Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*

Här kommer en liten snutt på mig och ponnyn :D

Finns mkt att jobba på men gudars vad glad jag är för alla framsteg vi gör, känslan vi har i ridningen nu är som natt och dag sen i vintras!
http://www.youtube.com/watch?v=lBXRM8GYUBI

Filmat på "fel" håll så att använda helskärmsläget är väl att föredra om man ska se ngt alls :p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Verkligen jättestor skillnad! Bra jobbat! Jag hade dock velat ha den ännu lägre och rundare i formen. Men jag tror det är en smaksak.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja visst är det tysken som inte blev som han skulle :)

Ja han är så fin och går från klarhet till klarhet! Även inom hoppningen, vi har med lätthet (iaf hästen.. en annan skiter ju knäck nästan) tagit oss över en hissnande höjd på 1.10 nu!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack!! Ja, jag skulle vilja ha någon som drar i öron och svans åt mig :P Men nu har han iaf en betydligt jämnare bjudning! Innan så var det ju ett steg fram och fem bak ungefär. Det var inte som att rida med handbromsen i ens utan en stor jävla betonvägg framför näsan.
Jag önskar också en längre rundare form så hans steg kan komma fram, för steg, det har han! Han trycker fortfarande ihop sig och trippar men mkt bättre bjudning än innan! Nu kommer vi ju inte på breställ i volterna längre iaf :P
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ser trevlig ut och du har så fina långa ben! Försök spänna av lite i axlarna också bara:).
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack så mycket, tycker också han är fin :)

Fiorano: Tack till dig också! Kul att du såg det med axlarna, precis vad tränaren sa häromdagen också! Dags att öva på.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

åh va roligt att se din häst! jag har precis själv köpt en avkomma efter Loredes och din häst har verkligen en jättevacker sida:love:
Vad har du för framtidsplaner?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad kul! Jag såg det i Loredestråden. Har du någon film på er? Vore jättekul att se! Eller bara mer bilder :) Jag ska visa honom på kvalitén nu i början på september. Om jag kunnat få fram lite mer trav osv rider jag nog även ett dressyrkval, vi får se hur han utvecklas tills dess. Det är mina kortsiktiga framtidsplaner.

Vad har ni för planer?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag vet inte riktigt men hade egentligen velat visa nu med men i så fall inte själv utan tränaren om det känns dom att vi är redo. Vi har för tillfället problem med sadel så jag har knappt hunnit fundera på vad vi hat för mål men absolut minst msv i framtiden:-)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

knapplån

Här kommer en liten snutt på mig och min grabb!

http://www.youtube.com/watch?v=vtnotSakMKA

Ursäkta vårt nervösa sammanbrott från 0,35 sekunder och framåt. Kommunikationen tryter lite ibland:grin:

Underlaget är väl lite sisådär så ibland snubblar vi till och hoppar lite jämfota. Är väl inte jättedåligt egentligen men är man van att vid att gå dressyrpass i ridhus och på banor är det lätt att glömma att lyfta på tassarna :angel:

Döda oss inte, är ni snälla!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*

Varning, detta inlägg är om dressyr ovan mark :angel:

Idag så hoppade jag tyskponnyn och herre gud vad han tar sig!! Han va extremt grön när ägaren köpte honom och hoppades inte på över ett år innan jag blev medryttare. Hur mkt han hoppats innan vet vi inte men det finns film från när en annan provrider honom hos försäljaren och fy tusan så han kastar sig. Den tendensen har han haft med mig också, stress stress och drar efter, hoppar inte utan häver sig över. Men med mkt jobb på att få honom harmonisk och trygg i hoppningen så kom resultatet idag minst sagt.
Just denna harmoni slår igenom i all ridning nu, stressapan som var över allt och ingen stans börjar försvinna :)

Jag är ingen hoppmänniska men för första gången i mitt liv så kändes det så himla bra och jag hade koll på vad jag höll på med! Fantastisk känsla! Sen blir det lite hej svejs ibland för han är fortfarande grön, jag med. Men det vi jobbat för finns där, harmoni!

http://www.youtube.com/watch?v=eI2Avppr9UU
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fint det ser ut :)

Det jag tänker på är att du sitter kanske bör undvika att sitta ner i traven sista stegen innan hindret? När du gör det hamnar du lite i bakvikt och har svårt att hinna fram ordentligt, plus att det blir lite som att du "trycker" fram honom mot hindret. Kanske du borde prova att stå i lätt sits istället om du inte tycker det fungerar att rida lätt hela vägen fram till hindret?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Anledningen att jag sitter är att få honom nära inpå hinder, han har som sagt bara kastat sig över innan och sitter jag ned så långt inpå hinder som möjligt så gör han inte det. Tränarens order och det funkar super för oss, med det vi jobbar på nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp