Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Och så påminner jag om forumreglerna som säger att man inte diskuterar namngivna personer eller på ett sådant sätt så att man kan förstå vem man menar...

/moderatorn
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Och så påminner jag om forumreglerna som säger att man inte diskuterar namngivna personer eller på ett sådant sätt så att man kan förstå vem man menar...

/moderatorn

Men man måste väl få säga vem man tränar för? Utan att fälla några kommentarer om denne person? Att jag tränar för Ingrid Marklund i Borås kan väl inte vara en uppgift man inte får nämna på ett forum för Dressyrtävling? Jag får ju i andra trådar säga att jag inte tycker om hur t ex Patrik Kittel rider - dvs fälla omdömen om personen i fråga. Tala om vilka elitryttare jag gillar eller inte gillar är OK - men att nämna vilken tränare man har (utan omdöme) är förbjudet.

Jag har även fått ett inlägg borttaget då någon frågade vad en ryttare hette som red i Scandinavium. Jag svarade (då det var en stallkamrat). Det var inte OK. Men att Peter Markne hade clinic på samma show - det fick nämnas. När får man namngiva och när får man inte? Det är ju absurt att inte få säga vem man tränar för och vem som rider på en officiell uppvisning. De tävlande på samma tillställning får man tydligen också nämna vid namn??!

Jag förstår inte logiken...??! Vad är det jag missar??!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Tränare är både enskilda personer och småföretagare, se ovan.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag förstår själva grundtanken. Men någonstans går tydligen gränsen för "hur berömd" en tränare är. För det verkar vara helt OK att disktuera Kyra, Jan Brink, Minna Telde osv - de är företagare, privatpersoner, tränare och elitryttare.

Var går gränsen? Jag blir väldigt förvirrad :)

Det är nästan ännu mer konstigt att det är OK att skriva H**ks och det är OK inte Hööks.... Jag är nog gammal och trög :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det är lite klurigt att dra klara gränser ibland på vilka som är tillräckligt kända.

Men det ÄR ok att skriva Hööks, IKEA, ICA, Stadium osv... Så det är inte du som är gammal o trög! :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Bra jobbat! Kände igen din hästs namn i listorna på lördag, ska starta samma klass! Ska försöka hitta dig så vi kan säga hej!

Men vad är det för program du rider? Om det är msvc1 så missade du lite i traven bara!! :angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Då får du säga hej till mig också. :) Min häst brukar både höras och synas...då hon är som en virvelvind så fort hon kliver ur transporten. :grin:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Man ska inte behöva driva alls, för vad ska du då ha när du ska framåt?

Det är väl klart jag ska driva? Om jag inte driver saktar den bara ner, det vill jag inte. Jag vill att hon ska korta sig, jobba mera, inte mindre.

Jag vill alstra energi genom att driva, det ska 'lagras in' mer än vad jag driver, så när jag lättar igen så ska energin gå framåt istället för uppåt (som jag är ute efter när jag kortar henne). Så när jag kortar så driver jag in bakbenen, hon får jobba mycket mer för att orka bära sig och när jag släpper fram henne igen i arbetsgalopp så räcker det att jag tar fram händerna och låter ramen bli till arbetsgalopp (istället för samlad).
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men åhh vad roligt då ska jag hålla utkik efter dig också :)

Haha ja jag har ju uppenbarligen ridit det för lite eftersom jag svänger åt fel håll :D Tyckte skritten blev väldigt konstig men visste ju typ vad som ingick så jag hittade på lite haha ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kunde inte se filmen, den innehöll något SME? som är förbjudet...

Såg däremot fölfilmen, jag döööööör så söta :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Mäh, filmen funkade inte :(

Däremot tjuvkollade jag på filmen på dina fölisar, och de är verkligen helt bedårande! :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Otroligt imponerad av din ridning med så stor gravidmage!!! Själv masade jag mig fram i skritt på lång tygel vid samma tidpunkt eftersom det annars kändes som om magen skulle lossna.... :-)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det kommer nog inte vara några som helst problem för dig när det blir din tur ;) allt går bara man vill men man ska nog ha lite tur att man mår så bra som jag har gjort också :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :) Än så länge har jag inga planer på att lägga ridningen på hyllan, jag kanske inte orkar med att sitta ner och jobba honom i traven så länge till men allt annat ska nog gå fint en stund till ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

"Min" stallägare rider sina två hästar ännu, hon är i vecka 37. La iofs ner hoppningen för några veckor sedan....
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tror det beror lite på hur bebis ligger också, min sjönk ned och fixerade sig redan i v 30... INTE skönt att sitta ned i trav då.... galopp gick bra. Men sista veckorna stod jag i lätt sits i både trav och galopp för rida skulle jag trots att det kändes som att bejbisen skulle komma ut :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp