Ny filmtrad

angelaL

Trådstartare
Tycker att det ar sa jobbigt att lasa igenom tradar pa 10 sidor, sa pa den hara hemmsidan sa finns det interesanta filmer. http://www.equinveste.com/

galoppbytten i varje steg pa 8 volt,
galopp pa tre ben
osv osv. titta och komentera

Sv: Ny filmtrad

Är inte imponerad....
Här kan man disskutera gränsen mellan dressyr och cirkuskonster.
Som en viss AR snubbe sagt "dressyren är till för hästen inte hästen för dressyren" (kanske inte helt ordagrannt)
/T

osv osv. titta och komentera

Och??? Var är DINA kommentarer? För det är väl knappast DU själv som rider och visar hästar på filmerna och vill ha kommentarer om DIN ridning...

Vad är meningen med en sån här tråd. Är du bara ute efter att titta på fina bilder och filmer, då kunde du väl ha nöjt dig med att lägga in länken i någon av alla våra gamla film och bildtrådar, i stället för att starta en ny?

Tycker att det ar sa jobbigt att lasa igenom tradar pa 10 sidor

En sån här kommentar gör att jag ibland funderar på att lägga in även "klassiska ridkonstens" filmer och bilder på dressyrgnägg i stället, där bild- och filmtrådar borde vara.

Har man intresse av klassisk ridkonst, tycker man inte det är jobbigt att läsa igenom långa trådar och lära sig mer.

Mvh

IngelaH
moderator

Senast ändrad:

Som Juan Diego Garcia Trevijano? själv beskriver, så anser han enligt mina "idag något fumliga" språkkunskaper att

• Piaff
  • Passage
  • Piruett i galopp
  • Pesad
  • Courbette

borde vara minimålen att nå till i ridkonsten.

Och det stämmer ju mkt väl in på de övriga ridkonstsidor som brukar hänvisas till här på klassisk ridkonst.

Filmer och bilder ser väldigt trevliga och jaa... piaff och passage ÄR väl två av mina drömmål.

Galoppen har jag redan nu kunnat samla, så det blivit kvartspiruetter i hörnpasseringarna och jag har även provat rida in på diagonalen och göra halva vändningar i galopp. Där har jag ännu inte centrerat vändningarna så mkt.

Skolorna ovan mark, kommer jag dock lämna åt sitt öde, då jag på grund av min nack- och ryggmärgsskada får obehag och ilningar i nacke och ryggrad när min dam studsar för mycket. Men, man ska aldrig säga aldrig. Jag skulle trava upphöjda cavaletter i måndags och första kvarten hoppade min 23-åriga unghäst cavaletterna utan att jag kände något i nacken. Såå... den som lever får se. :rofl:

Tycker jag du kan göra. Det är skillnad på att bara lägga ut diverse filmer och att skriva om ett ämne och använda en bild/film för att illustrera det man menar.

Tycker
/Jegra

varfor, for att jag tycker att det ar interessant att se olika filmer, och klassisk ridkonst ar faktiskt inte BARA vad spanska ridskolan presenterar, utan den innehaller aven sa kallad cirkusridning.

Sen sa tycker jag oxa att det ar kul att se resultaten av god traning, eftersom filmer dar nagon "showar" inte ar sa latta att hitta. i filmtradarna har jag inte satt mycket sadant, mojligtviss banderup som gor nagon av skolorna ovan mark.

sa istallet for att bjuda pa klassisk buke dalig attityd flytta traden om den ar pa fel stalle. vad ar problemet? Ett disskutionsforum ar valla till for att disskutera inte bara for att luslasa gammla tradar pa 30 sidor? Och ochsa for att hitta nya saker / filmer / tranare / hemmsidor osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 403
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat