är byggda precis som mig. Lång och smal med långa ben, vet inte om det spelar in?

Till TS, Kieffer ligger bra på hästar med lite rakare rygg och med mycket manke. Själv testade vi massor sadlar när vi köpte ny. Blev till slut en Butet. Men red en längre tid i Kieffer Donau som var super för mina långa ben. Även CROWN låg jättebra och stilla på min häst och var dessutom superskön att rida i, kanske värt att testa? Zaldi hade jag till min gamla häst och ponny, båda med raka ryggar.

Jag tycker väldigt mkt om prestige har själv en versailles. Prestige sadlarna är mkt bekväma (enligt mig) och går dessutom att värma om :D kollade inte så noga på bilderna men fick höra av den som provade ut min sadel att t ex prestige golden star passar lite mer svankryggade hästar, medans en versailles passar hästar med rakare rygg. :d

PARIANI:love:
Underbara sadlar!
Har en som ligger bra på tre (!!!) av mina hästare :)

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 632
Senast: Oknytt
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar