Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nämen, är det inte lilla Vesslan! :) :love: Vad roligt att se film på henne, tog ett tag innan jag greppade att det var "rätt" Vesslan, ser så annorlunda ut när det inte är "rätt" ryttare. :D Hon ser fin ut!

(För visst är det väl HR's Vessla? :o )
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl*
Jag på fux hästen alltså, röd tröja.

Men vet du vad? Jag tycker du gjorde det riktigt bra!:banana: Framförallt i galoppen där du kämpar friskt för att han inte ska falla fram o ned på bogarna, bra gjort! Mycket bättre att han går där uppe tills han lärt sig att hålla balansen än att trilla ned på bogarna bara för att han ska böja på nacken.

Bra jobbat!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Han är jätteläcker!! :d:d

Här kommer några klipp från när min -07:a löshoppade idag. Vi var bara två, och jag filmade, och hon skulle nog behövt lite mer hjälp idag. Sist gick det jättebra, idag sådär.

http://s191.photobucket.com/albums/z192/MarvinX222/Chatsi/?action=view&current=MOV01393.mp4

http://s191.photobucket.com/albums/z192/MarvinX222/Chatsi/?action=view&current=MOV01395.mp4

Ett av de bästa sprången:
http://s191.photobucket.com/albums/z192/MarvinX222/Chatsi/?action=view&current=MOV01401.mp4
Sen kraschade hon hindret 2 gånger, och jag la undan kameran för att hjälpa henne lite emellan hindrena och fick inte med de två bra avslutande sprången.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men tack:love: Försökte faktiskt. Men kändes som om nästan inget stämde. Gick ifrån lektionen jätte besviken på mig själv, även om vi fick våra betyg i kursen och jag fick ett Mvg. (enda i klassen som fick) så bara kändes det inte bra.
Så det värmde verkligen att höra!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl

Inte min häst, men det är jag som rider. På julafton dessutom!
Det är ett sto f.2003 e. Dionysos ue. Nocturne. Red henne även dagen innan och då gick det kanon. Den här dagen hade hon dock blivit brunstig, vilket syns med en protest.

http://www.youtube.com/watch?v=JdzT-_AuYEs
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh, ni lyssnar på P3 i ridhuset, lyx! ;)

Fin häst också såklart! Verkar väldigt trevlig att rida :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Väldigt trevligt ridet och ser ut som en trevlig häst! Gillade traven, den såg rätt bekväm ut?:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack:) hon är väldigt trevlig att rida, tänkte jag skulle ladda upp en mer aktuell film, men då vill inte min dator ta emot filmkamerns filer eller vad de nu heter på sånt där dataspråk:p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Mycket trevlig ridning!! Men jag tyckte du sa att du inte lärde dig något särskilt i Danmark?? Uppfattar det som att du är ännu mer tydlig och bestämd i din ridning och verkligen ser till att hästen lyssnar och bjuder. I kombination med din mjukhet blir det väääldigt bra:).
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nej, inte normalt. Tränaren brukar ha på megapol (blä) men just på julafton var radion ur frekvens så då fick jag som jag ville :D Hon är fin lilla ballerinan, tack!

NotlikeI: Tack! :D Hon är supermysig och ja, traven är ganska bekväm. Men för dagen var hon ett litet ånglok så man kunde inte direkt glida igenom passet :p

Fiorano: Nej jag har ju inte lärt mig specifika saker som metoder och så. Men jag har väl inspirerats och fått en liten annan attityd med min sits. Precis som du säger är jag mer konkret med den :) Att hästen lyder och bjuder är ju a och o :) Men taaack! Det är kul att höra att andra ser skillnad! :D:D Jag blir glad och tar åt mig.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu har vi tränat för första gången på ett år :) Härligt var det! Men samtidigt kände jag mig aningens besviken att det inte har hänt mer :/ Har haft känslan den senare delen av hösten att han har varit så himla fin och gått väldigt bra! Har liksom kunnat rida mer! Men nu när L kom ut så jobbade vi med så gott som samma grundjobb as always (medveten om att filmen är ganska fri från action...) Fokus var iaf att få honom rundare och lägre i formen, samtidigt som jag ska lyckas inverka rätt med alla hjälper. Koordinationsträning borde planeras in, hmmmm....

Om någon här minns hur det varit tidigare så får ni gärna uttrycka en åsikt om ni ser ngn skillnad? Kritik och kommentarer i allmänhet är såklart kul att höra oavsett också :)


http://www.youtube.com/watch?v=wHlbLx1MA6k&sns=em
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det går inte att titta på länken:)
Jag är verkligen inte haj på det här, men som nån tidigare sa till mig så skulle man ta bort Html:et före? Jag lägger upp mina på photoshop och laddar sen upp dom här:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Har man inte tränat för tränare på ett år så ska man nog inte förvänta sig några större förändringar i ridningen, för att utvecklas måste man vara koncekvent och dessutom ha någon som verkligen påpekar både rätt och fel ofta.
Att dessutom få rida grundridning är heller inte så konstigt, jag rider St. George med placering ändå får jag nästan bara sitta på volten och lösgöra. Jag hurrar om jag får rida ett varv runt fyrkantspåret :D

Det som skiljer GP-ryttarna från gräsrötterna är inte att de rider piaff, passage och byten i varje utan att deras hästar är bättre lösgorda, har en bättre form helt enkelt. Det är grunderna som skiljer - som är bättre! Så var glad att du får träna grundridning för det är just det som utvecklar! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Halmpris 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp