Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl
viker ut mig totalt här:
http://youtu.be/g_ThjoVnvrA

Andra gången jag sitter på ponnyn (fuxen med bredbläs och två höga strumpor bak :P) och ja det gick som det gick.
ber om ursäkt för filmningen (filmat med systemkameran som syrran inte är van vid) och brist på musik.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu gör jag ett litet inhopp här också, för jag kan inte låta bli att kommentera!

Vilken otroligt härlig häst att se på och ser ut att vara en fröjd att rida :love: Det var verkligen en häst helt i min smak (Ja, trots att det är ett sto ;)) Jättefin ridning och så grymt fin häst. Love it!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

:o:o:bow::bow:

Nu blev jag jätteglad och lite generad. TACK!

Och ja hon är en fröjd att rida :D Positivare häst får man leta efter.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Har aldrig lagt ut film här innan men någon gång måste va den första;)
Jag har endast ägt hästen sedan sommaren och de är väl egentligen dom tre sista veckorna vi har varit igång mer ordentligt. Han är riden sedan i höstas och är född 2007. Kritik mottages gärna om den är konstruktiv:D

http://www.youtube.com/watch?v=ewkqeCb9_Bs
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken snygg pålle du har skaffat!

Min första tanke är att den blir lite oengagerad och "rak" i bakbenen, särskilt i galoppen (där den blir lite fyrtaktig och är på väg att lägga av vid något tillfälle). Men det är ju såklart en styrkegrej och hästen är ju rätt ung.

Känns som att det här är en lättare häst att rida än din förra?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Han är lättare på alla sätt och vis även om han är 15 cm högre haha

Galoppen tycker han är jätte jobbig och första gångerna hade han fullt upp med att klara gå runt på fyrkantspåret så den känns ändå bättre än tidigare men det känns som att det fattas mycket styrka för att han ska orka. Känns verkligen som en ranglig tonåring att rida men han bjuder på en fantastisk ridkänsla:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

tack så jättemycket:D han är verkligen schysst på alla sätt och vis och att han är fin är en bonus hihi
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jättetrevlig pålle! Hur stor är den?

Det syns att den är lite "vinglig och valpig" men det blir nog riktigt bra när den orkar med sin stora(?) kropp!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

tack så jättemycket:banana: Han är 178 så jag räknar med att det kommer ta rätt lång tid innan han kommer bli så stark så han orkar. Jag håller mest bara tummarna för att han inte växer mer på höjden utan lägger energin på att bredda sig lite istället;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Konstigt nog är han väldigt lättriden med tanke på storleken förutom att jag håller på att studsa av när han travar:angel: men visst blir det mycket kropp att få styrsel på så han blir trött väldigt fort.
När jag va och provred trodde förra ägaren att han va runt 174 men när vi kom hem och kunde mäta själva så fick jag en smärre chock haha
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

tack så jättemycket:banana: Han är 178 så jag räknar med att det kommer ta rätt lång tid innan han kommer bli så stark så han orkar. Jag håller mest bara tummarna för att han inte växer mer på höjden utan lägger energin på att bredda sig lite istället;)

Haha då var det därför jag kände igen mig:angel: Min 6 åring är också där runt 180 cm, 175 på treårstest. Min slutade växa på höjden först vid 5,5 års ålder, nu har han äntligen börjat bredda sig lite, men det går lååångsamt...

Men det är ju en alldeles speciell känsla när man sitter högt där uppe och svävar fram på de långa, långa benen:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha jag hoppa inte min växer så länge och framför allt inte så mycket mer;-) har du ingen film på din? Vad är det för stam?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tyckte min såg rätt färdig ut när jag kpte honom som 4 åring, men jag hade fel:angel:;) Dock märker man inte själv de där sista centimetrarna, mest alla andra som tycker att han är SÅÅÅ STOR:eek:

Han är e* Cornetto - Bold Irish** mamman är rent fullblod, och han är (som kanske syns på stammen) inte dressyrhäst:p Vi rider främst fälttävlan även om dressyren också är rolig. Speciellt nu när han börjar bli lite starkare.

Finns lite filmer på honom här det är den med stor bläs och fyra vita ben:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Vi kämpar vidare! Nu vet jag att jag får en helt annan häst om jag får henne att sluta streta mot tygeln och istället sätta upp ryggen och gå framåt (*duh*), det svåraste är ju fortfarande att komma dit... Har inte kunnat träna pga smittisolering så jag har fått klara mig själv. Synd, för jag skulle behöva en elstöt varje gång jag kollapsar i axlarna. :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=eUmzCcC_-I4
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp