Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja, gick treårstest med 48p :)

och jag planerar att visa honom som 4-åring.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu var det lite dött här så får bidra med ett klipp!

http://www.youtube.com/watch?v=ofK7EQhujCc

3-årigt sto som precis är inridet, första gången jag rider henne på banan när vi väl hittar bjudning känns hon ganska fin! Klippet är dock filmat med iPhone så kvaliteten är inte den bästa.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh vad kul att rida ponny! *avis*

Vi håller på att "skola in" en medryttare till våran kille. Är jättebra att ha någon som kan rida ibland och ta in/fodra osv. Denna tjej har ridit på ridskola rätt länge och haft foderhäst som jag förstod. Hon är väldigt noggrann och duktig i hanteringen, vilket känns extra viktigt då det är en hingst och "inget får hända" (vilket det inte får öht men ni förstår).
Det är inte hästen som är liten (han är 1.70) utan det är tjejen som är lång! :D

Här är ett litet klipp från idag. Vi försökte jobba med att hitta en lugn takt att jobba från i traven. Självklart ska nacken upp mer, men det är bättre att han blir lite djup såhär i början än att han trycker upp nacken och blir för stark för henne

http://www.youtube.com/watch?v=vGdBsW29lT0
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken söt! (ponnyn är också fin;))

Min hund håller sig alltid på 30 meters avstånd, minst!


Håller med connemara att det är lite mörkt:angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

För att han sprang iväg från henne och rann iväg helt och snodde tygeln för henne. Springa framåt det kan han! ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*knapplån*

Nu var det dags för vår "lilla" Atom CML f. 2008 e. Figaro R u. Miramis ue. Master-Napoleon och lite drygt 180 cm över manken att fastna på film...

http://www.youtube.com/watch?v=IqsDhmImdJg&feature=share

Han reds in i våras men visades inte på treårstest då han inte vuxit i sin kropp så allt vad visning heter får anstå till fyraårssäsongen.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag trodde faktiskt den skulle se större ut :D Med tanke på att Y inte är världens största människa så ser den ok ut för sin storlek. Fin :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Är nog beredd att hålla med cashmir det blir en väldans balanstrav som inte ser ut att ge ngt alls.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*knapplån*

Nu var det dags för vår "lilla" Atom CML f. 2008 e. Figaro R u. Miramis ue. Master-Napoleon och lite drygt 180 cm över manken att fastna på film...

http://www.youtube.com/watch?v=IqsDhmImdJg&feature=share

Han reds in i våras men visades inte på treårstest då han inte vuxit i sin kropp så allt vad visning heter får anstå till fyraårssäsongen.

Men OJ så trevlig! :bow:

EDIT: Men vänta... är det denna bukare som är "A"? För "Y" var så stressad efter att ha ridit B hos oss i ridhuset för att hon skulle direkt iväg till "A" som blev så nervös när hon inte hade gott om tid och när folk var försenade :rofl: Detta var under championatsdagarna!
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack till er alla - oxo, Rider, elinlowenberg,Araminta och Cashmir som givit fina kommentarer om "lilla" Atom..;)

Jag är också förvånad över att han inte ser så stor ut med ryttare på sig och som sagt Y är inte någon stor person direkt. Jag tror det har att göra med att han ändå är harmoniskt byggd och har VÄLDIGT långa ben.

Cashmir - Jag tror nog inte att jag är "A". Jag hade ingen ägd häst med vid championatet men är däremot uppfödare till en som Y red, som naturligt också har suffixet CML i sitt namn som alla våra hästar födda 2007 och senare.

Blir förstås lite nyfiken på vem Du är..;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp