Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Trots att jag hade all vilja att rida i världen - hade bara haft hästen hemma 4 månader efter ett par år ute på foder när jag blev gravid - så gick det bara inte att rida efter v. 20, det gjorde så överjävligt ont oavsett gångart eller ansträngning, och då har jag ändå hög smärttröskel. Så tyvärr är det ju inte bara viljan som spelar in.

Tur att det går så bra för många i alla fall, annars skulle det nog vara dåligt med avkommor hos ryttare, om det var fysiskt omöjligt att rida under grav. :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Okej, tack Ironwill, då ska jag försöka ladda upp igen utan den musiken. Trodde bara de stängde av ljudet, gjordes förr ialf, synd de slutat med det.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Medan jag fixar med den första filmen så har jag laddat upp en nyare från i helgen när vi startade en MsvA:1 i Gärds. En miss igrån placering :), mkt nöjd med det då det verkligen var stentuff konkurrens med många riktigt bra ryttare/ekipage!

Ingen musik med denna gången så förhoppningsvis ska det fungera ^^. Man får sätta på egen musik bredvid haha
http://www.youtube.com/watch?v=M1ZAEFvRpLg
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ser ut som att hon har kommit ihop sig betydligt sedan jag såg henne sist. Ser fortfarande trevligt och harmoniskt ut. Mer muskler, mer hull och bättre bärighet! Du är så duktig! :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag gillar verkligen din häst och det ser väldigt proffsigt ut, härligt att få se sån fin ridning :bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha, ja det är Forsythias lillasyster Fia med 4 vita som ska behållas :love:

lektra & feel: Tack så mycket! :bow: :bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Wow, nu ser hon inte så "ung" ut längre! Nog för att hon alltid varit snygg, men nu är hon görläcker! :love: Trevligt ridet också. :bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Du är så sjukt duktig och rider så mjukt och fint! :bow:
Ni verkar inte vara helt fel ute med era uppfödningar om man kan säga så, haha!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Trots att jag hade all vilja att rida i världen - hade bara haft hästen hemma 4 månader efter ett par år ute på foder när jag blev gravid - så gick det bara inte att rida efter v. 20, det gjorde så överjävligt ont oavsett gångart eller ansträngning, och då har jag ändå hög smärttröskel. Så tyvärr är det ju inte bara viljan som spelar in.

Tur att det går så bra för många i alla fall, annars skulle det nog vara dåligt med avkommor hos ryttare, om det var fysiskt omöjligt att rida under grav. :D

Nej som jag skrev ska man nog ha lite tur också för det är nog extremt individuellt. Jag är väldigt glad att jag kunnat hålla igång så här bra, jag känner mig mkt stelare de dagar jag inte ridit så jag är nog skapt för att sitta i sadeln då haha :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hästen heter First Impression och hon kommer gå LB:1 och göra sin andra start i LA. Vad heter du och din häst?? :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ser ut som om hon har lätt för passage... Härlig häst. Vill minnas att jag såg er i Falsterbo för några år sedan och att du fött upp henne själv. Vilken underbar resa att göra tillsammans! Grattis till det fina jobbet!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Liten filmsnutt från idag. Är medveten om att jag sitter som en påse nötter och att hästen blir för kort i formen. När han går ute i stor gräshage blir han så seg och släpper i handen, därav den något burdusa 'framåtridningen'. Men då och då var han fin idag tycker jag

http://www.youtube.com/watch?v=dpjXZJdBS-8
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja det har du rätt i att hon har lätt för :). Tack!
Det stämmer att hon är en egen uppfödning och att vi deltog i Falsterbo 2008, samt att jag har startat hennes mamma (också egen uppfödning) i Falsterbo 2005. :)
Tack så mycket! :bow: Ja det är det verkligen, otroligt rolig resa!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det är väl klart jag ska driva? Om jag inte driver saktar den bara ner, det vill jag inte. Jag vill att hon ska korta sig, jobba mera, inte mindre.

Jag vill alstra energi genom att driva, det ska 'lagras in' mer än vad jag driver, så när jag lättar igen så ska energin gå framåt istället för uppåt (som jag är ute efter när jag kortar henne). Så när jag kortar så driver jag in bakbenen, hon får jobba mycket mer för att orka bära sig och när jag släpper fram henne igen i arbetsgalopp så räcker det att jag tar fram händerna och låter ramen bli till arbetsgalopp (istället för samlad).
Nej det tycker jag inte.
om man är finare o mer timad i handen så behöver man inte driva- bjudning kallas det för. Hålla i o sparka på är gammalt.

Victovie.

Du är så duktig o har sånt fint material. Tänk om alla fina hästar fick det så- inte mina tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp