Sv: Ny häst eller inte?
När min häst dog så ville jag egentligen inte ha en ny, men vår arab gick ensam och mådde verkligen urdåligt så jag bestämde mej för att skaffa en häst som sällskap till honom och då en häst jag kunde tänka mej själv senare.
Vi var och tittade på många olika hästar och jag läste annonser varenda dag, men det kändes inte rätt någonstans och jag trodde att det berodde på sorgen, jag mådde väldigt dåligt, jag hade kämpat med min sjuka häst i ett och ett halvt år innan hon tappade livsgnistan och då tog jag genast beslutet att hon skulle få vandra vidare, då hade vi provat allt utan framgång
Jag tog hem en häst på prov men av många olika andledningar så fick hon åka tillbaka, en var att jag verkligen inte kunde tycka om henne
hon var bara så intet sägande och jag mådde så dåligt av att se henne
En här på buke lånade ut sin shettis till mej
så att araben iallafall hade sällskap.
Jag fortsatte titta på hästar och jag som bestämt att min radie var ca 10 mil (jag bor i ett väldigt häst tätt område) var helt plötsligt på väg bra mycket längre bort.
Jag visste redan när jag såg henne på bild att det var hon men vågade inte lita på att det stämde, jag höll till och med på att ändra dag för jag var så ledsen den dagen vi skulle åka men kände helt plötsligt att nej jag måste åka!! nu!!
Och visst var det min häst
hon bara fanns där och väntade på mej
Så mitt råd är, lyssna på dej själv, strunta i vad andra säger och tycker, du hittar din häst när tiden är mogen.
Tröst kramar i din sorg och lycka till.