Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Håller med helt, jag vill också träna för denna människa! På fullaste allvar. Super får gärna pma mig ett namn. Till super säger jag även fin häst :love:

Ja hon är faktiskt super bra!! :bow: Ska kolla med henne om jag får lämna ut hennes namn. Pmar i så fall. :) Tack så mycket!! Man är faktiskt lycklig varje gång man har ridit honom!:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fråga din tränare om det är ok att du lägger ut filmer på Bukefalos utan att ha tagit bort ljudet och om hon vet om att du har gjort det tidigare. Hon syns dessutom lite på ena filmen.

Självklart är det mycket mer intressant att ser film där tränarens kommentarer hörs men som redan nämnts kan det finnas många skäl till att man inte vill figurera på offentliga forum om man inte har valt det själv.

Men vad är det som säger att super inte har frågat detta redan? Det har väl inte VI med att göra -särskilt med tanke på att det inte är tex en trådstart som handlar om tränaren, utan det enda som rör tränaren här är kommentarer i stil med "shit, vad bra -henne vill jag med träna för" ? :confused::confused:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja visst är han söt, min fina lilla prins :love:

Att få fram halsen, upp manken och att få "halsen upp från manken på rätt sätt", är riktigt svårt. Och på min häst funkar det olika för varje gång, idag fick jag stå i lätt sits i trav och galopp för att han skulle spänna av i överlinjen och frusta ur. I fredags var jag tvungen att vara på honom ganska rejält för att han var så flegmatisk och gick och gömde sig bakom bett och hjälper.

Men antar att det här är lite tjusningen med ridning, att det är så sjukt svårt. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fråga din tränare om det är ok att du lägger ut filmer på Bukefalos utan att ha tagit bort ljudet och om hon vet om att du har gjort det tidigare. Hon syns dessutom lite på ena filmen.

Självklart är det mycket mer intressant att se en film där tränarens kommentarer hörs men som redan nämnts kan det finnas många skäl till att man inte vill figurera på offentliga forum om man inte har valt det själv.

Jag ska fråga henne och naturligtvis ta bort hennes röst om hon tycker det. Jo hon vet att jag har lagt ut filmer med ljud tidigare. Nej hon syns inte någonstans i filmerna, den man råkar se lite profil på är en ådkådare och inte tränaren!

Det är ju relativt vanligt att filmer ligger ute från träningar med ljud på, förstår inte varför det blivit sådan disk om dessa filmer??:confused:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag ska fråga henne och naturligtvis ta bort hennes röst om hon tycker det. Jo hon vet att jag har lagt ut filmer med ljud tidigare. Nej hon syns inte någonstans i filmerna, den man råkar se lite profil på är en ådkådare och inte tränaren!

Det är ju relativt vanligt att filmer ligger ute från träningar med ljud på, förstår inte varför det blivit sådan disk om dessa filmer??:confused:

Det sa jag ju :confused:

Jag känner tränaren och jag vet att hon inte är så förtjust i att höras på filmer som ligger ute på bukefalos (eller andra offentliga ställen). Så fråga gärna så hon vet om det. Behöver ju inte vara mer dramatiskt än så :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl

Film från gårdagens träning, har försökt ta bort ljudet på youtube men det verkar inte funka i nya versionen?

Hästen är ett fullblod på 17 vårar som endast går på hack efter tandproblem.
Ryttaren är ett hopplöst fall som inte kan hålla i tyglarna och dessutom kniper som sjutton med knäna.

http://youtu.be/SHgpgjboPBs
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag har fått lägga på musik på mina filmer för jag har inte heller lyckats få bort ljudet.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det sa jag ju :confused:

Jag känner tränaren och jag vet att hon inte är så förtjust i att höras på filmer som ligger ute på bukefalos (eller andra offentliga ställen). Så fråga gärna så hon vet om det. Behöver ju inte vara mer dramatiskt än så :)

Fast det svaret var ju inte till dig utan till en annan användare.. Hon vet som sagt att jag lagt ut filmer förr o inte kommenterat det, jag vet även en annan användare här på Buke som lagt ut filmer från träningar för samma tränare utan att ta bort ljudet.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

, jag vet även en annan användare här på Buke som lagt ut filmer från träningar för samma tränare utan att ta bort ljudet.

Jaha! Var finns dom filmerna? Vore intressant att se en annan ryttare rida för samma tränare.:) Hon verkar så himla skön!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Den användaren vill inte att jag rotar fram gamla filmer av skäl som jag inte tänker gå in på, det har inget med tränaren att göra.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Sedärja, även du har till slut fallit till föga med en film...;)

Jag vet ju att det är ett fullblod o när dom är sådär trippiga är det svårt att komma till ridning men vad är tanken bakom att hålla på o böja halsen fram o tillbaka? Så länge hon inte vilar på steget o lösgjordheten kommer bakifrån är det, i min mening, meningslöst med halsböjande?

Det ser ut som om hon placerar över dig på vänster sida, du sitter liiiite snett däråt o hon spårar ju inte i höger varv så framdelen skulle behöva ledas in där.

Men galoppen ser ju riktigt trevlig ut!:) Kommer nog bli en sån där härlig gunggalopp när du fått loss henne på riktigt!:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu har jag sett dina filmer o hört tränaren o det är ju Hedwigs tränare!! Jag pratar ofta med henne o jag kan lugnt säga att jag VET att den tränaren inte brukar gilla att hon hörs på filmer från träningar dessutom är det väl visst hon som syns på filmen, ser så ut iaf. Hon har sagt till Hedwig att hon inte ville att hennes röst hördes när Hedwig la filmer här.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Finns ingen tanke alls, bara en matte som rör händerna för mycket vilket ger utslag. Anledning till att jag gör det är att hon tittade väldigt mycket på tältduken där snön rasade, hon spänner halsen och kastar sig sen från spåret. Om jag rör hennes hals kan vi hålla oss kvar på spåret. Nästa film från den träningen får jag träna på uppridning/skänkelvikning/rak/skänkelvikning för att inte mixtra med händerna utan bara hålla henne mellan skänklarna. La till mig ovanan när hacket kom på, hon spänner gärna till halsen och låser den i statiskt läge.

Hon är jätteskicklig på att flytta runt mig, särskilt när det blir jobbigt.

Galoppen var ändå lite trälig denna träningen eftersom hon inte släpper i länden utan trippar som du säger. Men det är sällan allt funkar perfekt så att visa en sån film hade inte riktigt varit sant :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag känner igen det där med halsen och till det en häst som trycker ut bogarna -svårt. Viker du dej i högersidan så är det ju extra tacksamt att flytta dej ut åt vänster.
Vill du ha ett tips så för att påminna dej själv om att räta upp dej i högersidan så håll spöet i höger hand och låta det vila snett ner över låret som det ska göra. Kolla av att det ligger kvar där hela tiden. När man viker sej i sidan flyter ytterbogen ut och då brukar handen flyttas, vilket du märker på att spöet vrids. Håller du koll på att spöet ligger där rätt blir du lättare kvar själv rakt över. Jag trodde inte det skulle fungera men det gör det faktiskt. På en sån häst som din är det nästan nödvändigt med nåt sånt för att kunna hålla kvar var man är själv utan att glida med runt hit o dit, jag vet, har en likadan. :angel:


Men du måste förstås hålla handen still och i rätt läge för att det ska funka.

Jobbigt med så svåra tandproblem:confused: Har hon svårt att äta också?
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ett annat tips för att inte falla inåt är att då och då vända dig och slänga ett öga på hästens ytterbakben, då rätar man upp sig automatiskt :)

kl

Jag tränade dressyr igår med svarta madam. Hon skötte sig bra. Är mycket bättre i ridhus än ute, hon är så spänd utomhus... Fick iaf beröm för att vi lyckats med målen sedan förra gången, dvs sänka nacken ca 5cm och få henne mer stadig på bettet. Till nästa gång ska vi jobba mer med att aktivera bakbenen och få henne att "sätta sig" mer. Det ska vi göra genom att träna mycket tempoväxlingar och övergångar. Korta steget men bibehålla samma tempo. Ytterligare stadig på bettet ska hon oxå bli. Hon är enormt svår att få kontakt med över huvudtaget, men det är bara att jobba vidare. Man måste tänka på att man får rida henne som en unghäst :)

Är jättenöjd med träningen! Z kändes fin och det märks att hon blir starkare för varje dag, även om det är en lång resa kvar tills vi är riktigt stadiga. Fick dock lite mindervärdeskomplex, tränares dotter red i ridhuset samtidigt på sin fina häst och tränade piaff och passage samt byten i varje... Vi har ju en bit kvar dit Haha!

Här kommer en liten filmsnutt!

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=WkHMdPd_aE8
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hon har inga tandproblem längre, de är borta sen länge men det sitter i huvudet. Hon blir helt panikslagen så jag har faktiskt inte orkar övervinna
det, hon blir så ledsen av bett och är så glad på hack att jag låtit
henne gå på det.

Vi kommer ändå inte vinna några tävlingar så känner ingen mening
med att tävla ;)

Hon är en liten fuxmärr på alla sätt. Nu när vi fått henne att knata på av egen fart så dyker det upp nya grejer, tex kasta ut bogar.
Bra tips med spöet! jag har det helst i vänster, troligen för att det är lättast
när jag faller ihop :)

Trodde jag lagt ut film på andra övningen men det verkar missats..

Rebecca, vad fin hon blir när hon sänker sig! Verkligen en snygg dam du har.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilket jättetrevligt fullblod du har! Jag tycker om den typen :love: Du rider henne så trevligt och mjukt och ni passar så bra ihop!:bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack så jättemycket till både dig och traceys! :)

Är glad för min lilla häst :) Hon är en riktig utmaning, men när man väl får det att funka är det en sån himla adrenalinkick! Hon har ju potential, man ska bara lyckas plocka fram den och få henne att slappna av :)

Förresten Ponte, kul att se din häst på film! Hon är jättefin :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 043
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp