Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja nog blir det missförstånd alltid, och fler lär det bli :p men vi hittar nog dit så småningom:D
tur att han har tålamod med mig och mina konstigheter :angel:
Han är härlig :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha, missförstånd hör väl till med en ny häst?

/Sara som hävdar att kräket hon haft i tio år fortfarande är ny ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl
Bidrar med en liten film på oss..
Detta är ju också en PRE, denna film visar ju väldigt tydligt tidigare beskrivna problem. Alltså att de krullar ihop sig utan ryggaktivitet osv. Dock så är det dålig ridning från min sida också. Det är inte lätt att rida iberiska hästar alltså. Kräver så mycket känsla (inte sagt att "vanliga" hästar inte gör det).
Här går han precis som han inte ska, bakom hand, dålig takt och utan rygg.
http://youtu.be/3uedboFvjSg
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Rotade fram en halvgammal film på min treåring när vi rider runt lite på ridbanan, dressyr kan man kanske inte kalla det änsålänge :angel:

Egentligen inte helt nöjd, därför det har dröjt innan jag orkat fixa upp den :angel:

Menmen, alltid kan man lära sig något! Så kommenter gärna :banana:

http://www.youtube.com/watch?v=SoRNVRg8k2Q

Hästen är alltså en treåring som är hälften hopphäst och hälten galopphäst ;) och inte riktigt kommit på det där med att vinkla in sina bakben än!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

han ser trevlig ut.

Haha nu blir jag ridsugen, men min treåring har ju sin vila nu. Haha, han ser ut som (och rör sig som) en älg just nu :p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack!
Jag har som tur är två treåringar, så när denna går på vila som några veckor sätter jag igång den andra :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken trevlig unghäst :)

Och snyggt med buskarna/granarna som inhägnad runt banan!

Önskar jag också kunde ha råd med fler än 1 häst så att man kan växla när de vilar och är skadade, själv får man ju nästan aldrig rida då det jämnt är något fel på häststackarna :/ Min förra medryttare brukade skämta om att det bara var när hon hade tre hästar som hon hade någon att rida på ordentligt, för en var alltid skadad, en under igångsättning och då hade hon en som var i kondition och tävlingsredo...
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Här kommer kommer lite filmer från vår första träning i går efter vår långa konvalecens. Märks att jag inte tränat på länge, har lagt mig till med många olater..:o

Men jag är jätte nöjd med min lilla skrutt, han var jätte duktig tycker jag!:love:

Tänk för ett år sedan var jag nästa på väg att ta bort honom :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=mdi7JbqMzsY&list=UUZq4us-1bsIJ5kLIFqBQ0vg&index=3&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=TBW2i9DIdYw&list=UUZq4us-1bsIJ5kLIFqBQ0vg&index=2&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=24GVZ_wmRR0&list=UUZq4us-1bsIJ5kLIFqBQ0vg&index=1&feature=plcp
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jättefin häst! I slutet av träningen när han slappnar av blir han super fin:)
Gillar din tränares kommentar om att hon hoppas att ljudet är avstängt på kameran ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jättefin häst! :) Blev inspirerad och ska nog använda lite av det du fick göra nästa gång jag rider. Böja på halsen är hemskt enligt min fuxmärr..
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

+ Carmarnic + Oxo

Tack snälla!! Det har varit väldigt jobbigt med alla hans skador men får han bara vara frisk nu så har det varit värt allt! För han är helt underbar att rida, ger verkligen allt och är super ambitiös hela tiden, älskar verkligen min plutt!:love:

Att bara böja halsen var faktiskt en ganska nyttig övning som verkligen avslöjar om man har koll på bogarna eller ej. Vilket jag ibland inte hade.. :o Såg även en film från ngn clinik som Adelinde Cornelisen hade o då använde hon samma övning på ekipagen som var med där.:idea:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

+ Carmarnic + Oxo

Tack snälla!! Det har varit väldigt jobbigt med alla hans skador men får han bara vara frisk nu så har det varit värt allt! För han är helt underbar att rida, ger verkligen allt och är super ambitiös hela tiden, älskar verkligen min plutt!:love:

Att bara böja halsen var faktiskt en ganska nyttig övning som verkligen avslöjar om man har koll på bogarna eller ej. Vilket jag ibland inte hade.. :o Såg även en film från ngn clinik som Adelinde Cornelisen hade o då använde hon samma övning på ekipagen som var med där.:idea:

Den övningen hade även Edward Gal i globen förra året på sin clinic
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag missade cliniken förra året, var tvungen att jobba :(

Är det kanske en ganska vedertagen övning numer?

Vi har ju inte varit igång o tränat på över två år o jag måste erkänna att förra vintern så var jag på väg att lägga ner hästeriet helt och hållet så jag är inte så uppdaterad.:o
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....


Jag gillar verkligen din häst :love:

Och jag gillar verkligen det din tränare föreläser om i början av denna film:D

Ta det på allvar! Min häst har inte ens varit skadad men den är så otroligt olik mina tidigare att jag har låtit den sprätta omkring utan att sätta ner foten tillräckligt på rätt sätt och man kommer in i dåliga vanor:cool: Jag har gjort precis som du och inte haft nån plan och inte fullföljt och det blir därefter.
Så gör verkligen som hon säger där, det är tålamodsprövande men det funkar:bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Här kommer kommer lite filmer från vår första träning i går efter vår långa konvalecens. Märks att jag inte tränat på länge, har lagt mig till med många olater..:o

Men jag är jätte nöjd med min lilla skrutt, han var jätte duktig tycker jag!:love:

Tänk för ett år sedan var jag nästa på väg att ta bort honom :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=mdi7JbqMzsY&list=UUZq4us-1bsIJ5kLIFqBQ0vg&index=3&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=TBW2i9DIdYw&list=UUZq4us-1bsIJ5kLIFqBQ0vg&index=2&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=24GVZ_wmRR0&list=UUZq4us-1bsIJ5kLIFqBQ0vg&index=1&feature=plcp

Men herreguuud vilken gång hästen har vilket swung:love: jag menar går han så där NU efter en skada hur ska han gå inte gå sen*dräggel*

Fiktigt trevlig häst gilla knappen som inte finns är intryckt=)=)=)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tror min tränare och jag hade lite missförstånd i början, jag har bara fått rida skänkelvikningar dom senaste två veckorna innan träningen, så det är väl fortfarande lite nyhetens behag för mig..:o Vi har varit hänvisade till 4-kantspåret under hela hans igångsättning på 6 mån så jag är så lycklig att äntligen få göra lite rörelser så det kanske gick lite till överdrift men målet var att få honom att slappna av. :angel: Att jag inte fullföljde rörelserna det var ett missriktat försök från min sida att förska variera rörelsen.:o Får helt enkelt tänka om där o vara bättre nästa gång. ;)

Ska absolut lyssna på henne, är där för att lära mig o jag tycker verkligen hon är jätte duktig o gillar hennes sätt att tackla problem. Hon ger mig verktyg för att klara av problemen när dom kommer hemma.:bow:

Jag gillar min pålle oxå, :love: han kan vara lite tålamodsprövande ibland men jag tar 100 gånger hellre en överambitiös häst än en lat sådan!
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men herreguuud vilken gång hästen har vilket swung:love: jag menar går han så där NU efter en skada hur ska han gå inte gå sen*dräggel*

Fiktigt trevlig häst gilla knappen som inte finns är intryckt=)=)=)

Åååå du anar inte vad glad jag blir av dina ord!:bump::bow: :banana::love:

Han har nämligen inte alls visat så bra gångarter tidigare, nu tror väl vet att dom skador han har har pågått länge så det kanske är därför.:o Om du kikar på gamla filmer så ser du att han har varit tämligen stelbent och låst i bogen.:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 043
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp