Ny Bukehund!

Niangi

Trådstartare
Även om jag inte är superaktiv här...
Så måste ju Yazid få en tråd!
Igår hämtades han i Stockholm dit han hade åkt från norra norrland så han var medtagen av bara det, och så bjöds det en lång resa till mot södra Sverige.
Han var väldigt loj och olycklig under resan men det blev stor lycka när han fick komma in och ligga i soffan.
Dock är han än så länge svår att få ut! :D Jag har fått lyfta honom ur sängen för att få ut honom och kissa. han vill mest ligga och sova, sträcka, vrida sig och slicka folk i ansiktet! ;) Den sovande sambon som inte är hundmänniska blir överlycklig :grin:

Här kommer i alla fall några bilder!

3437652582_31cc48e064.jpg

Olycklig illamående hund i bil

3437652586_d62466a2d3.jpg

Betydligt lyckligare hund hittar soffan! :)

3437652590_89d9553d39.jpg

...iakttagen av katter, jag trodde katterna skulle bli surare än de faktiskt blev, de har ändå varit rätt coola. Alla som haft katt vet ju hur "stötta" katter kan bli, men så farligt är det inte just nu! :)

Sv: Ny Bukehund!

3437652592_012ba26082.jpg

Så här låg dessa två och tittade på varandra ett bra tag...

3437664666_f0751a36b2.jpg

Sambon som är kattmänniska måttligt road, men förhoppningsvis blir även han charmad med tiden... :love:

3437652608_ae4530e6be.jpg

Denna bild tog jag precis nu, finn en hund! ;)

Grattis till en fin kille! Och härligt med en till buke-saluki såklart!

Faiza blev också väldigt illamående av bilåkande när hon var mindre, men det har nästan helt gått över nu.

Tack tack! :)
Ja, jag hoppas det går över. Mina föräldrars saluki var likadan som liten, men det har också gått över.

Vilken härlig "liten" sak :D

Kanonfin

Nån gång i livet ska jag ha en Saluki men det dröjer många år till tror jag *s*

Det är så underbart att allt gick så bra :D
Jag är glad åt att du ändå bor "nära" så att jag slipper förlora kontakten med den lilla pojken. Och din sambo kommer bli charmad, Yazid har charmat alla som träffat honom ;)
Bör finnas fler bilder på er som blev bra. Ska kolla igenom dem senare idag.

Hehe ja, jag hoppas det fortsätter i samma riktning! Det blir lite av ett nytt liv nu, hundlivet! :)

Tack! :) Ja det är kul att det ändå är rätt många vinthundar på detta forum! Inte alla forum som har en egen vinthundstråd! ;)

Ja, vinthundstråden är verkligen bra! Även fast jag läser ibland på andra vinthunds- och saluki-forum så trivs jag absolut bäst i vår vinthundstråd. :love:

Jo, precis! Det är perfekt att ha allt i samma tråd tycker jag. Det är en bra blandning av egna bilder och berättelser, frågar man något får man alltid bra och snabba svar och titt som tätt dyker det upp intressanta diskussioner som tar fart.

Du kan ju lägga bilder båda här och där. Ibland vill man ju kanske att fler än vi i vinthundstråden ska uppmärksamma sin fina hund! :angel:

Hehe jo, men vintisar är inte alltid beundrade av dem som inte har vintisar. ;) Jag tror inte de passar allas smak. Antingen älskar man dem eller så tycker man dem är magra åbäken. :D

Häromdagen när jag var ute på långpromenad med mina damer så mötte vi en kvinna med överviktig staff-liknande hund. När vi gick förbi fick jag höra "vilka magra hundar..." Morsan var med och trodde inte att jag hörde,så hon sa inget till mig. Jag förklarade sedan att jag bara inte orkat bry mig eftersom jag är så van :p

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 878
Senast: AnneB
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 133
A
Hundhälsa Detta är vår första hund så jag vill gärna ha lite input om vad som egentligen är normalt. Jag ska försöka beskriva vår hund och dess... 2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: Jenka
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!

Hästrelaterat

Tillbaka