Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken alldeles alldeles underbar häst du har! :love: Jag har alltid varit lite svag för honom, men wow, vilken härlig takt han har i sina rörelser! Säger som någon ovanför, om detta är efter en jättelång konvalecens, hur kommer det då inte bli sedan med styrka och träning :d:d:d
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se dig och pollen!:love: Han rör ju sig helt fantastiskt bra och mycket bättre än jag minns förut. Återigen all heder åt dig som kämpat dig igenom en tuff tid och nu hoppas vi på att detta blir toppen!
Vad säger veterinären om hans skador inför framtiden? Han ser ju så ohyggligt fräsch ut!:banana:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vet ni efter alla snälla svar här i tråden så svävar jag på små moln!:bow::love:

Tack och åter tack!!:love::bow: Ja han har verkligen utvecklats under dom här 6 mån o jag hoppas innerligt att han får fortsätta att vara frisk i framtiden!:bump:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Sommarminne du ska ha ett jätte tack för dina peppmeddelanden när det var som allra tyngst!! Dom värmde verkligen och hjälpte mig att fortsätta kämpa!:bow::bow: Och jag gillar starkt din nya pålle, han ser jätte fin ut på dom bilder jag har sett! Ser fram emot en film där med!;)

Ja det har ju hänt en del i hans rörelsemönster. :D Veterinärerna tror att detta som han har kanske redan började innan jag köpte honom men det syntes inte på vanlig röntgen. Veterinären har i nuläget inte lagt några restriktioner på hur lite eller mycket han får gå eller begränsat några rörelser. Det hon har sagt är att han alltid måste gå på bra underlag och kollas recelbundet ca var 6e månad för resten av sitt liv. Det känns inte som några svåra krav att uppfylla så det kan jag absolut leva med.:) Nu i början så är det lite tätare mellan vet kontrollerna så vi ska tillbaka om 4 mån igen. Han får ju Tildren och det svarar han fantastiskt bra på, måste nog tom påstå att det räddat hans liv!:idea:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Verkligen en jättefin häst! Roligt att se och du rider väldigt prydligt dessutom!

Mycket vettig tränare också, jävligt militant, jag hade nästan blivit rädd, haha - men det går inte att missta sig på tydligheten och att hon vet vad hon gör.

som sagt - jättefin häst!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kul att du delar med dig av hela träningen och att vi får höra vad tränaren säger, mycket intressant :laugh:
Och roligt! -Men han är ju inget sto. -Nä, men han kan ju vara lite kärringaktig/dramaqueen ändå. :rofl:
Kan ta till mig en hel del av kommentarerna du fick och ta med till min egen äkta dramaqueenhäst :angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack så jätte mycket!:bow:

Jag gillar den här tränaren jätte mycket för det går att ha en dialog med henne. Hon kan verka lite militärisk men hon har ett hjärta av guld! ;)

Har ridit för tränare som bara kör över en = själförtroendet går i botten o tränare som rider genom en = man är som en marionett o klarar inte sedan att lösa problemen själv för man har inte verktygen, har ju inte fått veta varför man ger en viss hjälp.. Jag är för snål! Vill ha valuta för mina pengar och helst en aha upplevelse varje gång!..:p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jättefin häst! I slutet av träningen när han slappnar av blir han super fin:)
Gillar din tränares kommentar om att hon hoppas att ljudet är avstängt på kameran ;)

+ Super

Ja och den kommentaren var inget skämt heller, jag känner tränaren väl och hon skulle inte bli glad om hon visste att hennes röst ligger ute på bukefalos, även om jag håller med om att det är superbt att man hör träningen (jag tycker det är jättebra) så tycker jag att ljudet skall bort av respekt för tränaren.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Roligt att det uppskattas, det en helt uncut version sas jag har inte klippt bort ngt utan ni får se alla brister oxå.:o
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

+ Super

Ja och den kommentaren var inget skämt heller, jag känner tränaren väl och hon skulle inte bli glad om hon visste att hennes röst ligger ute på bukefalos, även om jag håller med om att det är superbt att man hör träningen (jag tycker det är jättebra) så tycker jag att ljudet skall bort av respekt för tränaren.

Om du lyssnar på filmen så är kommentaren "hoppas ljudet är avstängt" följt av "annars så skrapar högtalarna när jag gastar", jag kommer inte ihåg den exakta kommentaren men ngt liknande sa hon (orkar inte gå igenom alla filmerna för att höra exakt vad hon sa)Hon har altså inte sagt att hon inte vill att det ska höras, då hade jag naturligtvis tagit bort hennes röst! Jag kan inte förstå varför jag ska ta bort ljudet? Jag har ju inte skrivit ut hennes fullständiga namn, det är inga konstigheter som sägs och dom som vet hur hon låter har säkert hört hennes träningar förr.. Det är ju inget att skämmas för.. Men om det känns bättre för dig så kan jag fråga henne vad hon tycker.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken underbar häst du har! :love: Och jag tycker att du rider jättebra! :)

Rider, nu förstår jag inte vad du menar :confused: Att ljudet ligger ute borde generera den här tränaren minst 100 nya elever rakt av! Har ingen aning om vem hon är, men jag hade gärna ridit för henne! :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Å jag menar inte mer än att jag vet att tränaren inte är förtjust i att ligga ute med ljud på bukefalos så antingen ber man om lov först eller tar bort ljudet.

Jag älskar när träningar ligger ute med ljud för det är ju jätteintressant att lyssna på men jag har full respekt för att en del tränare inte alls vill ligga ute med ljud på sina träningar. Det kan ju finnas en väldigt massa anledningar till det.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hon vet att jag har lagt ut filmer förr och jag har aldrig tagit bort ljuden och det har hon inte kommenterat. Så jag har inte haft en tanke på det, dessutom är det väl bara dom som känner henne som känner igen rösten, ingen annan vet ju vem hon är hon syns ju heller aldrig på filmen så det är ju ingen som kan koppla på det viset heller. Borde jag veta vem du är??
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag blir så glad över allt beröm över min skrutt, han är faktiskt helt fantastiskt rolig att rida, har aldrig suttit på en roligare häst!:love: Väldigt roligt att höra att det inte ser allt för förskräckligt ut när man rider oxå!:bow::bow: Men det är bara så nyttigt att se sig själv på film, jag vet att jag gärna sitter med händerna i midjan och när tränaren säger att jag ska korta tyglarna så känns det som att jag sitter och håller i bettringarna till slut..:o Sedan så ser jag på filmen att jag håller ju inte alls i bettringarna utan tyglarna är ju jätte långa, framförallt vänster...:angel: Jaja det är ju bara att bättra sig, tänk om och gör rätt!!:p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Är helt underbart att se er igång igen!! Och du har verkligen rätt i att hela gången har förändrats-så mjuk han är i kroppen nu har han inte varit tidigare:). Ska bli så himla roligt att få följa er igen!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Rider, nu förstår jag inte vad du menar :confused: Att ljudet ligger ute borde generera den här tränaren minst 100 nya elever rakt av! Har ingen aning om vem hon är, men jag hade gärna ridit för henne! :)

Håller med helt, jag vill också träna för denna människa! På fullaste allvar. Super får gärna pma mig ett namn. Till super säger jag även fin häst :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Såhär ser hans "vanliga" arbetsform ut;
2.jpg

Men feel?? Vilken vansinnigt söt häst du har!:love::love:

Håller med både dig o Kryddan, en häst som riktar sin energi uppåt måste man få ut halsen på och lång o låg kan då vara fel för just den individen. Men manken måste upp oavsett hästras, det är först när man fått ut halsen o manken upp som bakbenen vinklas o hästen arbetar rätt.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åååå du anar inte vad glad jag blir av dina ord!:bump::bow: :banana::love:

Han har nämligen inte alls visat så bra gångarter tidigare, nu tror väl vet att dom skador han har har pågått länge så det kanske är därför.:o Om du kikar på gamla filmer så ser du att han har varit tämligen stelbent och låst i bogen.:(

Nu har jag inte varit inne här påbra länge så har tycvärr missat vad det han har varit skadad i.

Vart hittar jag gamla filmer??=)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hon vet att jag har lagt ut filmer förr och jag har aldrig tagit bort ljuden och det har hon inte kommenterat. Så jag har inte haft en tanke på det, dessutom är det väl bara dom som känner henne som känner igen rösten, ingen annan vet ju vem hon är hon syns ju heller aldrig på filmen så det är ju ingen som kan koppla på det viset heller. Borde jag veta vem du är??

Fråga din tränare om det är ok att du lägger ut filmer på Bukefalos utan att ha tagit bort ljudet och om hon vet om att du har gjort det tidigare. Hon syns dessutom lite på ena filmen.

Självklart är det mycket mer intressant att se en film där tränarens kommentarer hörs men som redan nämnts kan det finnas många skäl till att man inte vill figurera på offentliga forum om man inte har valt det själv.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Är helt underbart att se er igång igen!! Och du har verkligen rätt i att hela gången har förändrats-så mjuk han är i kroppen nu har han inte varit tidigare:). Ska bli så himla roligt att få följa er igen!

Vad roligt att du tycker det, tack så hemskt mkt!!:bow: Ja visst har han ändrats :love::bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 043
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp