Ny bukehund! :D

Sv: Ny bukehund! :D

Ishtar och Reyk:
Jag funderade lite stillsamt på om det kunde vara Vorsteh men vågade inte riktigt uttala det förrän en kompis sa samma sak! :idea: så det är kanske troligt, vi får se! :D

Grattis till en liten söt valp! :) Har du tänkt träna/tävla något med henne? :) Skaffade min första alldeles egna hund i somras, det är något speciellt med det. :love:

Hon ska vara stallhund.. :) och så har jag tänkt hobbyträna lite agility..

Vilka raser det än må vara i päronen - mycket lyckat resultat! :love:

Jaa .. ju mer jag tänker på det desto konstigare verkar det.
Pratade med uppfödaren nyss, och frågade om pappan. Jo, hon var 90% säker på att det var han (tibbe spaniel+papillon) som var pappa. Frågan om hon hade någon aning om var det sträva kunde komma ifrån, ifall det kanske var fler raser längre bak, och då sa hon att pappan var lite sträv och hade skägg. :confused: Det borde välinte en sån korsning ha? I så fall är han kanske inte alls de raserna som sägs?

Ska jag bara köpa eng staff/labbe/tibbe spaniel/papillon-förklaringen tills nån kommer på nåt vettigare, eller ska jag gissa helt vilt på att det är vorsteh i henne? :rofl:
Vad ska jag egentligen säga när folk frågan vad hon är för ras? Herre gud .. :rofl:

/ Extremförvirrad Duplica - som knappt kan vänta tills hunden växer mer så det kanske syns vad hon kan vara.

Jag tror dessvärre att du får en större Loppa än Cocker. Min Zaga som är en staff ( ungefär samma storlek som en Cocker men betydligt kraftigare ) och hon såg verkligen mycket mindre ut och vägde knappa 4 kg som 10 veckor pupp.

Super söt är hon iallafall :D

Ja, jag vägde henne idag och 11½ veckor som hon är väger hon 6,4 kg.. Hennes mamma vägde tydligen typ tjugo ..

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 885
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 827
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka