Ny förbundskapten?

Shudde

Trådstartare
Har jag missat något, eller har förbundskaptenen avgått? På ridsport.se står det att Maria Gretzer tillträder som förbundskapten omedelbart? Johan Fyrberg hade väl inte suttit länge?

Sv: Ny förbundskapten?

dom var väl missnöjda med Fyrberg. Konstigt.
Är det någon som vet varför? :o

Såg att hon ska fortsätta med Spender iaf. :) Tur! Jag trodde de skulle sälja honom och då hade han väl inte fått vara kvar i Sverige. :smirk:
Han kommer bli riktigt fin :love:

Jag är GLAD för gretzers skull :) och nästan ännu gladare för att hon ska tävla en del ändå :) Jo, spender S är kanon :)
Gretzer har varit min favorit såååå länge... 14 år kanske.. mer än halva livet :) Såklart hon kommer bli kanon på sitt nya jobb :)
Trist att Roffe och Baryard inte verkar tycka det...
Gretzer, Eriksson och Ankan.. det blir nog bra :)

HUr vet du att
Malin och Roffe inte gillar det?

det vet jag väl inte hundra säkert.... kan ju hända att aftonbladet och hästmagazinet ljuger.. men det var där det stod..
de fick veta det senare och iaf roffe tyckte nog det var mindre bra med en förbundskapten som själv är aktiv... kanske han har rätt?? men hursomhelst är jag glad för gretzer skull :)

Jag har alltid beundrat Maria, så på det viset tycker jag att det är jättekul!

MEN jag förstår också dem (t ex RGB) som ser ett problem i att hon ändå kommer att fortsätta tävla. Att ha en förbundskapten som är med och konkurrerar om landslagsplatserna är ju ganska kontroversiellt. Kan ni tänka er vilka diskussioner det kommer att bli om hon blir uttagen till ett stort mästerskap? Diskussionen när Peder Fredriksson fick OS-platsen före Helena Persson är väl bara en västanfläkt i jämförelse - Peder hade ju själv inget med själva uttagningen att göra! Visst, det heter att Henk Nooren ska sköta uttagningarna. Men hur dessa uttagningar påverkats medvetet eller omedvetet av att en av de inblandade är förbundskapten kommer alltid att vara källa för spekulationer.

Hoppningen verkar vara dömd till att alltid vara föremål för uppslitande diskussioner... :eek:

kopur skrev:
Att ha en förbundskapten som är med och konkurrerar om landslagsplatserna är ju ganska kontroversiellt. Kan ni tänka er vilka diskussioner det kommer att bli om hon blir uttagen till ett stort mästerskap?

Då kan man ju hoppas att hon står fast vid sitt ord att det är resultaten som ska avgöra. Vilket varken jag eller för den delen hon tyckte vad gällde OS-uttagningen.

/Timsetim

Men dom har ju iaf tur att få en förbundskapten som är engagerad, Johan Fyrberg var ju inte särskilt kunnig inom sporten på det viset som t.ex Sylve Söderstrand. MEn diskussioner kommer nog att uppstå..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 865
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka