Ny Bukehund!

Sv: Ny Bukehund!

Det får jag också höra, även av trevliga personer (jag menar inte att kvinnan du mötte var otrevlig). De är väl helt enkelt inte vana vid vinthundar och frågar ofta om de verkligen ska vara så smala, men liksom inte på ett nedlåtande sätt, utan bara för att de undrar.

Jo, det är ju helt okay när de frågar. Jag blir bara glad av sådant. Just i det här fallet var det verkligen ett negativt muttrande om magra hundar som inte var minsta frågvist utan mer "fy vad smala hundar du har, ge dem mat för fan!" (även om hon ju inte uttryckte sig just så)

Jo, precis, när det är otrevliga på det sättet blir man ju sur. Frågan är ju vilken hund det är mest synd om, våra "magra" salukis eller deras överviktiga staffe/labbe eller vad det nu kan vara...

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 878
Senast: AnneB
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 133
A
Hundhälsa Detta är vår första hund så jag vill gärna ha lite input om vad som egentligen är normalt. Jag ska försöka beskriva vår hund och dess... 2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: Jenka
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka