Ny häst eller inte?

H

Halali_95

Jag var ju tvungen att avliva min ponny i tisdags:cry: Nu funderar jag på att köpa en ny häst men vet inte om jag ska göra det eller inte så vad tycker ni?

Vet ej om tråden ligger rätt.

Sv: Ny häst eller inte?

Va känner du själv för att göra ????
Har du eget stall ell hyr du in dig ???
Jag skulle evt skaffa en ny men sen beror de ju på va man gjorde med sin förra häst och hur mkt tid man igentligen hade, sen kanske man vill vila ett tag o lägga på hyllan och sen kanske spara ihop till en dyrare drömhäst...

Ursch va tråkit, va var de som va fel ??? Haft den länge ???

Va känner du själv för att göra ????
Har du eget stall ell hyr du in dig ???
Jag skulle evt skaffa en ny men sen beror de ju på va man gjorde med sin förra häst och hur mkt tid man igentligen hade, sen kanske man vill vila ett tag o lägga på hyllan och sen kanske spara ihop till en dyrare drömhäst...

Ursch va tråkit, va var de som va fel ??? Haft den länge ???

Jag känner för att skaffa ny häst.
Jag hade mycket tid inte så mycket läxor.
Hon var inhyrd hos min tränare
Jag hade henne i ungefär 9månader.
Hon bröt sitt ben i hagen.

Om du känner för att skaffa en ny, har råd och tid så kan du ju åka runt och tittar på några och se hur det känns. I vissa fall kanske det är just i letandet man inser hur man vill göra. Att slänga sig på första bästa häst efter avlivning är inte alltid det bästa. Leta efter en du vill ha i lugn och ro och känn efter så ska du se att du kommer fram till det du vill göra..

Beklagar din ponnys bortgång :(..

Min tränare frågade mig om jag ville ha hennes ponny på foder, jag tror att det blir det bästa. Ponnyns muvarande fodervärd har vuxit ur henne och ska lämna tillbaka henne den 1/8.
tror ni det blir bra?
Jag har ridit den ponnyn innan jag fick egen häst.

Jag tycker att det sistnämnda låter som en väldigt bra idé. Trivs du med denna ponny och kan du se framför dig att ni kommer att ha roligt tillsammans, så hade jag inte tvekat.
Dessutom så verkar du ju ha tid osv för en ny häst.

Beklagar att din ponny fick avsluta livet så:(

Problemet är att ponny är en tävlingshäst älskar att tävla, men det gör inte jag. Jag tycker det är synd att en sån fin ponny inte får tävla så mycket som den vill. Jag tror att vi köper en ny ponny till mig och låter den komma till en tävlingsryttare.

Ang. Min ponny så kunde benet läkas men det krävdes 6-7månaders total boxvila och jag tyckte inte det var rätt mot henne så jag beslutade att avliva henne istället.:cry:

Idag var vi och provred ett connemarasto jag tyckte om henne och ska kanske köpa henne men ska prova andra hästar först innan jag bestämmer mig. :)

Klart du ska skaffa en ny häst om det är det du känner att du vill :)

Det är bättre att ha en ny att engagera dig i än att gå runt och deppa.

jag beklagar sorgen ! har hänt mej samma sak min förredätta sköthäst hon var ett gammalt travsto på 23 år hon slaktadeas jag stog mitt framför då!

Ledsen för din (och hästens) skull :( R.I.P.

skaffa ny häst när du känner att du vill & orkar, om du ska göra det nu eller senare är din sak att avgöra ;)
jag har fortfarande inte skaffat en ny kanin, hon dog i oktober och jag hade henne i ca 5år. jag kan helt enkelt inte, det känns inte bra.
follow your heart!

Senast ändrad:

Hon var en ursnäll ponny som inte går att ersätta, min tränare tyckte att jag skulle avla på henne när jag växt ur henne:)

Jag tyckte jag gjorde rätt iallafall.:) Hon skulle inte trivas på boxvila.

En vän går aldrig att ersätta! däremot kan man skaffa fler vänner.
håller med dig - en häst som har ont ska slippa lida..

När min häst dog så ville jag egentligen inte ha en ny, men vår arab gick ensam och mådde verkligen urdåligt så jag bestämde mej för att skaffa en häst som sällskap till honom och då en häst jag kunde tänka mej själv senare.

Vi var och tittade på många olika hästar och jag läste annonser varenda dag, men det kändes inte rätt någonstans och jag trodde att det berodde på sorgen, jag mådde väldigt dåligt, jag hade kämpat med min sjuka häst i ett och ett halvt år innan hon tappade livsgnistan och då tog jag genast beslutet att hon skulle få vandra vidare, då hade vi provat allt utan framgång:cry:

Jag tog hem en häst på prov men av många olika andledningar så fick hon åka tillbaka, en var att jag verkligen inte kunde tycka om henne:crazy: hon var bara så intet sägande och jag mådde så dåligt av att se henne:confused:

En här på buke lånade ut sin shettis till mej:bow: så att araben iallafall hade sällskap.

Jag fortsatte titta på hästar och jag som bestämt att min radie var ca 10 mil (jag bor i ett väldigt häst tätt område) var helt plötsligt på väg bra mycket längre bort.

Jag visste redan när jag såg henne på bild att det var hon men vågade inte lita på att det stämde, jag höll till och med på att ändra dag för jag var så ledsen den dagen vi skulle åka men kände helt plötsligt att nej jag måste åka!! nu!!
Och visst var det min häst:love: hon bara fanns där och väntade på mej:love:

Så mitt råd är, lyssna på dej själv, strunta i vad andra säger och tycker, du hittar din häst när tiden är mogen.

Tröst kramar i din sorg och lycka till.

Jippie!
Jag har hittat min nya ponny, en korsningsvallack 14år, han är helt underbar.
Nu ska han bara gå igenom besiktningen imorgon.

Tyvärr, så gick han ej igenom besiktningen.:(:cry:

Nej, vad tråkigt! :( Hoppas att du hittar någon annan som känns minst lika bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 565
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama