Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kom på mig själv med att tänka "Åh, jag vill också ha en ponny!" när jag såg filmen. :love:

Stella räknas tydligen inte som ponny i mitt huvud längre sedan jag mätte henne och hon var
runt 150 cm hög med skor. Du förstår, nu har jag en häst! :)

Ni är jättefina! Vad kul det ska bli att följa er. Blir det tävlingsdebut i vår? :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL

Slänger in en lite halvfärsk film på mig och unghästen från en dressyrträning förra veckan. Vi har massor kvar att jobba på, vi är fortfarande i "lära känna varandra-stadiet" och piloten är rätt kass, men vi kämpar på så gott det går.:) Videon är inte den bästa och fotografen bjuder på en hel del..intressanta vinklar emellanåt.(: http://youtu.be/5fwvNMC5iOA
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Japp och Japp! :) När jag tog över unghästen så stod hon redan där och jag trivs super så det blev att vi stannade kvar.:) Är du där mycket? (:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Wow, verkligen fin häst. Kollade på en äldre film från januari och vilken utveckling. Då var det verkligen en bebis.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nja jag har varit där en gång som vikare och hållt lektioner och en gång på tävling:angel: Men jag bor bara en mil därifrån. E känner jag sedan tidigare då vi jobbade ihop i Skåne för ett par år sedan:D

Jag jobbar inne på Araby och min kollega är rätt mkt där ute och rider en brun dressyrpålle, Z som ägs av M, om du vet vem jag menar?:p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tror jag såg ditt namn i startlistorna på en dressyrtävling där för nån månad sen, var det då? :) Jag satt i sekretariatet då och sammanställde resultaten.:) Jag vet mycket väl vem det är, jag har pratat med henne vid nåt tillfälle då hon berömde Ebba. Trevlig tjej (och ägare) och en himla fin häst.:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag håller med föregående talare. Hästen är INTE framme för skänkeln, syns tydligt eftersom ryttaren sitter och gnager med skänkeln, du(?) smackar och hästen går fortfarande och glappar i kadenstrav. Jag tror kanske felet ligger i att hästen inte lyssnar på gas och broms, för att få ordning på det behöver man inte rida i spänd kadenstrav utan 4000 övergångar och variera takten/tempot. Men hästen är ju onekligen jävligt snygg och det verkar vara lätt att hamna i kadensfällan när man har en häst som har nära till passagen (finns fler här på buke).
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jättefin häst!:love: Ser ut som om det kan bli en riktigt fin dressyrärta!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

+ Novali

Tack, vad glad jag blir! Jag är överförtjust i henne, snällare och finare häst kommer jag aldrig få tror jag. :) Haha jag vet, jag kom på mig själv flera gånger med att försöka vrida huvudet upp och ner för att följa med kameran.:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Rumpnissen och Matinee - Tack!! Vi tycker själva att han är härlig och han får bara mer och mer mekanik och uttryck ju starkare han blir.
Egentligen är det otroligt att han redan nu kan hantera sin stooooora kropp så pass hyfsat.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl
Kan väl bjuda på två videoklipp från gårdagens två ridlektioner på ridskolan.

Lektion nr 1:
en helt ny häst för mig, inte ridit hästen förut och galoppen var inte min starka sida vilket ni kommer se.
Jag är den som rider i svart tshirt med text och mörkblå ridbyxor på en stor mörkbrun sak.
Min syster är det som filmade och fick för sig att filma lite andra ekipage, men orkade inte ta mig tid och klippa och klistra hela tiden. så inga kommentarer på andra ekipage tack.

http://www.youtube.com/watch?v=N-YysCdQ7AQ

Lektion nr 2:

En häst jag ridit några gånger förut men inte något alls denna termin.
Tycker det är svårt att få fram honom ordentligt för skänkeln och samtidigt få ha stöd i tygeln utan att han saktar ner i tempot.
Denna lektion gick dock överlag helt okej i traven och även här så är inte galoppen min starka sida på denna häst.
Brun häst med stor rund stjärn och jag har samma outfit som på filmen ovan, då jag hoppade upp på denna häst direkt efter lektion nr 1 var slut.

http://www.youtube.com/watch?v=SFFdLKtnD10
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp